Bedankt Kvulden, gisteren alles bij elkaar gezocht. Straks alles inladen en morgenochtend vertrekken we. Had nog 2 dingen besteld die mee moesten, beide net geleverd. Het zit mee vandaag. Hopelijk blijft dat zo.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zapje schreef:Wat leuk horsies!
Mooi perceel Jenny. Ga je ze ook "in het bos" laten lopen? Vraag me altijd af hoe mensen aan die bospercelen komen want je mag toch geen bomen planten op agrarische grond? Ja mensen die regels houden mij bezig op het momentVind het wel mooi hoor zo'n bos! Net vergunning voor de stal aangevraagd.
Iedereen bedankt!De regels zijn voor mesthopen zijn in elk geval lastig te vinden. Ik hou nu maar aan: minstens 5 meter vd sloot, niet te dicht bij de buren, misschien een zeil er over. We gaan op termijn ook wel een dichte bak maken verwacht ik (al is dat voor het composteren minder gunstig dacht ik). Zou ik zo'n ding beter op grond met bestemming agrarisch plaatsen of op grond met woonbestemming. Is beiden mogelijk. Ik heb 2 smalle D's en 1 hectare, ik hoop dat dat genoeg is om de mest kwijt te kunnen. Anders bedenk ik wat anders.
Nogmaals succes Kirr!
Jenny_S schreef:zal een plattegrondje proberen te maken zodat jullie misschien (als je zin hebt) mee kunnen denken
Hilary schreef:Jenny_S schreef:zal een plattegrondje proberen te maken zodat jullie misschien (als je zin hebt) mee kunnen denken
Oeh, leuk! Ik ben wel erg voorstander van een Paddock Paradise; zal dit weekend even wat tekenen
Wij gooien onze mest zo veel mogelijk op het naburige maïsland. In twee hoeken hebben we een plekje vrijgemaakt om hopen te kunnen maken. Één hoop vullen we tot we er niet meer bovenop kunnen komen, dan gaan we naar de andere hoek. Als we daar ook niet verder komen, is de eerste hoop weer genoeg ingezakt om een tijdje vooruit te kunnen. We hopen het te halen tot de maïs weer van het land gaat.
Caily schreef:Nou ik weet nog van de shet en de appelboom. Dier kwam er al zwierend weer uit. Appels waren beetje aan het gisteren en hij had lekker gesnoept
spatter schreef:Eiken zou ik om verschillende redenen nooit doen.
Ik heb er 80 op mijn erf staan!
Los van de eikels en de bladeren , komen er processie rupsen in, dat is pas een echte ramp, voor jezelf en je vee.
Verder mag je eiken nooit meer omdoen omdat ze beschermt zijn dus eenmaal geplant staan ze er de komende eeuw.