het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:25

Ik gooi hem gewoon weer op :+ droogt ie t snelst

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:31

DubbelFun schreef:
Alleen de naam is al mooi :)
Dit lijkt me echt zo'n kleur die anders lijkt als het zonnig is of 's avonds met kunstlicht.

Klopt, overdag groengrijs en lichter, ‘s avond donkergroen/donkerblauw achtig. Misschien iets te donker voor die hoek…..
We zeiden al, we hangen een grote schotse hooglander poster op O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:08

Ha, die hoef ik niet op te hangen, die zie ik meestal als ik uit het raam kijk :)
Misschien iets van schilderijverlichting er boven dan licht je de hoek 's avonds ook wat op.

Net Jasmijn weer wat geborsteld met harkje én pennetjesborstel, er kwam weer een ton haar vanaf. Volgens mij verwacht die weer een vroeg/warm voorjaar :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:59

Hier ook bakken haar. Je kan merken dat de dagen weer langer worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:27

Ja, dat kun je zeker al weer goed merken. Nu de temperatuur nog langer wat hoger :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:40

Nou het was hier vanmorgen om half 7 al 12 graden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:12

Vriendlief heeft Hera haar deken vanmiddag af gedaan. Wat echt bijzonder is want hij kan normaal niet bij der in de buurt komen en t is geen paarden man :+

Maar ja zegt ie ik kon dr aaien en ze voelde wel warm onder de deken, dus heb die dingen onder de buik los gemaakt en daarna de voorkant en toen kon ik hem er zo af trekken _O- nou ja hij leeft nog

Hera vond t een geslaagd idee

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:26

Haha!

Pony is weer thuis en ik heb weer nieuw hooi gehaald. Had bij t andere hooi geen goed gevoel en nu met de koliek extra zeikerig..

Hopelijk eten ze dit nieuwe goed.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:14

Gefeliciteerd DP en Marjan *\o/*

@Marit, fijn dat ze weer thuis is! Hopelijk blijft het goed gaan nu!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:20

Gelukkig Marit!

Dank je karin :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:33

Gefeliciteerd Marjan!!
Peet is net zo vies als Hera geloof ik :') Zo even borstelen en dan toch weer een dekentje op voor de nacht, koukleumpje is het!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 07:26

Nog gefeliciteerd DP en Marjan, hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad. Lekker voor Hera dat je vriend de deken af gedaan heeft.

Fijn dat ze weer thuis is Marit.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:08

Nog van harte, jarige jobjes!

Marit, wat een opluchting dat ze weer naar huis mocht. Hopelijk de nacht goed doorgekomen?

marjanB, als je je man nu een beetje de hemel inprijst en stimuleert, heb je misschien straks wél een paardenman?

Ik heb gisteren mijn shetje toch gewoon een 50 grams deken opgehad. Het voelde wel zacht buiten, maar er stond toch een windje, het was wat somber weer en in de ochtend gewoon ronduit nat. Dus die lentedag viel een beetje tegen.

Ik heb haar een paar weken geleden moeten scheren omdat ze last had van schimmel, dus om goed te wassen, moest al het haar er af. Was ook maar goed, want onder die dikke wintervacht kwamen wel drie keer zoveel schimmelplekjes tevoorschijn als dat ik dacht.

Zonder die wintervacht kwam er wel een hele mooie slanke pony te voorschijn. Ik moest me inhouden om de Welsh niet gelijk ook te scheren :). Toch maar niet gedaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:32

Fijn dat de pony weer thuis is marit

Ik had gisteren spijt dat de Spanjaard niet geschoren was. Wollig nat schaap was het.
Ik was voor het eerst op de manege van mijn dochter mee gaan rijden in haar les en ik had al zenuwen. Hij kan nogal dramatisch doen en de eerste 5 min deed hij zijn naam als dramaqueen ook eer aan maar erna liep hij heer-lijk!
Alleen geen conditie, moddervet en dikke vacht is op het eind een zeiknat dampend paard

Waar ik thuis soms overlevingsles heb of amper aan rijden toekom, telkens terugvallen in draf, aangaloperen moeizaam gaat, heel gespannen de rug vastzet waardoor ik niet kan doorzitten, kon ik nu stap - galop overgangen maken, constant doorgaloperen en gewoon heerlijk doorzitten.
Nog nooit zo fijn met hem gereden.
Ik denk toch dat het de factor meer paarden om hem heen wat hem goed doet.
Tuurlijk is het bij lange na niet perfect maar het is nu vooral fine tunen ipv de hele les op zoek naar ontspanning

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:46

Wat fijn Lynn

Gisteren vond ik het best lekker wij liepen zonder jas, wel met vest.
Pony’s staan nu met 100 gram op (allen geschoren)

Doortje had op de kliniek een binnenbox en stond met 50 gram, vannacht had ik haar apart en beweegt ze weinig en heb ik vannacht zelfs nog 250 gram met hals op gedaan. Gistermiddag al de 150 en avond 50 er overheen.
Vond haar vanmorgen alsnog niet heel warm tussen benen, wel onder deken.

Ze loopt nu op de track dat is veel beter. En ze hinnikt op elk geluidje dat lijkt op een emmer met brok, precies zoals ze altijd is. Haha.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:04

Marit
Wat fijn dat ze weer thuis is goed reageert zoals voorheen.
Hele opluchting.

Klinkt fijn Lynn
Ja dan is dik haar niet fijn, maar nu was het sowieso wel warm

Marjan, wat goed van je man.
Fijn dat het is gelukt.

Bedankt allemaal voor de felicitaties. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:59

Zolang ze niet te warm/zweterig worden onder een deken is een dekentje niet verkeerd bij een net ziek geweest paard.

Hier heb ik de beide dames van wat haar ontdaan; ze hebben nu een kale keel en de koten ook lekker kaal. Dan kunnen die weer lekker gerost worden, vooral Boon kan daar echt van genieten. Jasmijn heeft ook een deel hals onder de lange manen kaal en een stuk van de voorpluk en de buik. En verder beide nog weer even goed geborsteld. De halve kliko zit nu vol met haar van die paar stukken :oo

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:11

Haha dapper van je vriend Marjan!

Na ziekte een deken kan geen kwaad nee, al lijkt 250 met hals me wel heel warm nu.
Ik heb ze sinds gister lekker bloot. Alleen m'n oma van 32 loopt nu even met een 0 grams regendeken, maar dat is meer omdat ze graag in het zwarte zand rolt en morgen moet ze wit zijn := Dus die heeft even pech.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 13:24

Ach wit heb ik al opgegeven. Denk alleen dat ik hem dit jaar aan het scheren kom. Moet alleen kijken wat dan het beste moment is en dat ik misschien iets van patroon doe.

Rustig op het werk vandaag en moet tot 16.30 blehh. Aan de ene kant twijfel ik om vanmiddag wat uurtjes vrij te nemen maar heb niet echt een doel :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:35

Zo, ik ben terug vanuit het warme Portugal en het was fijn er even uit te zijn. Slapen ho maar, dus het verwachte uitgeruste gevoel ontbreekt helaas.
Wel echt genoten daar en nu ook weer fijn om thuis te zijn.

Mijn vriend heeft goed op de dieren gepast, maar echt oog heeft hij niet voor ze. Ik merkte namelijk direct op dat er wondvocht uit de ruim 2 weken oude sterilisatiewond van poes Mimi lekte.
Vanmorgen zat ik al bij de dierenarts.
Ze heeft een infectie en 38,8 graden koorts :(

Ze heeft een rompertje aan en 2x daags antibiotica.
Arme Miems ;(
Afbeelding

Mirtje gaat wel aardig goed.
Haar humeur is redelijk goed. Vanmorgen even een halster op gedaan en de voorvoetjes opgetild en wat stukjes rond gestapt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:19

@boemel: met wat antibiotica zal het wel snel weer goed gaan.

Ik heb de geleverde puppypanelen opgehangen. Dat ziet er een stuk beter uit als het oude paneel met een deurtje wat niet lekker dicht bleef zitten. Deze spijlen kan ik ook mijn hand nog tussen krijgen om eens wat lekkers te geven :)
Boon haar deur aan de buitenkant

Afbeelding

En Jasmijn haar deur aan de binnenkant

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:57

manzano schreef:
Haha dapper van je vriend Marjan!

Na ziekte een deken kan geen kwaad nee, al lijkt 250 met hals me wel heel warm nu.
Ik heb ze sinds gister lekker bloot. Alleen m'n oma van 32 loopt nu even met een 0 grams regendeken, maar dat is meer omdat ze graag in het zwarte zand rolt en morgen moet ze wit zijn := Dus die heeft even pech.

De hals heb ik vanmorgen af gedaan. Pas na beweging is ze wat opgewarmd en ze is nog steeds niet zweterig :) ze is heel recent nog geschoren en staan natuurlijk 24:7 buiten.

De andere hebben nog steeds 100 gram op.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:58

boemel schreef:
Zo, ik ben terug vanuit het warme Portugal en het was fijn er even uit te zijn. Slapen ho maar, dus het verwachte uitgeruste gevoel ontbreekt helaas.
Wel echt genoten daar en nu ook weer fijn om thuis te zijn.

Mijn vriend heeft goed op de dieren gepast, maar echt oog heeft hij niet voor ze. Ik merkte namelijk direct op dat er wondvocht uit de ruim 2 weken oude sterilisatiewond van poes Mimi lekte.
Vanmorgen zat ik al bij de dierenarts.
Ze heeft een infectie en 38,8 graden koorts :(

Ze heeft een rompertje aan en 2x daags antibiotica.
Arme Miems ;(
[ [url=m/j81nBX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mirtje gaat wel aardig goed.
Haar humeur is redelijk goed. Vanmorgen even een halster op gedaan en de voorvoetjes opgetild en wat stukjes rond gestapt.

Ooh gosh! En herkenbaar, ik ben daar ook veel scherper in..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:32

joyce83 schreef:
Ach wit heb ik al opgegeven. Denk alleen dat ik hem dit jaar aan het scheren kom. Moet alleen kijken wat dan het beste moment is en dat ik misschien iets van patroon doe.

Rustig op het werk vandaag en moet tot 16.30 blehh. Aan de ene kant twijfel ik om vanmiddag wat uurtjes vrij te nemen maar heb niet echt een doel :D

Ze is gewoon wit, dat scheelt haha. Ze heeft amper wintervacht dus heeft gewoon onder deken gestaan afgelopen tijd. Daarom nu maar even 0 grams voor vandaag. Gezien de hoeveelheid regen vind ze het vast niet erg.

Heerlijk een rustige dag op werk. Hier zo druk dat ik echt moet gaan oppassen want loop op het randje van omvallen.

Fijn van de vakantie Boemel! Wel sneu van de kat. Hopelijk snel opgeknapt.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:55

Arm diertje boemel!! Hopelijk is het snel over!

Ziet er goed uit DF!!

Peetje staat hier onder een deken van Bucas die met een vrij grote range aan temperaturen kan. Heeft een naam maar geen idee hoe precies :') Kijk wel op verschillende momenten of hij koud of warm is. Gisteren konden ze even lekker bloot en dat heb ik geweten :')
Afbeelding
Vies paard is een blij paard toch? :')