horsies5 schreef:Interessant tinky!
De slobber van subli bevat 23% vlozaad en kost 3.75 per kilo (zal is 6 kilo).. Je moet daar dus 4x zoveel van voeren als van puur vlozaad..
Ze adviseren 1 gr per kilo gewicht.. Dus een paard van 500 kilo krijgt 500 gram.. 7 tot 10 dagen..
Even uitrekenen.. het kost dus 1.88 per dag.. en ik kan er 12 dagen mee doen
Jij geeft dus 100 gram voor dat zelfde paard aan puur vlozaad? Dat komt dan wel ongeveer op de zelfde hoeveelheid vlozaad uit.. Doe je dat gewoon zo onder het voer? Met of zonder water?
De 2.5 kilo zak is 9 euro per kilo als je er 1 koopt.. maar je kan er 25 dagen mee doen.. dat is 90 cent per dag.. en kan dus nog goedkoper als je meerdere zakken tegelijk koopt.. scheelt dus zeker de helft met de slobber van subli en je doet er langer mee.. en volgens mij is de zandweg kuur enz allemaal nog duurder..
Bedankt voor de link! Ik ga eens kijken of ik meer mensen daarop mee krijg.. scheelt toch weer..
Maar die slobber was een dag wennen en ging er daarna in als pap (schep brokken erdoor). Die zaadjes blijft iedere dag een heus gevecht. Maar ik heb een zeurpaard, er zijn er ook die de zaadjes gewoon opeten.
Kirrr, onverpakt? Dan ben ik niet zo moeilijk hoor