Wij hebben onze slowfeedernetten in palletboxen, dus extra lastig om daar een been in te krijgen. Als we binnen voeren, hangen we de hooinetjes in de hoek net boven de vloer. Geen van onze pony’s heeft ijzers, dus dat scheelt.
Anke schreef:Echter zie ik wel problemen in de combinatie van echt goed dressuurafgericht en daarnaast veilige (kinder)hobbelpony.
Maar ja dat is mijn visie...
Hoe zien jullie dat?
Kan wel lastig zijn, inderdaad. Ik merk wel aan mijn ruin dat hij met kleine kinders erg voorzichtig om gaat. Ze moeten duidelijk de hulp geven voor voorwaarts en dan nog blijft hij heel voorzichtig lopen. Bang om ze te laten vallen ofzo
Dressuurmatig loopt hij met mij op L/M-niveau. Hij travert en schouderbinnent prima, maar de galophulp snapt ie nog steeds niet altijd.
Beterschap Sure_lee!
karev schreef:Kan een paard bevangen raken van kuil?
Ja. Vraag maar aan mijn merrie. Geen enkele verandering in het voer, behalve twee voerbeurten (tussen de middag en vlak voor de nacht) geleidelijk vervangen door kuil (voordroog) i.p.v. hooi omdat dat toen voor de stalhoudster (moeder van een vriendin, pony’s stonden bij haar in de achtertuin) makkelijker was dan nat hooi (dus twee keer per dag nat hooi, twee keer per dag voordroog). Daarna kon ik drie weken ’s ochtends in alle vroegte voor m’n werk en ’s avonds naar haar toe om medicatie te geven. En tussen de middag uitmesten, voeten in de blubber zetten en haar over haar bolletje aaien. Was midden in de winter (vlak voor Kerst), vroor ook nog, dus ik stond dagelijks het zand los te harken en een blubberplasje te maken die steevast ’s nachts weer bevroor.
AbbyBlues schreef:Dan ga ik een andere hele rare vraag stelen. Ruikt een paard anders dan een ezel?

Nah, vind ik geen rare vraag. Maar ze ruiken inderdaad anders. Net als schapen vs. geiten.
Lisa_vera zo neem ik mijn Welsh (1.20m) ook vaak mee naast mijn Quarter (1.50m). Ze moet wel een beetje verder naar achter dan Pip nu loopt (neus bij mijn knie / voet).