Mooi dat er zoveel pp's bij komen. Wij hebben ook een pp aan huis. Op zich is het al redelijk "af" maar gek genoeg geeft dat weer wat onrust en wil ik toch weer wat nieuws of variatie erbij.
Op dit moment 2 merries met veulens en onze ruin. Ik vond het eerst best spannend dat ons veulen op de pp zou lopen, maar wat zijn ze er slim en handig mee. Shet veulen is met mama erbij gekocht.
Ze spelen veel en maken veel gebruik van de paden en de heuvels vooral

We willen nog wat aanplanten, dus het is weer de tijd. Er is ook 1 en ander gesneuveld helaas.......Ook omdat er nog 2 varkens lopen die ook hun aandeel hebben bij het sloopwerk.
We hadden alleen een schuilstal. Vanwege de drachtige merrie 1 stal gemaakt, maar dat werd niks, dus voor de toen 3 paarden boxen zodat ze niet alleen binnen staan. Dan konden ze uitlopen op bestraatte schuilstal en iedereen stuk paddock.
Vorige week bovenluiken gemaakt van materiaal die we hebben en helaas nu wel 's nachts op stal. Mn ene merrie heeft er veel moeite mee, maar ging gister al beter. Gelukkig is ze nog heel lief tegen haar kind.
Het is echt tijdelijk omdat we 2 veulens hebben waarvan 1 mini en de moeder mini is. En om de winter door te komen. In het voorjaar gaan we de schuilstal incl een stuk paddock aanpakken als gezamenlijk nachtverblijf.
Rond de schemer staan ze wel op hun eigen stuk met lampen erop, zodat we alles zien en ook horen. Scheelt toch weer een paar uur tot laatste ronde dat ze iig niet echt opgesloten staan.
Ik heb wel mijn mening over de wolf en ben niet heel fanatiek voor of tegen, maar wil mijn eigen dieren gewoon beschermen.
We sluiten dus rond 23uur af en om 7uur gaat het open. De laatste en eerste ronde zijn voor ons; de lege hooinetten ophalen en volle weer ophangen. Moeten we misschien ook eens over nadenken. Maar ja, de honden willen ook nog even eruit.
Gaan mensen nog bomen, struiken en planten kopen? Wat staat op jullie lijstje?
Ik heb; Linde, roos, meidoorn.
O, ja, we hebben een hoek die nu vol compost ligt. Is een hele natte hoek waar overgang grond naar aangelegd zandpad is. Ik dacht met compost wordt het hoger en dan schuin er tegenop van alles te planten, maar ik vind het zo een dode hoek, zo zonde.....
Hadden op de oude heuvel veel kruiden, maar die moest verplaatst. Zat wel aan veel eetbars te denken wat ook tegen wat schaduw kan.