Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:22

Nice spatter!!!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:23

Oh dat is een gaaf ding. Zulke zie je niet snel.

Ja een gekloond dier op bestelling is voor sommigen het beste.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:25

Anke schreef:
Oh dat is een gaaf ding. Zulke zie je niet snel.

Ja een gekloond dier op bestelling is voor sommigen het beste.

Die bestaan gewoon hoor. :D

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:27

Dit fornuis is nu enorm in de aanbieding, bij de meeste zaken alleen de zwarte maar in Bussum ook deze kleur.
Dus daar zijn we vorige week heen gereden om te kijken en dus te kopen.
Is een Stoves, komt uit Engeland en dan via de importeur uit Hereveen naar hier, aardig reisje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:29

Haha...ja dat zijn de echte. Heb ik uren bij doorgebracht bij C&A!
Maarre die voldoet weer niet aan de dressuurfactor! Hihi

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:31

Wat een mooie Spatter :wow:

Anke...op mijn vorige stal een tuiger te koop gehad,werd echt als tuiger aangeboden...wat die wel niet allemaal moest kunnen 8)7

Kregen de vraag of hij ook een sprongetje kon maken,gaf als antwoord dat het was lastig proberen was met een koets erachter O:)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:32

Tinky12 schreef:
Kregen de vraag of hij ook een sprongetje kon maken,gaf als antwoord dat het was lastig proberen was met een koets erachter O:)

_O- Briljant

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:54

Hahaha briljant!

Heb hier slowfeeders in de schuilstal. Aan de onderkant een ringetje in de muur gemaakt en daar gaan de netten met een karabijnhaak aan vast. De gaten zijn 3 cm dus ga er van uit dat ze niet vast kunnen komen te zitten. Rollen doen ze maar in het zand daar is de stal niet voor .

Pas op met het opblazen van de bal. Die dingen moeten eerst wennen aan de omgeving (echt waar!) heb hier ook zo'n bal maar de eerste knapte na een kwartiertje spelen. Gelukkig had ik hem net de paddock uit anders had ik dat nooit meer hoeven proberen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:55

@spatter: mooi ding! Ben benieuwd hoe je nieuwe keuken er uit gaat zien.

Ik vind die grote Cookers ook zo mooi, zeker in een grote landelijke woonkeuken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:56

Natalie36 schreef:
Pas op met het opblazen van de bal. Die dingen moeten eerst wennen aan de omgeving (echt waar!) heb hier ook zo'n bal maar de eerste knapte na een kwartiertje spelen. Gelukkig had ik hem net de paddock uit anders had ik dat nooit meer hoeven proberen.

schriktraining :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:17

Een bal die moet wennen aan de omgeving. Dat is bijzonder. Komt dat door de druk/temperatuur verschil.

Oh leuk...schans springen met tuiger en koets.
Ja mensen bedenken zich soms wat.
Twee heb ik al bij aangegeven dat het niks wordt.
Eentje wil haar als manegepony gebruiken. Dat vind ik sneu voor Roosje. De ander voor een zesjarig jongetje en die moet dan alles alleen doen want ouders hebben er geen verstand van. Zucht..mensen hebben toch rare opvattingen soms.
Eentje klinkt wel heel leuk, moeder en dochtertje. Af en toen wat in een bak. Maar vooral buiten en alles op recreatief niveau. Gewoon mensen die willen genieten. Hebben er twee. Maar eentje is te pittig en de ander is nog jong en wordt pas over twee jaar beleerd. Denk dat Roosje op zo'n plek goed tot haar recht komt.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:18

Leuk Anke! Ik duim dat het verder klikt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:35

DD die vinden wij ook mooi maar wat moet ik met zo'n groot fornuis als we nog maar met tweeen overblijven?
Zitten vaak grote ovens bij, totaal niet handig.
Dit is een mooi maatje en toch het uiterlijk van dat type.

Ik ben ook benieuwd hoe de keuken er uit gaat zien, heb bij verschillende bedrijven nagevraagd maar blijkbaar hebben ze in die branch nog klanten genoeg want reactie duurt weken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:50

Ik kijk eerst even wie weet vind ze het wel niks en anders doe ik het maar even! Weet niet of die bal die ik heb echt handig is maar kan vast wel even een paar minuten :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:32

Beterschap Sure_lee

Mooi spatter! Kan je vast lekker op koken!

Ik vraag me iets af, iets heel soms haha..durf het bijna niet te typen. .

Maar ruikt tika naar paard of ezel haha haha. ...

Kan een paard bevangen raken van kuil?
Ik voer altijd hooi, gewoon met touwtje er om. Maar nu een proefpakje plastic verpakt spul gehaald.

Is erg nattig en echt kuil.
Nu heb ik 2 sobere rassen. Zou ze dr wat van overkomen als ik dat pakje opvoer? Ze zijn het niet gewend.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:34

karev schreef:
Ik vraag me iets af, iets heel soms haha..durf het bijna niet te typen. .

Maar ruikt tika naar paard of ezel haha haha. ...

Dan ga ik een andere hele rare vraag stelen. Ruikt een paard anders dan een ezel? :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:35

Hahaha goede vraag karev!

Ik zou niet zo snel overstappen naar kuil ineens. Maar een beetje door het hooi en dan uitbereiden. Maar waarom wil je kuil voeren? Is in mijn ogen geen paardenvoer maar voor koeien...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:41

karev schreef:
Kan een paard bevangen raken van kuil?
Ik voer altijd hooi, gewoon met touwtje er om. Maar nu een proefpakje plastic verpakt spul gehaald.

Is erg nattig en echt kuil.
Nu heb ik 2 sobere rassen. Zou ze dr wat van overkomen als ik dat pakje opvoer? Ze zijn het niet gewend.

In principe kan een paard overal koliek van krijgen, maar buiten dat kan de maag/darmflora helemaal van streek raken door kuil. Ze kunnen er van aan de dunne gaan en het kan weken duren voor zich dat weer hersteld heeft.
IK hoef het hier iig niet te proberen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:47

Is er nog een groot verschil tussen kuil en voordroog?

Op gewoon plastic verpakt spul dat niet al te nat is, doen mijn paarden het zelfs beter.

Op de pensionstal noemen ze het ook kuil wat ze aan de paarden voeren maar dat is kwalitatief gezien super spul!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:51

Dat wil ik ook niet haha. Dit was een proef pak. Helaas is het vrij nat spul. Je hebt ook wel droog hooi in plastic. Man zei dat het droog was..niet dus. Maar ga er niet mee terug. Voer het wel op. Is maar 1 pak. Meng het dan wel idd. Of geef ze 1 portie per dag ipv een portie hooi.

Ja een ezel ruikt anders haha. Vroeg het me zo ineens af..dom he

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:58

Karev....als het erg nat is,is de kans aanwezig dat het koeienkuil is.Vraag dit na voor de zekerheid,dit wil je echt niet aan paarden voeren namelijk ivm hoge eiwitgehalte ( eiwitbulten,jeuk,diarree en ook HB kan voorkomen)

Als het zeker weten geen productiegras is,dan drogen.Fermentatie stopt dan...dan beetje mengen met arm hooi.Wel opletten dat ze er niet jeukerig van worden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:00

Hmmmm....Mischien is de kliko dan beter haha..die lust alles. Wil niet het risico nemen dat ze er ziek van worden of de stofwisseling op de hobbel krijgen. .jammer de bammer. .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:34

Aan heel nat spul waag ik me niet aan.
Zeker niet voor volwassen dieren en al helemaal niet bij een sober ras.

Ingepakt hooi en de drogere voordroog is heeeerlijk spul.
Heb zelf bijna geen last meer van irritatie en lekker geen muizen erin!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:36

Pff bal voor niks gekocht ze vond het niks. Keer snuffelen en liep weg.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:44

Een paard die alles kan. Lijkt me heerlijk. Ik heb ze nooit gezien. Mijn oude fjordenruin is ook heel goed gereden en deed de dressuur heel leuk. Nu rijdt 1 van de kinders er op en die heeft het wel eens moeilijk. Te veel geflapper met de beentjes en je zit in galop. Maar dat is dan wel weer een keurige handgalop, dus ze valt er niet zomaar af.

Ik vind kinderponies sowieso lastig. Tuurlijk moet een kind t leren, maar ze gebruiken de teugels als houvast. Daarom rijden de kids hier ook niet met bit. Die zit anders achter de oren.

1 x was 1 van die kinderen wezen rijden op een manege. Met bit uiteraard. Veel makkelijker, vind ze. Tuurlijk. Heb er even een bitje bij gepakt (dubbel gebroken trensje) en op haar neus gelegd. Vind ze al niet fijn. En dan nu de teugels vasthouden en remmen.... Was helemaal niet keuk, natuurlijk. Toch maar zonder bit dan. Nou ben ik niet principieel tegen een bit, maar die kinders mogen eerst leren zitten. Dan praten we verder.

En inderdaad, er schiet wel eens een paard weg, maar de dametjes liggen er echt niet zomaar af. Dus het hameren op goed zitten zet wel zoden aan de dijk.

En als je dan wil dressuren (neem ik aan dat je licht op de hulpen wil zijn) en aan de andere kant je kind er op wil leren rijden....tja, die zie ik ook niet helemaal. Maar goed, wie weet heb je er super-exemplaren tussen.