Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fokfanaat schreef:Ik zorg dat ze dan 24/7 buiten staan en heb een lieve verzorgster die in de vakantie alle dagen bij ze komt checken en in de winter hooinetten ophangen ed. Wij gaan wel nog gewoon 4 weken weg.
MaritB schreef:Nu lijkt het inderdaad op koliek, verstopping.
Ontsteking waarde was er niet echt en temp was ook helemaal niet zo hoog.
Ik ga straks met de kindjes en 2 vriendinnen naar balorig, ik hoop nog even langs te kunnen rijden vooraf. Anders vanmiddag.
DubbelFun schreef:@manzano: geef ze eens ongelijk
Hier hadden ze pech; ik heb gewoon buiten in de bakken gevoerd, ze staan nu 's nachts al genoeg binnen.
Mijn DA wist me te vertellen dat vooral oudere paarden meer last hebben van langzaam werkende darmen zéker als er grof hooi gevoerd wordt en 'harde' muesli. Reden dat ik graag wat fijner hooi heb en SP voer met een beetje droge muesli.
Net de stallen maar meteen gedaan, want het ziet er niet naar uit dat het vandaag nog droog gaat worden.
MaritB schreef:Oh Dais dat is naar.
Ik ben echt het tegenovergestelde, laat ook vaak wat weten en pak steeds de instructies er weer bij.
Maar wij gaan voorlopig niet echt op vakantie. Sowieso al paar jaar niet meer gedaan, vorig jaar wel weekje camping nou dat vond ik genoeg. Miste mijn pony.
Maar 3 weken oppassen met pony mee kan ik wel, haha.
In april gaan we midweek weg, op maandag en vrijdag zijn we dan sowieso thuis en mijn man is ook elke avond thuis want we gaan met mijn moeder en zusje en manlief werkt dan altijd door.. doe ik echt voor kindjes.
Maar we blijven dan in de buurt zodat ik nog op en neer kan naar de pony’s. Sowieso hebben we met de 2 gezinnen ook nog totaal 3 honden dus je kunt bijna nergens heen.
greendragon schreef:Duimen dat Doortje morgen weer naar huis mag. Altijd zo naar als er eentje ziek is. Had je nu nog twee pony's thuis staan? Of staat er nu één alleen? Zijn die wel rustig?
Als er oppas is, dan heb ik ook een enorme waslijst met informatie en instructies. Staan bijv ook namen van de dieren op en korte beschrijving, informatie van de dierenklinieken enzo.
Ik zal zo nog even een rondje bij de paarden doen. Shetje moet nog even een rondje stappen. Probeer elke dag minimaal tien minuten te doen, zodat de doorbloeding in de hoeven even goed op gang komt.
Morgen staat er 16 graden voorspeld, maar wel zonder zon. Zou een geschoren pony dan zonder deken kunnen of niet?