Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:21

Mijn les ging niet door, de instructrice was ziek maar Joyce is komen kijken. Goed voor mij want de eerste 5 a 10 minuten is altijd ontzettende spanning bij hem en ik moet dan afgeleid worden. na die tijd loopt hij lekker. 1 keer geschrokken van voetgangers maar vrij snel terug te krijgen maar bij jagersschoten deed hij dan weer helemaal niks

Erna de stroom naar de stal en het afdak ingegraven en weer bestraat, morgen hopelijk mijn afdak van de poetsplek opnieuw opbouwen (per ongeluk aangereden met de auto / aanhanger en staat nu nogal uit het lood) en hoop dan nog tijd te hebben dat manlief de stroom aansluit

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:25

MarjanB schreef:
Leuk!!

Is er hier iemand die ooit een zadel via de post heeft verstuurd? Heb iemand die m’n boomloze zadel wil kopen via mp en die woont echt in het noordelijkste punt van Friesland :+

Ja diverse keren. Altijd goed gegaan. Wel met zorg ingepakt in noppenfolie

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:52

Hier ook een zadel verstuurd, goed ingepakt, geen probleem…

Dit is niet mijn dag, een van mijn katten gepakt door een hond, teveel schade om hem op de lappen dus ik heb hem net in laten slapen Y;( |(

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:54

Ah wat verdrietig, sterkte SP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:04

Sterkte :(:)

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:06

SP,sterkte.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:11

Sp sterkte!

Bedankt voor ervaringen! Hoe hebben jullie het met betalen gedaan?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:23

MarjanB schreef:
Sp sterkte!

Bedankt voor ervaringen! Hoe hebben jullie het met betalen gedaan?

Sp. Wat erg. Sterkte

Vooruit laten betalen. Grote doos, noppenfolie en als hun het willen ook verzekerd verzenden

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:51

Bedankt voor jullie reacties.

Gave foto van morita.

O nee, wat erg van je kat. Heel erg veel sterkte. Vreselijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:54

Wat verschrikkelijk.
Heel veel sterkte :knuffel:

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:32

Tess had ook veel moeite de trailer af te komen. Erin ging prima, maar eruit was drama. Na veel oefenen op de loopplank pas weer een paar stappen in de trailer laten zetten. Gelukkig is ze er helemaal overheen, dus dat komt met jouw knappe jonkie ook vast goed.

Feest zit erop. Ik had gelukkig een leuke gesprekspartner daar. De broer van mn vriend zette even loeihard het uitvaart nummer van zijn vader op. Onder het mom van "dan is ie er gezellig bij".
Mijn vriend brak volledig en is naar buiten gelopen en we zijn naar huis vertrokken.

Dat ie dat nummer draaide moet ie echt helemaal zelf weten, maar even overleg of het even vooraf aangeven had hem netjes gestaan. Maar goed .... we hebben het gehad :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:33

Spottedpony, bah wat akelig. Veel sterkte!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:38

Ik heb jullie weer gevonden, ergens ooit mee geschreven maar weer uit het oog verloren Y;(
Ook wij hebben onze paarden aan huis staan.
Eigenlijk zijn weides onze niet groot genoeg om onze paarden er jaar rond van te laten eten zonder bij te voeren.
Onze oostweide heeft een track van 4 meter breed. Daar staan twee merries, volle zussen. De dames hebben hooi en staan op 2 hectaren.
Ze zijn rond en gezond maar beginnen nu toch wel behoefte te krijgen aan extra hooi. Daar hebben ze trouwens altijd toegang tot.
Dan heb ik nog een 25+ merrie die samen met een andere oudere merrie op onze Noord-weide van 1 hectare staat.

Achter het huis staan een mini merrie en een ijslander die PPID heeft. Niet getest maar de structuur van zijn vacht, het feit dat hij niet meer verhaart en aanleg tot bevangen worden heeft geeft ons dat vermoeden.
Als hij maar voldoende rond kan struinen (hij kan echt ‘browsen’) gaat het prima met hem. Hij krijgt 50/50 alfalfa/gras brok bijgevoerd en sinds kort draagt hij een graas masker omdat het gras te kort wordt.

Zijn maatje mag nu echt niet meer op gras, ook niet met graas masker. Ze krijgt hooi en de 50/50 brokken. Dat hebben we besloten omdat ze echt heel gevoelig begon te lopen en gelukkig knapt ze nu zienderogen op.

Ik heb met de boer afgesproken dat ik gebruik kan maken van zijn land als hij het winterklaar heeft gemaakt. Het land grenst aan onze weides en aan de kant met de buren staat een bomenrij. Ideaal om de wind te breken.
Wij hebben gekozen voor ijzeren paaltjes om deze tijdelijke weide af te zetten, als hij het land na de winterrust weer gaat bewerken kunnen ze er weer uit. Toen we klaar waren met het handmatig in de grond heien kwamen we er achter dat je daar een machine voor kunt kopen. Nou ja, daar kunnen we nu dan voor gaan sparen.
We vonden ze eigenlijk wat ver uit elkaar staan dus nu hebben we ook plastic paaltjes er tussen gezet. Twee stroomdraden erop, diepe aardpen er aan en bij controle blijkt er 8000 volt op te staan. Zou ze toch eigenlijk binnen moeten houden, denken we.

Had ik dit maar jaren eerder gedaan! Ik schat het nieuwe stuk op anderhalf tot twee ha. Het sluit aan op de noord- en oostweide en dus kunnen de paarden flink gas geven op de track als ze dat willen (er staat ook nog gras op).

De oude dames, de IJslander en één van de jongere merries zie ik nu eigenlijk bijna constant meters maken. De andere jongere merrie was even erg onrustig maar kalmeerde toen ze de anderen zag staan grazen.
Ik heb ze opzettelijk uit elkaar gehaald omdat ze samen nogal eens geintjes proberen uit te halen en dit geeft me de kans om ze om beurten meer in de hand te nemen.

De andere is vrij zelfverzekerd en zal bij schrikken vooral even verstijven zonder het op een lopen te zetten. Mooi om te zien hoe vandaag de dynamiek veranderde binnen de groep.
De twee oudjes kleven niet meer zo aan elkaar, de IJslander blijft zoals gewoonlijk het liefst een beetje in zijn uppie rondhangen maar de bruine jonge merrie heeft hem nu geclaimd. Hij kreeg een flinke hap in zijn bil en draafde gelijk aan. Mooi. Bewegen is goed voor hem.
Mijn smid zei jaren geleden al dat hij paarden die neigen om bevangen te worden het liefst bij een drijvend paard ziet die ze regelmatig in beweging zet. Dan kunnen ze ook niet heel de tijd aan de hooibaal gekleefd staan.
Ik ga jullie hier weer volgen, zal vast nog vragen hebben en ideeën opdoen. Als jullie dat tenminste goed vinden ;).

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:25

Wat een oen die broer zeg...

Welkom terug balance.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:39

Volgens mij beseft die broer niet dat iedereen op een andere manier rouwt en vergeet dat hij hier anderen ontzettend mee kwetst.
Mijn vader is 4 maanden geleden overleden, zou de 27e jarig zijn, vraag mij ook af wat er dan gedaan wordt en wie wat waardeert. Merk ook dt iedereen er anders mee omgaat.

Vandaag weer eindelijk eens het bos in met de overburen. Erna hopelijk het afdak in ore maken en de stroom aansluiten en dan heb ik weer een productief weekend achter de rug

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:53

Idd een oen, kan het ook niet anders zeggen.
@boemel: ben benieuwd of je nog iets van een excuus krijgt.

@balance: heel verhaal, maar je hebt ruimte zat zo te lezen.

Vannacht draaide ik me om en hoorde ik een mug 'in paniek' wegzoemen, iets later voelde ik iets op mijn voorhoofd en dan sla je jezelf wakker (heel handig ;( )
Vanochtend keek ik in de spiegel bij de wastafel en zag iets op mijn voorhoofd zitten, dat bleek een deel van een mug te zijn (ik neem aan dat het van een mug was iig :D ).

Ik ga zo maar eens uitmesten ...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:28

Nee hoor we verwachten geen excuus over gisteravond. Eerder een verwijt. Ach, zegt meer over hem dan over ons.

Wat een heerlijke dag! Paarden lopen inmiddels lekker in hun blote kont in de wei. :D

Straks nog een fotoshoot op een prachtige locatie. (Industrieel park).

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:25

Lekker genieten van t weer vandaag boemel, niet teveel denken over wat er is gebeurd. Helaas verander je niks aan wat andere mensen denken.

Ons tv meubel staat eindelijk :D
Man wat een uren schilderen heb ik in dat kreng zitten. Moeten nog wel ff afstellen en denk middelste zwart speaker doek
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:31

Is wel heel mooi geworden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:35

Mooie rustige kleur.

Het is heerlijk weer buiten en ik ben binnen bezig om te voorkomen dat de wespen uit het nest wat tussen mijn plafond en buitenmuur zit naar binnen komen. Alles leeg gehaald en straks de gaatjes dichtkitten.
Voorlopig heb ik er al dik 10 gevangen en als je in de hoek staat waar het nest zit is het net of er een ventilator aan staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:47

Heel mooie kleur.

Ik krijg allemaal leuke cadeautjes voor mijn verjaardag: heerlijk weer, Aurelia liep superfijn en vanavond lekker uit eten! <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:51

Gefeliciteerd robijntjah!

Lekker DF ik haat wespen :+

Nu alles weer op z’n plek
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 15:12

Gefeliciteerd robijntjah!

@marjan: mooi geworden.

Ik haat ook wespen, zeker nadat ik dit jaar een keer heel gemeen gestoken ben.
Maar ondertussen zijn alle kiertjes ingespoten met schuim (lijm/vulmiddel), dat moet nu even opzwellen en uitharden. Daarna kan ik de randjes wegsnijden en de boel weer op zijn plek zetten en hopen dat de wespen niet door de gipsplaat gaan knagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 15:12

Goede smaak heb je!

Even de bak nog slepen voor ik ga douchen haha.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:16

Heel mooi Marjan.

Wat fijn Robijntjuh, fijne dag. Gefeliciteerd