Maar ergens ook vervelend om inderdaad 3 maanden later, wanneer je misschien net een dag/moment hebt dat je er niet aan denkt, er weer aan herinnert te worden... tis gewoon nooit leuk..
Ja op zondag is wel een rare dag, brengen die de post dan zelf rond?
Hier factureren ze heel vaak laat. Ik had voor mijn paard nog 2 spuiten pijnstilling/ antibiotica liggen die ik dus niet meer heb gebruikt. Paard is op zaterdag ingeslapen en deze had ik op vrijdag gekregen voor dat weekend. Ik op maandag gebeld of ik die terug mocht brengen en dat mocht. Ook meteen de rekening gevraagd, kan maar gedaan zijn. Maar die hadden ze dus nog niet. 3 maanden later kreeg ik doe toen.
DubbelFun
Geplaatst: 09-09-20 11:38
Ik heb af en toe nog wel momenten, maar ook meer 'rust'. Vooral al Peppy weer eens vervelend doet, dan mis ik haar wel. Zelden zo'n makkelijk paard gehad, daar kon je echt alles mee doen zonder dat ze opspeelde, ook al deed het pijn.
Vanmorgen even baalmoment. De ruin was erg druk en brak telkens uit op de volte. Ben eraf gestapt en verder gaan longeren, zonde om alles wat we doen in de les teniet te doen. In de les richten we vooral op op eigen benen lopen, tempocontrole en klein beetje buiging. (En dat ik hem niet constant vasthou/te sterk in mn armen ben). Merk aan mezelf dat ik toch wel veranderd ben en alles enger vindt. Het cliche van ouder worden (en moeder zijn) is waar Misschien verwacht/eis ik ook teveel van mezelf en hem. Jewel heb ik al 14 jaar en leuke dingen meegemaakt maar ook minder leuke dingen maar daar ben ik nooit bang op geweest.
DubbelFun
Geplaatst: 09-09-20 18:52
@karin: je bent in goed gezelschap... Anky heeft er ook last van
Komend oktober gaat mijn huiskamer weer een nieuwe look krijgen en het motief wordt 'boomstam', dus ik heb alvast een kleine bijzettafeltje gemaakt...
Stom hè Karin! Dat heb ik ook!! Al ben ik nu nog niet op het punt dat ik afstap, of het niet ga doen.. maar in m'n hoofd nestelt het voorzichtig al En ik ben niet eens moeder, gewoon alleen ouder haha
Ik heb dat al vaker genoemd hier en ik heb het ook, van ik stap overal op ruiter en niks kan te gek, naar doe maar normaal en als hij wat springerig is krijg ik bibbers. Nu heb ik ook niet het meest simpele paard en zag ik van de week onder mijn instructrice die nu ook 1 keer per wee erop gaat hoe snel die kan draaien maar toch, vroeger handelde ik en reed verder en nu bibber ik. Zo erg!
Leuk dat boomstam tafeltje Robijn, wanneer is de dag?
DubbelFun
Geplaatst: 09-09-20 19:39
@xXutopiaXx: dat heb ik ook. Heeft met ouder en bewuster te maken. Je ziet meer gevaar en bent je bewuster van je eigen kwetsbaarheid.
Vroeger kon het niet hard genoeg gaan, tegenwoordig ben ik blij als ze niet meer zo nodig hoeft te galopperen
Haha Blij dat we niet alleen zijn hierin Ik heb ook gewoon geen zin om verkeerd te vallen en te moeten herstellen van een gebroken arm ofzo Helemaal geen tijd voor
Heel herkenbaar, dat heb ik ook. Vroeger hoe gekker hoe leuker...
Schadows17
Geplaatst: 10-09-20 07:56
Heel herkenbaar. Vroeger stapte ik overal op, hoe explosiever hoe leuker.....maar nu...krijg ik de bibbers als ze ergens voor verschieten of angstig worden.
Ik denk ook veel meer na als vroeger, idd je bent je meer bewust van je kwetsbaarheid en wat je zegt Utopia, idd geen tijd om lelijk te vallen en daarvan te moeten herstellen .
Ik had het vannacht juist warm en ik sliep met de kiepramen open. Gevel staat pal op de wind en er was wel wat wind. En er vloog iets irritants door de kamer dus ik ben meerdere keren wakker geweest vannacht. Paarden hebben ook niet al het hooi op zoals meestal ‘s ochtends als het koud is geweest. Nu ook al lekker buiten met het zonnetje.
Gisteren de entingen en de tandarts op bezoek gehad. Gewoon wat kleine onderhoudsdingetjes maar niets geks. Warmbloed moest weer verdoofd worden want die maakte het werk weer eens onmogelijk. Hij lijkt dan altijd 10 centimeter groter dan dat hij al is. Al is hij wel heel braaf
Ik doe de tandarts altijd samen met enten in september. In principe nooit veel werk dan en met een paar minuten klaar. Denk dat een grotere interval ook wel zou kunnen maar dan moet ik weer een extra keer voorrijdkosten betalen.
Stallen zijn al netjes hier en mijn nieuwe strovoorraad bak weer bijgevuld. Uiteindelijk heeft mijn vader hem van steigerhout gemaakt en hij is nogal groot dus er kan flink wat in.
Mijn DA en TA zijn verschillende mensen, dus kombineren lukt sowieso niet. Ik zag net dat Peppy zijn koker ook nodig schoon gemaakt moet worden, maar dan zal die eerst verdoofd moeten worden vrees ik. Dan kan ik beter meteen 'groot onderhoud' laten doen (tanden, hoeven en koker)
SillyB
Geplaatst: 10-09-20 11:35
ah ja, dat gooi ik idd nu los erbij in de stal (anders eten ze mn strokorrels op )
MarloesHJ
Geplaatst: 10-09-20 12:21
SillyB schreef:
strovoorraad bak? bedoel je geen hooi?
Nee echt stro. Ik heb een heeele grote kruiwagen die ik als opslag gebruik voor hooi. Die heeft als merknaam Hummer en dat is ook wel passend Passen zeker 5 balen hooi op als ik wil.
In overleg met mijn loonwerker heb ik grote pakken stro die niet in de stal passen maar in de afgesloten kapschuur staan. Maar de kapschuur —> stal is niet heel handig om te lopen met losse plakken stro dus heb ik altijd een gebruiksvoorraad stro (en hooi) op stal liggen. Maar geen balen op een pellet meer sinds de ratten daaronder nesten maakten. Omdat ik rubber matten heb en maar een paard op stro (de ander op strokorrels want die vreette ‘s nachts elke keer zijn schone stro op) gebruik ik niet bijster veel stro. Ik denk max 4-6 grote pakken stro per jaar. Eerder 4 want deze is hij volgens mij in het vroege voorjaar komen brengen en ik heb er nog maar 3/4 van een pak van gebruikt.
Stro voer ik niet bij. Alleen hooi en gras krijgen ze hier.