Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:57

superpony, ik heb niet zulke goede ervaringen met pyjama's met elastiek. Rekt eigenlijk altijd te ver uit en trekt dan naar achteren. De band die voor de schoft zou moeten blijven, zakt er dan achter en krijg je alleen naar voren door flink te hijsen (of alles losmaken en opnieuw op). Als paard daarna drie passen draaft, zit het weer verkeerd. Misschien als je het elastiek zou vervangen door gewoon iets stugs? Of in je huidige deken een zacht stuk (glad materiaal) naaien op de schoft?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:13

SP bij Castello moeten we dekens gebruiken met iets hals (als je begrijpt wat ik bedoel) zodat de rand niet achter de schoft zakt.

De hals opening moet niet te groot zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:39

Chasey schreef:
superpony, Oh dat lijkt me super leuk zo'n wiebelbrug! Die staat hier ook nog op het verlanglijstje. Maar voorlopig wordt het een vaste brug. Alles op zijn tijd.
Flesjes etc dat heb ik idd ook. Zakken vol. Die liggen op de zolder en als we weer een schriktraining doen, dan leg ik die tussen een paar balken in de paddock.

[ [url=m/NjJC7t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stromend water is idd ook leuk. Om de vijver extra spannend te maken had ik vorig jaar de sproeier erop gezet, toch weer een heel andere beleving.

En ook met een paar krokodillen erin. :')
[ [url=m/grkiIf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dappere haf met die krokodillen :D

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:19

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:31

Chasey, ook heel leuk!!! Misschien kun je ooit plannen om daar eens te gaan rijden. Ze hebben van die dagen.

ClauHS, Ik ben een paar keer gestopt met mariadistel, maar het gaat zoveel beter als ik wel geef, dus geef het maar. Ik bestel de zaad bij pit-pit.com en maal ze voor 3 dagen thuis met koffie molentje. Toen hij bij me terug kwam, was hij ook super dof en nu glimt hij ook goed. ( zelfs met vacht )

Hilary, dank je wel! Ik heb er eentje gehad voor mn new forest, maar die ging snel kapot. Het was wel gedoe met aantrekken en hier dragen ze 24/7 als ze vliegendekens op hebben.

Jes, Het is een quarter van nog net 1.50m, maar wel dekenmaat 195. Als ik de deken op leg, ligt ie netjes, maar daarna trekt hij over de schoft. Ik heb al zitten denken om de voorkant dicht te laten maken en het hals gat dan kleiner, maar moet niet de rest kwijtraken.
Iets zachts had ik er vorig jaar in gemaakt, maar trok mee naar achter.

Halve hals heb ik met regendekens wel gehad, maar die zitten dan ook strak op de schoft. Maar ze had ooit een dikkere deken met zo een hoog sluitende hals en daar zit ik nu een beetje aan te denken.
Ga er nog even naar kijken en af spelden wat zou kunnen misschien zodat ie blijft passen.

Is het bij jullie ook mooi weer? Het blijft hier droog met zonnetje. Wel wind en frisjes, maar verder voor de tijd van het jaar nog steeds lekker en niks van die 2 weken regen en vies weer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:43

Maysenn zag ik net. Vernederlands versie van Maison?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:45

sas27 schreef:
Karin_deB schreef:
https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/pr ... gLLsfD_BwE

Zou dit iets zijn?
Ik hoef maar 2500m2 te doen dus zo'n super fancy ding hoef ik niet.

Ik gebruik ook zo'n karretje voor het bemesten, kalken en inzaaien.
Werkt prima! Ik heb zo'n 2000m2

Niet zwaar? als ik mijn karretje trek met 25 kilo erin vind ik dat best pittig. En hang ik hem liever achter de zitmaaier.( Die heb je ook al voor 100,-)

Chasey, echt prachtig!! Vind je een inspiratiebron, wat een leuke ideeën. _/-\o_

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:49

Karin_deB schreef:
Chasey, echt prachtig!! Vind je een inspiratiebron, wat een leuke ideeën. _/-\o_

Nee hoor ik doe er zo'n 20 kilo in, vind het prima te doen.
En tsja misschien heb je dat karretje wel voor 100 euro, maar ik heb geen zitmaaier ;-)

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:50

hmmm quoten gaat niet helemaal goed hihi

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:02

Ik heb ook zo'n karretje, ik vind hem ook makkelijk. :D Hebben we voor het graszaad gebruikt, dat werkte mooi.

Ook vandaag weer even bezig geweest in de weide.

De banden hindernis is voorzien van 2 beukenstruikjes, al kan je ze nog amper zien.
Afbeelding

Een hindernisje met een beukenheg. Nu nog met 2 stammen zodat je kunt zien dat het een hindernis is. Omdat het van die kleine sprietjes zijn. Als de heg vol is dan gaan de stammen weer weg.
Afbeelding

En de afsprong is iets meer afgewerkt.
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:04

Gaaf Chasey!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:07

Gaaf Chasey, ik ben eruit, ik wil bij jou wonen :)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:07

Je was me net voor SP _O-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:15

Is dat gewoon in je wei chasey?Zo'n grote wei had je toch niet?
Wij hebben er ook aan zitten denken,maar ik heb een aantal oude paarden in pension en ben bang dat ze dan hun benen breken als ze zotte kuren gaan doen.
Ik vind het wel heel leuk gedaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:17

ClauH schreef:
Je was me net voor SP _O-

Haha, wordt druk :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:19

Ja dat is op onze eigen grond, dat stuk is 4800m2.
De paarden staan op dit moment op een pachtstuk van 11000m2, daar gaan ze flink in los soms. Ff lekker de benen strekken :D
We hadden wel graag die 11000m2 willen kopen, maar helaas zo groot was onze portemonnee niet :')
Wie weet in de toekomst ;) Eerst maar eens klein beginnen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:25

Wat gaaf!!!
Je brengt me op ideeën (wij hebben straks ook zo'n 450m3 zand/aarde over en heb voor het huis nog een boom in stukken liggen)

Hoever zitten de palen bij jullie in de grond?
Ik wil graag 1,50m boven de grond hebben met op 50cm, 1m en 1,5m schriklint.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:06

Karin_deB schreef:
@Utopia, ik heb het gevoel dat ik je ken..Misschien omdat we uit dezelfde omgeving komen. Heb jij op de Ring van Putten gezeten? Staan je paarden in Biert?
Je quarter is echt :~

Haha dankjewel! :D Ik heb inderdaad op de Ring gezeten en m'n paarden staan inderdaad in Biert! :oo Heb je bij mij op school gezeten! :D

Wat een prijs voor het aanleggen van een rijbak Jes!!
Gelukkig na wat research ook op wat andere opties gekomen :)

Interessant ook, alle ervaringen over het huren van grond.. dat zou ook nog een mooie optie zijn!

Hmm.. bij mij hebben ze ook nog wel 's jeuk aan die buiknaad.. zit dan ook helemaal vol met van die kleine vliegjes.. -O- MTG dus 8-)

Chasey, wat een nette afsprong zeg!! Misschien ook eens ergens gewoon een boomstam neerleggen, om overheen te springen? Heggetje is ook altijd leuk!
Wat een toffe hindernissen heb je staan zeg!! Wanneer heb je een oefencross?! :D :):) Gelijk zin om ze aan te vallen <<)

Wat een flinke omgevallen boom zeg Marlies!! Wij hebben gister ook nog een ritje in het bos gemaakt, maar we moesten toch af en toe onze route herzien door omgevallen bomen! En idd goed op blijven letten...

Zo... ik ben weer bij.. even een weekendje carnavallen en je bent gelijk 2 uur aan het bijlezen _O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:44

Dankje, ja een boomstam komt er ook nog. Binnenkort gaat hier een grote den omver. En die stam wil ik wel graag gebruiken. Dus ik probeer die te regelen :)
Echt keihard crossen lukt denk ik niet, daar is het misschien te krap voor. Maar je kan er wel op je gemakje oefenen :)

Heb in het verleden met mijn vorige haflinger verschillende crosslessen gehad. Bij de ene cross ging het gewoon hard en onbenullig maar bij een andere training moest alles juist vanuit rust. En ik denk dat ons veld daar ook geschikt voor is, alles vanuit beheersing en rust. Dat is ook nog wel een hele kunst.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:02

Dat is zeker een kunst! En een stuk fijner rijden dan dat gerace! :)
Leuk dat je ook een boomstam krijgt!! Misschien nog een greppel? Of greppel met boom erover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:50

Het wordt echt gaaf Chasey! Heerlijk zo'n crossweide :))

Zo'n karretje is best handig. Eén tip: doe er geen strooizout in. Ook al staat er op dat het wel kan. Wij hadden twee van die dingen, allebei binnen no time compleet verroest en compleet vastgelopen. :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:32

Chasey, als je de lijntjes een beetje gunstig legt kun je nog best veel spelen met hindernissen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:50

Dankje Jitskee

Utopia, een greppel vind ikzelf best wel eng :') Maar wie weet komt ie er nog. Een picknick tafel vind ik ook doodeng. Maar misschien een klein picknick bankje.
Het is de bedoeling dat het niet alleen om te crossen is. De vijver is er om pootje te baden (bij een hoog grondwater stand zwemmen!), de paddock om wat leuke schriktraining objecten in te leggen, een slalom wil ik nog wel graag aan de andere kant van de grond waar je van via een pad naar toe moet rijden. Gewoon lekkers speels en lol met de knol op je gemak :D Heb nog een vrijheidsdressuur blok wat ook erg leuk is om te proberen. Een hoepel, vlag ect.

pb. De lijntjes maken vind ik best wel lastig! Maar stel dat er straks 1 heel onlogisch staat dan moet ie maar verplaatst worden :) Gewoon uitproberen en dan zien we wel of het werkt :D

Ik wil het stukje grond ook aanbieden voor mensen van buitenaf die gewoon eens lekker willen komen spelen/oefenen met hun paard. Aan de hand of onder het zadel.
Ik ben al bezig met o.a. een verzekering ect, bedrijfnaam. En wil zelf ook graag een ehbo diploma. :)
Het is allemaal nog de beginfase.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:51

Zo'n hoge poort met gekleurde slierten waar ze onderdoor kunnen lopen ?

Eventueel met afneembare slierten :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:22

Ja die komt ook nog zo'n slierten ding.

Ik heb nu dit, maar dat is al eigenlijk voor gevordenen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chasey op 05-03-19 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt