Wordt net wakker en het heeft alweer geregend. Ik vind het niet erg. Ook de eerste modder ligt er alweer. (Waar mijn grote mij vanochtend even charmant in heeft laten stappen, en bedankt vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarloesHJ schreef:Toen ik vanochtend naar huis reed zag ik dat er vannacht toch wel redelijk wat gevallen moest zijn omdat er ook veel zooi van de hemelwater afvoer op straat lag.
Wordt net wakker en het heeft alweer geregend. Ik vind het niet erg. Ook de eerste modder ligt er alweer. (Waar mijn grote mij vanochtend even charmant in heeft laten stappen, en bedankt vriend)
SillyB schreef:idd hier ook weer vollebak regen en véél gras. Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen over en twijfel of ik helemaal zal stoppen met hooi voeren. ze eten het nu wel op als ze uit de zon/regen in de stal gaan staan maar wil ze echt niet bevangen hebben ofzo.
En ik loop vanwege de natte derrie alweer een paar dagen met mn winterlaarzen door de stal ipv schoenen. Super charmant onder korte broeken en jurkjes
SillyB schreef:idd hier ook weer vollebak regen en véél gras. Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen over en twijfel of ik helemaal zal stoppen met hooi voeren. ze eten het nu wel op als ze uit de zon/regen in de stal gaan staan maar wil ze echt niet bevangen hebben ofzo.
En ik loop vanwege de natte derrie alweer een paar dagen met mn winterlaarzen door de stal ipv schoenen. Super charmant onder korte broeken en jurkjes
Dais_ schreef:Mijn paarden hebben vannacht een nachtje binnen gestaan, maar mijn ene merrie was vanochtend alweer aan het hoesten (heel gevoelig op stof) en de andere loopt met een wit snotneusje... weet niet goed wat ik er mee moet?
Hilary schreef:Dais_ schreef:Mijn paarden hebben vannacht een nachtje binnen gestaan, maar mijn ene merrie was vanochtend alweer aan het hoesten (heel gevoelig op stof) en de andere loopt met een wit snotneusje... weet niet goed wat ik er mee moet?
Ik trap even een open deur in: niet binnen zetten.
Mijn merrie heeft ook luchtwegissues, die van een stalgenootje ook. Sinds ze 24/7 buiten staan (schuilstallen hebben rubber of zand) hebben we weinig problemen. Wel voeren we al ons hooi nat, maar als het een keer vriest (typt ze, terwijl de mussen zowat van het dak vallen) kunnen we wel een paar dagen droog hooi voeren zonder al te grote problemen.