Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:26

Toen ik vanochtend naar huis reed zag ik dat er vannacht toch wel redelijk wat gevallen moest zijn omdat er ook veel zooi van de hemelwater afvoer op straat lag.
Wordt net wakker en het heeft alweer geregend. Ik vind het niet erg. Ook de eerste modder ligt er alweer. (Waar mijn grote mij vanochtend even charmant in heeft laten stappen, en bedankt vriend :+ )

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:34

MarloesHJ schreef:
Toen ik vanochtend naar huis reed zag ik dat er vannacht toch wel redelijk wat gevallen moest zijn omdat er ook veel zooi van de hemelwater afvoer op straat lag.
Wordt net wakker en het heeft alweer geregend. Ik vind het niet erg. Ook de eerste modder ligt er alweer. (Waar mijn grote mij vanochtend even charmant in heeft laten stappen, en bedankt vriend :+ )

haha je noemt hem nog je vriend.. :D

Hier nog niks maar dat gaat wel komen geloof ik. Een bui is wel lekker hoor, een redelijke ook alleen zit niet te wachten op noodweer of een hele week regen :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:37

Kojack, ik zal het hem wel weer vergeven als hij vanavond bij het binnen halen als hij lief komt aangegaloppeerd :=

Ik kan gewoon niets anders er van maken dat het echt heel typisch is voor hem om dat te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:41

hier regent het alweer een tijdje. geen onweer of stortbuien, maar weer lekker flinke regen.
Wat zal het grasje gaan groeien :P

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:45

Maar dat zijn vaak de leukste paarden toch?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:48

idd hier ook weer vollebak regen en véél gras. Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen over en twijfel of ik helemaal zal stoppen met hooi voeren. ze eten het nu wel op als ze uit de zon/regen in de stal gaan staan maar wil ze echt niet bevangen hebben ofzo.

En ik loop vanwege de natte derrie alweer een paar dagen met mn winterlaarzen door de stal ipv schoenen. Super charmant onder korte broeken en jurkjes *D

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:50

SillyB schreef:
idd hier ook weer vollebak regen en véél gras. Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen over en twijfel of ik helemaal zal stoppen met hooi voeren. ze eten het nu wel op als ze uit de zon/regen in de stal gaan staan maar wil ze echt niet bevangen hebben ofzo.

En ik loop vanwege de natte derrie alweer een paar dagen met mn winterlaarzen door de stal ipv schoenen. Super charmant onder korte broeken en jurkjes *D

haha ik ook, manlief riep vorige week, 'he ma flodder' -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 13:59

en toen is het hier ook gestopt met zachtjes regenen...
maar volgens br is het droog :P

Ik wilde vandaan kunstmest halen met selenium, staat op de site van de welkoop, nergens te krijgen ;(
Had nu anders mooi in kunnen trekken

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:19

Ik ben daar ook mee aan het tobben hoor SillyB: als ik ze een uurtje later dan 5 uur van het gras haal voel ik lichte pulsaties bij de kleine. Staan ze er al voor 7 op dat wel... Haal ik ze er om 5 uur vanaf is er nog niets aan de hand met de voetjes. Vind het heel vervelend voor ze maar dan toch maar op stal met hooi wat ze amper nog eten, door het gras overdag (dus dan maak ik mij bijna weer zorgen over dat ze te weinig eten op zon lange tijd). Terwijl ze toch al weer maanden alleen maar op die wei staan, zou toch amper nog wat op moeten staan. Echt hoor paarden? Waarom ben ik daar in godsnaam aan begonnen toen ik nog klein was...

Gefeliciteerd en beterschap Kojack.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:40

Het zou hier allang hebben moeten regenen, maar niks. Nu zit de volgende bui rond 4 uur er aan te komen.
Ze hebben vanochtend even in de wei gestaan op een vers stuk en daar staat nu zowaar ook wat gras. dus ik ben nu ook wel voorzichtiger met hoelang ze er op mogen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:45

Hier nu regen.

DP, wat is het voordeel van selenium in je kunstmest?
Ik twijfel over die kunstmest van Pavo, met magnesium en zwavel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:12

SillyB schreef:

Staan ze sommige delen van de dag zonder toegang tot gras? Ik geef in de lente/zomermaanden enkel hooi bij als ze meerdere uren geen toegang hebben tot gras (bv de nachten op de paddock). Anders enkel gras, daar staan ze al rond genoeg van :D

Hier ook veel regen maar mocht ook wel, was al erg droog hier.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:52

Vandaag een mooie lange rit gemaakt op de Veluwe. We hebben het droog gehouden.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:17

@chasey: dan zat je goed, want hier heb ik 2x een klein buitje gehad :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:03

Wat fijn Chasey! Genieten!!

Hier regent het nog maar eens. Nu zitten we op 28mm sinds gistermiddag.

Mijn paarden hebben vannacht een nachtje binnen gestaan, maar mijn ene merrie was vanochtend alweer aan het hoesten (heel gevoelig op stof) en de andere loopt met een wit snotneusje... weet niet goed wat ik er mee moet?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:04

Wat heerlijk zeg Chasey <3

Heel fijn dat het goed gaat nu Lorette, ze is echt prachtig!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:20

Lekker Chassey, geniet ze.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:28

@dais: wit snot maak ik me nooit zo'n zorgen om. Vaak gaat dat vanzelf over en anders even Foenegriek voeren.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:36

Dais_ schreef:
Mijn paarden hebben vannacht een nachtje binnen gestaan, maar mijn ene merrie was vanochtend alweer aan het hoesten (heel gevoelig op stof) en de andere loopt met een wit snotneusje... weet niet goed wat ik er mee moet?

Ik trap even een open deur in: niet binnen zetten.
Mijn merrie heeft ook luchtwegissues, die van een stalgenootje ook. Sinds ze 24/7 buiten staan (schuilstallen hebben rubber of zand) hebben we weinig problemen. Wel voeren we al ons hooi nat, maar als het een keer vriest (typt ze, terwijl de mussen zowat van het dak vallen) kunnen we wel een paar dagen droog hooi voeren zonder al te grote problemen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:37

Wit snot zou ik me niet al te druk om maken. Als het geel of groen wordt of als het niet weggaat zou ik wel even aan de bel trekken bij de DA.

Ziet er fijn uit Chasey! Dat mis ik soms wel hoor.

Hier uitslag gehad van mijn knie, helaas toch een scheurtje in mijn meniscus. Dus moet geopereerd gaan worden en daarna weer 6 weken op krukken. Ach, het positieve is dat mijn vriend al die tijd de stallen uit moet mesten ipv ik :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:16

Oei veel beterschap goldenarrow :(:)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:25

Hilary schreef:
Dais_ schreef:

Ik trap even een open deur in: niet binnen zetten.
Mijn merrie heeft ook luchtwegissues, die van een stalgenootje ook. Sinds ze 24/7 buiten staan (schuilstallen hebben rubber of zand) hebben we weinig problemen. Wel voeren we al ons hooi nat, maar als het een keer vriest (typt ze, terwijl de mussen zowat van het dak vallen) kunnen we wel een paar dagen droog hooi voeren zonder al te grote problemen.

Ik wil ze liever ook niet binnen hebben, maar op de vorige pagina zag je mijn paddock/track van gisteravond. Alles stond blank. Ik wil dat ze droog kunnen slapen, dus haal ik ze toch een nachtje naar binnen... soms weet ik ook niet waar ik nu precies goed aan doe ;( .
Het hooi maak ik ook altijd al nat, ook van Quinta. Zodat het zo min mogelijk stof veroorzaakt. Ook buiten maak ik het nat.

Ik hoop snel een inloopstal te kunnen maken, dan ligt de keuze bij hun en hoef ik er niet meer wakker van te liggen :=

Fenegriek voer ik al 9 maanden ofzo := Dat vinden ze allebei heel lekker :D

Goldenarrow, wat rot! Weet je al wanneer je geopereerd moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:32

Ik snap je dilemma Dais, maar als ze eens een nachtje of 2 niet droog kunnen liggen dan is dat niet zo'n probleem in mijn ogen. Als het echt weken achter elkaar is dan kan het natuurlijk niet.

Ik weet niet hoe snel jouw paddock weer opgedroogd is?

Wij hadden vorige week in 3 dgn 100 mm. Toen stond de paddock ook net zo blank als bij jou. Maar goed dat was binnen een dag weer weg. Ze hebben toen wel een nacht "aquatraining" gehad.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:52

Als er écht veel water op de paddock staat dan gaan ze hier wel op stal met de onderdeuren dicht. Ondanks dat Boon in de tent zou kunnen liggen doet ze dat niet en ik wil niet dat ze met haar 24-jarige lijf in het natte zand gaat liggen.

@g-a: een ander laten uitmesten is leuk, maar ik gok dat je het liever zelf het gedaan en geen operatie nodig had gehad.

Ik heb Boon vanavond even in de wei gelongeerd en Jasmijn mocht er niet bij en toen ik ze daarna alsnog even naar de wei bracht werd die kleine me toch sterk :oo Ze dacht waarschijnlijk 'dat flik je me niet weer'.
Met terughalen was ze weer braaf.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:47

Ja zeker, maar probeer er toch een beetje een lichtpuntje in te zien. Heb helaas nog geen datum, vandaag pas de uitslag gekregen.

Net wel even lekker quality time met 1 van de veulentjes gehad <3
Afbeelding
Afbeelding