Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 07:37

Wat een paard met zijn ontsnappingen, dan valt het hier gelukkig nog mee

Olympia, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst

Azmay hoe is de verhuizing van het paard gegaan?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:13

Ziet er supermooi uit met die vijver Malenka! Nog best wat water in ook ondanks de recente droogte.

Gefeliciteerd Olympia! Ben benieuwd naar een foto :)

Ja, mijn bonte, hoofdbrekens zeker, maar ik ben gek op hem hoor :+: hij is ook heel communicatief, kletst altijd tegen je. Nu met corona heeft hij het uitgevonden "als ik heel hard hinnik komt het baasje naar buiten stormen". Normaal hinniken ze enkel zo hard (je kent het wel, zo'n paniekhinnik) als er wat aan de hand is. De eerste keren liet ik mij nog foppen en stond ik meteen buiten. Nu hinnikt hij me voor van alles naar buiten (water op, hooi op, tijd voor een appeltje) Niet de afspraak he, de paniekhinnik mag enkel gebruikt worden als er echt wat aan de hand is :')

Wilmamarjon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:43

Gefeliciteerd Olympia. Hopelijk gaat de keuring goed. Het is zo fijn als je na lang zoeken eindelijk de match vindt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:55

Wat een lief verhaal olympia.
Fijn voor de mensen dat ze weten dat hun pony goed terecht komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:17

@olypia: soms moeten dingen gewoon zo zijn :)

Vannacht was een koud nachtje... net was het nog maar 10 graden.

Boon hinnikt zelden voluit; als Peppy weg gaat bijv. Meestal krijg ik wel een murmeltje als ze me ziet.
Peppy daarentegen hinnikt voluit als hij me ziet. Zo'n heerlijk hoog veulen hinnikje, dat geluid waar je blij van wordt :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:27

Wat mooi olympia! Fijn dat het zo kan.

Nick heeft een vreselijk, dramatisch, luidruchtige hinnik. Echt veel te overdreven.
Pablo had een lief, zacht hinnikje.
Ook als hij ‘luid’ hinnikte, klonk het nog steeds lief en zacht.
Bliksem heeft ook gewoon zo’n hoog, schattig hinnikje.
Maar Nick.... och man... wat een drama paard. Hele buurt geniet er altijd van... ;)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:28

Ben benieuwd hoe het zich houdt met zwarte grond erop. Wil je ons op de hoogte houden WilmaMarjon? En heb je de simpele genomen (1e versie)?

Geweldig Olympia! Gefeliciteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:46

Wat leuk Olympia.

Hier helaas gisteren de oudste poes in laten slapen. 18 jaar was ze al bij me, meer dan de helft van mijn leven -O-

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:50

Sterkte :knuffel:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:54

Gefeliciteerd Olympia

Paniekhinnek :') Ik vind je paard steeds leuker worden hahaha.. als we hier 's ochtends de deur open doen om te gaan voeren krijgen we ook een heel orkest :')

Jaaa.... Cleo... -O- Sterkte voor jullie... :*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:58

@Robijntjah: triest, maar een hele mooie leeftijd. Sterkte !!

Hier ook een oude poes van 17, een aanlopertje die als kitten van -gokje- 3 maanden langs de drukke weg zat te mauwen.
Ze is nu doof en krijgt hier en daar wat bulten. Af en toe wil ze nog even naar buiten en doet dan een rondje huis, maar verder slaapt ze de hele dag.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:10

Och, sterkte.. :knuffel:
Hier een kleine donder van 6 jaar. Het is echt mijn maatje en hoop dat hij ook net zo oud kan mag worden zonder al te erge kwaaltjes.

Afgelopen Zaterdag ging ik op buitenrit en bleek er een hele route in het gebied uit te zijn gezet voor een mountainbike evenement.. |o Iemand was mee om te wandelen, dus die ging soms even op de uitkijk staan en het is ook goed gegaan, maar het bedierf het plezier wel een beetje. Er kwamen, toen ik achteraf even keek op internet, 2000 mountainbikers op af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:36

2000 is idd wel erg veel in één keer, maar hier waar ik altijd rijd zijn tegenwoordig ook mtb-paden die vaak de ruiterroute kruisen en met alle heuveltjes en bochtjes in kombinatie met felgekleurde hesjes die dan weer zichtbaar zijn en dan ineens weer niet en al die piepende remmen geeft het regelmatig wat fris reagerende paarden :)

Poes hier was vroeger ook een dare-devil, die wel eens vliegles van een paard gehad heeft als ze op de verkeerde kont sprong, maar mijn oudje vond alles best...

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:37

Geweldige foto! :D

@edit: eroverheen gelezen, veel sterkte met het afscheid Robijn. Wel een hele mooie leeftijd gehaald.
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 07-09-20 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:40

Sterkte Robijn, afscheid nemen is ongeacht de leeftijd moeilijk al is 18 een mooie leeftijd

Wat een kat, dat dat paard dat toelaat

Mijn ruin valt mijn varkentjes aan, hij was bang maar nu heeft hij geleerd dat als hij er boos op afstormt ze wegrennen. Heb ze maar even apart gehouden nu en bedenken wat ik hier hiermee ga doen, een grote ruin tegen een klein varken is oneerlijk en geen zin in gewonde dieren

Stomme ochtend, een echte maandag. Moest iets ruilen bij de bouwmarkt had 6 dezelfde pakken hout dacht ik, bleken 5 dezelfde en 1 ander te zijn, op online voorraad stond 6 stuks dus extra gebeld of dat klopte, nee er bleek nog 1 pakket te zijn. Barcode naam maten etc doorgegeven, ja klopte hielde ze apart. Ik de aanhanger geleegd (ligt mest op) alles schoongemaakt, kom ik daar is het alsnog de verkeerde. :? -:(-
Geen sorry niks, kon ik naar een ander filiaal rijden om het juiste pakket op te halen. 3 uur bezig voor 5 stomme planken en nu haasten om te werken
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-09-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:43

@lynn: dat is wel waardeloos... dan had ie beter bang kunnen blijven.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:44

Och sterkte Robijn.... Dat is de nare kant van gek op dieren zijn |(

Oh de varkentjes moeten rennen voor hun leven? Dat is sneu. Kun je ze compleet gescheiden houden?

Bedankt voor de felicitaties! Het was het mooiste verjaardagscadeau wat we hebben kunnen geven :-). De foto komt zodra hij er is. Hij is officieel nog niet van ons natuurlijk. Ik denk dat het serieus de mannelijke variant is van mijn eigen merrie. Maar dan een stuk meer geschikt voor beginners (vergevingsgezinder). Hij is ook een feestbeest, dol op water en op rennen. Dus die kunnen mooi hun hart ophalen op de track straks :-).

Legt wel extra druk op de ketel om nog harder te klussen. We hebben nu onderscheid gemaakt tussen ‘wat is noodzakelijk’ en wat kan gedaan worden als ze thuis zijn.

Voorlopig wordt de merriestal eerst gewoon schuilstal en maken we twee boxen klaar. Maar eerst de drainage (komend weekend), mestplaats, de weidepalen (400 stuks %) ) en de afwerking van de stal. De heuvel volgt zodra ze er zijn.

Wordt wel heel echt nu!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:49

Gefeliciteerd Olympia! Mooi verhaal <3

Jolijn sterkte

Hier is Jonique de schreeuwer, ook echt zo’n hoge pony hinnik. Elevada roept alleen als Cheetah uit zicht is en die is ook heel hysterisch :') Cheetah hinnikte gister toen ik met Elevada op pad ging en toen ging ik rondkijken welk paard dat was :+ kortom die hoor ik nooit

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:02

Mijn merrie hinnikt regelmatig, althans: als één van de anderen weg is of als ze het tijd vindt voor haar voer (ze krijgt extra voer en heeft retegoed door hoe laat ongeveer en wat er vlak voor gebeurt). Of als zij in de wei staat en de rest niet mee is gekomen, volgens mij roept ze ze gewoon zodat ze zelf niet hoeft te lopen :+

Mijn ruin hinnikt als de leidmerrie weg is en hij murmelt als ie denkt een brokje of voer te krijgen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:26

mijn ruin heb ik in die jaren amper horen hinniken, maar wel eens een lage murmel inderdaad als ik op stal kwam ofzo. Nu ze thuis staan kijkt de merrie alleen verwaand :D maar mn ruin murmelde steeds vaker maar de afgelopen week hinnikt hij een échte hinnik als ik op stal kom. En in volle galop uit t eind van de wei <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:29

@Jolijn :(:)

@Lynn, :(:) baalochtend en rot dat je paard de varkens aanvalt!

@Olympia, een voorzichtige gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:34

Ahh Silly, dat is mooi hè <3 :+:

En jaa, nu wordt 't echt écht Olympia!! Leuk :D

Wat een geweldige foto van die kat op het hoofd DD :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:51

Chasey schreef:
Wat mooi olympia! Fijn dat het zo kan.

Nick heeft een vreselijk, dramatisch, luidruchtige hinnik. Echt veel te overdreven.
Pablo had een lief, zacht hinnikje.
Ook als hij ‘luid’ hinnikte, klonk het nog steeds lief en zacht.
Bliksem heeft ook gewoon zo’n hoog, schattig hinnikje.
Maar Nick.... och man... wat een drama paard. Hele buurt geniet er altijd van... ;)

Hmm, zou dat haflinger eigen zijn? De mijne heeft niet voor niks als nickname 'dino' want wat voor een gebrul daar soms uit kan komen :o
En uitslapen is er ook niet meer bij want hij roept je gewoon uit bed als hij vind dat het hek van de wei te lang dicht blijft :')

@ Lynn Nikita, vervelend probleem met je varkentjes. Voorlopig nog maar apart dus...
@ Dubbeldun, geniale foto van de kat!
@ Robijntje, sterkte met het verlies van je poezie
@ Olympia, al voorzichtig gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:31

Ik kreeg vanochtend een aanmaning van de Rendac....alleen heb ik de eerste rekening nooit gehad ;( Ik dacht nog dat het uit piëteit was dat ze zo laat waren.
Die van de DA lag op zondag al in de brievenbus (zaterdag ingeslapen), dat is dan weer een ander uiterste....

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:53

Nou lekker dan......daar is iets misgegaan met de post...niet fijn om dan een aanmaning te krijgen.
1 dag erna dat is idd dan wel weer heel snel.