Ik had de mijne ook gesleept en dicht gelaten. Nu dus mooi vlak en bevroren.
Had een mailtje van een moeder met drie kids (jongste 5 jaar).
Hele waslijst met wat Roosje moest zijn en kunnen. Op zich voldoet ze aan de hele waslijst. Alleen dressuurmatig moet ze nog verder doorgereden. Daar heeft ze nog niet veel ervaring in.
Nu haakt moeders af, want ze vindt dressuren wel heeeel belangrijk voor zichzelf. Ik vind het prima. Want iemand die een perfect paardje zoekt, is zelden tevreden. En ik gun Roosje liever een plek bij iemand die liever buitenritten maakt dan tig rondjes in de bak met kids en dressuurmoeder.
Denk sowieso dat je een kinderhobbelpony in combinatie met een dressuurkanon moeilijk kan combineren. Voor dressuur zet je ze scherper op de hulpen en als dan een kindje erop zit reageren ze al snel te fel of te goed bij een bewegend beentje. In het begin moest je op Roosje schoppen om er beweging in te krijgen. Dus ik haar netjes geleerd op kuitdruk en zit, te reageren. Dunya erna erop..schopt gelijk omdat ze niet beter wist. Roosje gelijk in actieve stap voorwaarts. Daar schrok Dunya wel ff van. Uitgelegd dat ze nu alleen beetje hoeft te duwen en dat is genoeg. Toen ging het goed. Echter zie ik wel problemen in de combinatie van echt goed dressuurafgericht en daarnaast veilige (kinder)hobbelpony.
Maar ja dat is mijn visie...
Hoe zien jullie dat?
Koud maar heerlijk die zon en blauwe lucht!
Laatst bijgewerkt door Anke op 17-02-16 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt