Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:38

Even ego post. De verlichting is klaar *\%/* de stal en poetsplaats zijn super goed verlicht. De bak zijn we erg verrast over, beter dan verwacht! De boom die schaduw geeft in de hoek gaat nog weg.
Stukje bij beetje komen we er wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Resultaat van het werk in de bak is ook echt fijn. Zijn nu bezig met alle benodigdheden inkopen voor de 3 hectare, volgende week wordt het ingezaaid en in november gaan we het omheinen. Dan kunnen we vanaf eind november alle paarden van de wachtlijst verwelkomen en mijn eigen nieuwe merrie <3 En dan komt er zondag al 1 nieuwe merrie in de kudde.
Druk druk dus. En dan ben ik ook nog eens per 1 oktober met 2 opleidingen begonnen :')

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:41

Heerlijk Jinthe! Ziet er goed uit!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:06

Wat gaaf Jinte. Je hebt het druk en gaat het nog drukker krijgen, sterkte.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:13

Mooie vorderingen Jinte

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:57

Ziet er heel mooi uit, maar klinkt ook echt als heel veel werk! Wordt de pensionstalling ook echt jullie bron van inkomsten, of is het echt als hobby naast een vaste baan?

Ik vind 2 paarden aan huis en het onderhoud van een erf van bijna 1 hectare naast een 36 urige job en een poging tot sociaal leven echt al enorm vermoeiend :') :o

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:05

Mooi verlicht zo je bak Jinte. Pff dat klinkt druk met die opleidingen erbij. sterkte!

Vraagje: waar zouden jullie een advertentie zetten voor een Shetlander veulen (hengstje). Lief sociaal, gezond en gechipt. Hij is van 1 mei. Begreep dat marktplaats alleen betaald kan…? Fijn als hij een leuk plekje kan krijgen. Hier kan ik m niet kwijt ivm de merrie Shetlanders in de kudde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:23

rover_ schreef:
Mooi verlicht zo je bak Jinte. Pff dat klinkt druk met die opleidingen erbij. sterkte!

Vraagje: waar zouden jullie een advertentie zetten voor een Shetlander veulen (hengstje). Lief sociaal, gezond en gechipt. Hij is van 1 mei. Begreep dat marktplaats alleen betaald kan…? Fijn als hij een leuk plekje kan krijgen. Hier kan ik m niet kwijt ivm de merrie Shetlanders in de kudde.

Bokt en eventueel speciale facebook groepen waar ze met wortels werken?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:51

Dais_ schreef:
Ziet er heel mooi uit, maar klinkt ook echt als heel veel werk! Wordt de pensionstalling ook echt jullie bron van inkomsten, of is het echt als hobby naast een vaste baan?

Ik vind 2 paarden aan huis en het onderhoud van een erf van bijna 1 hectare naast een 36 urige job en een poging tot sociaal leven echt al enorm vermoeiend :') :o

Mag ik ook antwoorden gezien ik met jinte getrouwd ben? :D

We blijven dit wel naast ons werk doen (beidde in de ouderenzorg) maar hopen toch wel dat dit in de toekomst een dusdanig inkomen zal worden dat iig jinte minder uren in de zorg kan gaan werken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:24

Mooie verlichting!!

Er is een Shetlander pagina op Facebook waar mensen een nieuw huisje zoeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:01

rover_ schreef:
Hier kan ik m niet kwijt ivm de merrie Shetlanders in de kudde.

Laten ruinen geen optie ?? Op Fb idd, maar hengstjes is altijd moeilijker.

@jinte: super mooi geworden. Fijne lichte stalruimte.
@maartje: leuk!! Een Bokt-koppel??

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:37

Dat ziet er goed uit Jinte.
Netjes licht overal. Mooi hoor.

Rover, er zijn wel pagina's voor verkoop.
Als je maar in je bericht niet letterlijk te koop zet want dan gooit de facebook robot het dicht.
Maar in die groepen kun je wel zeggen ik zoek een fijn huisje voor mijn shet.

Prijs 1 wortel als emoji betekend 1000
Een appel is geloof ik 500 (weet ik niet zeker)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:39

Ik heb vanavond een feest waar we beide zo geen zin in hebben.
Mijn schoonvader is 3 maanden geleden overleden. De broer van mijn vriend geeft nu een groot feest met ook alle familie erbij.

Mijn vriend heeft daar heel veel moeite mee en loopt al dagen met z'n ziel onder z'n arm. Hij mist z'n vader heel erg en kan niet begrijpen dat z'n broer nu al zo uitpakt.

Ik voel met hem mee, maar daar komt ook nog eens bij dat daar een aantal mensen rond lopen, waar ik helemaal geen zin in heb.

En tot slot van ramp is het een themafeest (spooksfeer), dus moet nog verkleed ook. :(

Gisteren is de nieuwe poetshulp begonnen. Niet echt een toegankelijk type. Wel respect dat ze 50 minuten is komen fietsen. Geen e-bike en aardig wat heuvels.

Bijkeuken en washok had ze niet mee gestofzuigd, wat ik niet erg gevonden had als ze het qua tijd niet gered had en dat even gemeld had, maar aangezien ze 7 minuten te vroeg vertrok, kon dat niet het geval zijn. De werkkamer was ook maar half gedaan. Ze is wel in alle ruimtes geweest, want in het washok staat de stofzuiger en via de bijkeuken is ze vertrokken.

Ik zit een beetje in twijfel wat te doen. Haar volgende week gewoon laten komen en even de verwachtingen bespreken of maar gewoon eerlijk aangeven dat ze niet de kwaliteit geleverd had die we verwacht hadden en dat we haar bedanken voor de moeite, maar dat ze beter een ander adresje kan zoeken.
Wat zouden jullie doen?

Zo eerst maar eens gaan mesten. Om 10.30 komt een vriendin en dan gaan we met de Friese dames het bos in. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:48

Ik zou wel eerst het gesprek aan gaan denk ik maar ik ben altijd van de 100 kansen :')

Lekker, het bos in! Wij gaan eerst thuis even aan de poets, dan een ritje maken met mijn bijrijdster en dan met morita op shoot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:06

@boemel: als je beiden zo tegen het feest op ziet 'gewoon' niet gaan en laten weten waarom. Men zou daar toch respect voor moeten hebben.
Nieuwe hulp nog eens laten komen en vooraf bespreken wat vorige keer het probleem was en een 2e kans geven.

Ik ga zo eerst maar eens uitmesten en dan koffie :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:09

DubbelFun schreef:
rover_ schreef:
Hier kan ik m niet kwijt ivm de merrie Shetlanders in de kudde.

Laten ruinen geen optie ?? Op Fb idd, maar hengstjes is altijd moeilijker.

@jinte: super mooi geworden. Fijne lichte stalruimte.
@maartje: leuk!! Een Bokt-koppel??

Yes, ondertussen al een aantal jaar :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:10

Boemel, ik kan het helemaal voorstellen dat jullie daar moeite mee hebben.
Ik zou ook gewoon niet gaan en er niet omheen draaien waarom.

Betreft de poetshulp, misschien is ze nog langzamer doordat ze weg nog wat moet vinden.
Zou haar nog wel een kans geven, maar wel bespreken wat je toch niet zo fijn vond, zoals ook het eerder gaan.
En als dat niet veranderd snel genoeg mee stoppen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:33

Gewoon aangeven dat je zag dat dit en dat vergeten was en of ze dat nog ff mee kan pakken. En doet ze het dan nog niet naar je zin dan zou ik afscheid nemen. En dat feest zou ik niet heen gaan als het niet goed voelt.

Maartje, tuurlijk mag je ook antwoorden. Ik schreef ook bewust jullie omdat jullie allebei in het topic zitten :D. Maar echt heel knap dat jullie dit allebei naast een vaste baan doen! :-)

Net ff gelongeerd en daarna gereden en ik kreeg precies een bui op mijn kop. En Quinta staat knetterhengstig en die kon mijn benen niet zo waarderen vandaag :=

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:38

@boemel, heb je van te voren rondje gelopen en verwachtingen uitgesproken?
Zou iig wel het gesprek aangaan hoe moeilijk dat ook is. Ik hou daar ook niet zo van. Onze huidige schoonmaakster is heel fijn alleen over de douche zijn we minder tevreden dus dat moet ik ook nog even bespreken. Zie ik ook tegenop :=
Nu hebben we ook geen makkelijke douche gezien de natuursteen en zwarte kranen e.d.

Wil zo wandelen met de merrie maar het regent >;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:41

Op BR te zien komt de regen hier vlak voor 12, maar ik kan ook wachten tot namiddag... 8-)

Mijn schoonmaakster ben ik zelf, dus ik weet zeker dat het 'sloppy' gebeurd, maar ik ga er geen discussies over aan O:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:45

boemel schreef:
Ik heb vanavond een feest waar we beide zo geen zin in hebben.
Mijn schoonvader is 3 maanden geleden overleden. De broer van mijn vriend geeft nu een groot feest met ook alle familie erbij.

Mijn vriend heeft daar heel veel moeite mee en loopt al dagen met z'n ziel onder z'n arm. Hij mist z'n vader heel erg en kan niet begrijpen dat z'n broer nu al zo uitpakt.

Ik voel met hem mee, maar daar komt ook nog eens bij dat daar een aantal mensen rond lopen, waar ik helemaal geen zin in heb.

En tot slot van ramp is het een themafeest (spooksfeer), dus moet nog verkleed ook. :(

Gisteren is de nieuwe poetshulp begonnen. Niet echt een toegankelijk type. Wel respect dat ze 50 minuten is komen fietsen. Geen e-bike en aardig wat heuvels.

Bijkeuken en washok had ze niet mee gestofzuigd, wat ik niet erg gevonden had als ze het qua tijd niet gered had en dat even gemeld had, maar aangezien ze 7 minuten te vroeg vertrok, kon dat niet het geval zijn. De werkkamer was ook maar half gedaan. Ze is wel in alle ruimtes geweest, want in het washok staat de stofzuiger en via de bijkeuken is ze vertrokken.

Ik zit een beetje in twijfel wat te doen. Haar volgende week gewoon laten komen en even de verwachtingen bespreken of maar gewoon eerlijk aangeven dat ze niet de kwaliteit geleverd had die we verwacht hadden en dat we haar bedanken voor de moeite, maar dat ze beter een ander adresje kan zoeken.
Wat zouden jullie doen?

Zo eerst maar eens gaan mesten. Om 10.30 komt een vriendin en dan gaan we met de Friese dames het bos in. ;)

Ik zou het gesprek eerst aangaan. Al is het maar dat de poetshulpen schaars zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:03

Boemel, lastig hier was het ook met overlijden van oma. Uiteindelijk is het feest niet door gegaan en ruzie in de familie. Iedereen gaat er anders mee om en heeft soms niet door dat het bij andere mensen pijn doet.

Qua poetshulp, zou je niet kunnen kijken naar iemand via een bedrijf. Wellicht duurder maar wel makkelijker qua verwachtingen en aanspreken

Grrrrrr kaat dr gips is al los aan 1 voet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:06

@marjan: dat is balen. Heb je sterk/waterbestendig ductape in huis ??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:07

Ja heb dr nu ff opgesloten op stal en ff laten drogen. Zo kijken hoe ik het vast kan maken :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:11

DubbelFun schreef:
Op BR te zien komt de regen hier vlak voor 12, maar ik kan ook wachten tot namiddag... 8-)

Mijn schoonmaakster ben ik zelf, dus ik weet zeker dat het 'sloppy' gebeurd, maar ik ga er geen discussies over aan O:)

Ik heb mezelf ook nog streng toegesproken vandaag, maar het helpt geen zak. Morgen, morgen ga ik echt schoonmaken... :')

Zag onlangs nog een gedichtje, ik dacht... die moet ik inlijsten!

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:13

MarjanB schreef:
Ja heb dr nu ff opgesloten op stal en ff laten drogen. Zo kijken hoe ik het vast kan maken :+

Balen zeg! Vroeg me al af hoe het zich zou houden bij nattigheid, maar dat doet er wellicht geen goed aan. Kun je je smid bereiken en advies vragen?

En iets ingipsen wat groeit is sowoeso wel lastig lijkt me. Ik heb de hoeven bekapt van mijn merrie dinsdag avond, en nu staat er alweer een rand op. Bizar hoe hard dat groeit!