Ik heb vanavond een feest waar we beide zo geen zin in hebben.
Mijn schoonvader is 3 maanden geleden overleden. De broer van mijn vriend geeft nu een groot feest met ook alle familie erbij.
Mijn vriend heeft daar heel veel moeite mee en loopt al dagen met z'n ziel onder z'n arm. Hij mist z'n vader heel erg en kan niet begrijpen dat z'n broer nu al zo uitpakt.
Ik voel met hem mee, maar daar komt ook nog eens bij dat daar een aantal mensen rond lopen, waar ik helemaal geen zin in heb.
En tot slot van ramp is het een themafeest (spooksfeer), dus moet nog verkleed ook.
Gisteren is de nieuwe poetshulp begonnen. Niet echt een toegankelijk type. Wel respect dat ze 50 minuten is komen fietsen. Geen e-bike en aardig wat heuvels.
Bijkeuken en washok had ze niet mee gestofzuigd, wat ik niet erg gevonden had als ze het qua tijd niet gered had en dat even gemeld had, maar aangezien ze 7 minuten te vroeg vertrok, kon dat niet het geval zijn. De werkkamer was ook maar half gedaan. Ze is wel in alle ruimtes geweest, want in het washok staat de stofzuiger en via de bijkeuken is ze vertrokken.
Ik zit een beetje in twijfel wat te doen. Haar volgende week gewoon laten komen en even de verwachtingen bespreken of maar gewoon eerlijk aangeven dat ze niet de kwaliteit geleverd had die we verwacht hadden en dat we haar bedanken voor de moeite, maar dat ze beter een ander adresje kan zoeken.
Wat zouden jullie doen?
Zo eerst maar eens gaan mesten. Om 10.30 komt een vriendin en dan gaan we met de Friese dames het bos in.