Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:02

Pittige buien nog steeds niet, afgelopen dagen heeft het bij elkaar zo'n 6mm geregend.
Maar het word wel nu weer meer overwegend groen. Lekker :)

Aardpennen geen idee, die zat hier al 1 van de vorige bewoner en daar hebben wij onze klok aan aangehangen.
En toevallig heb ik hem vorige week nog eens gemeten en geeft genoeg stroom voor de 2 paarden die ik nu heb.
Heb 'm tegenwoordig ook vaak genoeg niet meer aan staan omdat ze er braaf achter blijven.
Heb wel eens andere paarden gehad, 1 uur uit was elders staan :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 09:10

_Penotti schreef:
Pittige buien nog steeds niet, afgelopen dagen heeft het bij elkaar zo'n 6mm geregend.

Aardpennen geen idee, die zat hier al 1 van de vorige bewoner en daar hebben wij onze klok aan aangehangen.
En toevallig heb ik hem vorige week nog eens gemeten en geeft genoeg stroom voor de 2 paarden die ik nu heb.
Heb 'm tegenwoordig ook vaak genoeg niet meer aan staan omdat ze er braaf achter blijven.

Vrijdag 22 mm gVallen en gisteren 5mm. Ik ben zo klaar met het water. Jullie mogen het hebben.

Ons apparaat zit geaard op de staanders van de kas. Die gaat diep de grond in
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 06-09-20 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:10

_Penotti schreef:

Wisselen? :P

Hier is één van de vier een echte houdini en hij leert het helaas aan het veulen :') wij moeten dus echt wel een combi maken van houten omheining en stroomdraad, en dan nog slagen ze er soms in om te ontsnappen. Mijn houdini bedient ook klinken, dus de poort moet ook constant met een extra stroomdraad ervoor en dicht met slot, of hij is ervandoor :P

Levert soms wel grappige situaties op, want mensen denken altijd dat je overdrijft als je zegt dat je paard makkelijk ontsnapt. We gingen is op weekend naar de Ardennen met de paarden en ze hadden ter plaatse een ruime loopstal voorzien. Echter stonden er in de stal ook enkele grote voordroogbalen gestapeld. Ik keek nog bedenkelijk maar de eigenaren lachten me bijna uit, het was de trekpaardenstal, daar geraakte hij echt niet uit hoor! De volgende ochtend stond mijn paard prinsheerlijk in de wei te grazen, hij was via de voordroogbalen over de omheining geklommen :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:19

kan het mis hebben maar hier was het droog gebleven volgens mij. Staan nog wat kleine plassen van afgelopen week maar meeste is opgedroogd
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-09-20 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:19

Wauw da's wel heel knap :+

Hier 1 aardpen van 1 m en 1 van 2, meter of 7 uit elkaar en beide op een ander apparaat. Staat een flinke klap op hier.

Hier gisteren weer wat regen, denk nog lang niet genoeg maar iig iets.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:27

Haha via de voordroogbalen :D

1 van die paarden die ik nu heb kroop er vroeger wel onderdoor, maar heb toen en draad extra onderlangs gemaakt en die doet dat niet meer.
En hij heeft die behoefte ook niet meer heb ik het idee.

En de merrie kan er wel dwars doorheen gaan als het op borsthoogte is, maar heb ik alles op een 1,30 ongeveer doet ze dat ook niet.

Ik heb wel eens paarden gehad die als uitbreker bekend stonden maar dat hier niet deden.

Toen ik van de week stroom aan het meten was gaf hij 4,2, aan.
Maar dat was blijkbaar ook altijd voldoende voor de uitbrekers.

Buiten langs staat overal hekwerk, dus wat ze eventueel uitbreken is een andere wei van onszelf in.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:32

Hier is ook alles dubbel omheind, als ze tegenwoordig uitbreken dan belanden ze nog in de tuin/erf :j

Vroeger wel hoofdbrekens gehad toen hij nog gewoon in de wei stond, we hadden vijf stroomdraden op een gegeven moment maar hij vond altijd een manier. Via de voordroogbalen klinkt echt verzonnen, weet ik :P maar hij klautert echt enorm graag overal op, net een geit. Ondertussen is hij 18 jaar en wel wat gekalmeerd maar dat uitbreken blijft een ding.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:36

Het zou wel leuk zijn als je dat eens op beeld had :)

Hier was Peppy gister voorzichtig aan het voelen of er stroom op een draadje stond, maar hij durfde er nog niet echt verder mee te gaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:51

Peppy is steeds meer open aan het bloeien he? Leuk!

Over de jaren heb ik wel wat foto's verzameld :') Op buitenrit vroeger moest ik ook altijd opletten als we aan een picknick bank stopten, zo snel als hij kon ging hij er opstaan (met z'n voorbenen he), ongeacht of ik er dan op zat of niet.

Op de meest enge momenten is het eerder ogen dichtdoen en hopen dat hij het overleeft haha (nuja haha, we hebben dus ook al weleens voor een spoedoperatie bij Equitom gestaan, één van z'n avonturen die minder goed afliep :\ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met rommelen in de oude foto's een foto van die stal teruggevonden! Hij is er dus links over gegaan, de wei in :D

Afbeelding

Hij was wel trots op zichzelf _O-

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:57

Wel een figuur zeg :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:04

De nagel aan mijn doodskist :) ben gek op hem hoor, maar ook wel blij dat de rest wel normaal is.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:04

Prachtig :D die kop erbij ook :D ik heb er ook een gehad met zo’n persoonlijkheid, is er helaas niet meer, maar die blijft me altijd bij.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:37

Haha wat een portret Solleke, stonden vast raar te kijken. Leuke foto’s.
Wel lastig dat hij altijd ontsnapt...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:42

@Jade: opzich zijn het super leuke paarden he, zo'n persoonlijkheden. Alleen soms wel vermoeiend :P

@rover: zeker lastig, al zijn we het ook wel gewend na 14 jaar om een alcatraz voor hem te bouwen. Mijn vriend is een paardenleek en die was vorig jaar voor het eerst meegegaan naar een ijslanderwedstrijd. De ijslanders staan daar allemaal in kleine prikweitjes, hij keek z'n ogen uit. Dat er paarden bestonden die achter één schrikdraadje bleven :wow:

Soms neemt hij de rest mee op sleeptouw in z'n avonturen, ben dus wel heel blij nu met paarden aan huis = dubbele omheining rond het erf :))

(en nu genoeg spam van mijn bonte :P )

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:53

Ha, ha, ha, wat een gaaf dier die bonte van jou Solleke!

Hier de afgelopen paar dagen zo'n 60 mm regen gehad, ben het nu ook wel weer even zat.....
Een goede 2e snee paardenhooi gaat niet meer lukken. Hopelijk kan mijn boerenbuurman nog iets met mijn gras, want het moet er wel af.

Fijn dat Pep zich steeds wat meer openstelt DD. Hij voelt zich in ieder geval op zijn gemak bij jou.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:11

Mooi die verhalen over de creatieve uitbreker. Ik heb er ook zo een gehad. De nachtmerrie van elke pensionhouder.

En super goed nieuws! De paarden staan nu echt aan huis! Het gaat heel erg goed. En wat is het heerlijk om ze zo in de tuin te zien! :D

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:12

Zo te zien hebben ze het ook wel naar de zin.
De vijver ziet er ook goed uit trouwens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:41

Wat een plaatje zo in je tuin <3

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:49

Wat leuk om ze zo te zien rondlopen!

Hier echt geen 60 mm regen gehad de afgelopen dagen dus stuur de volgende bui maar door naar Zuid-Limburg [***]!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:53

Wat mooi Malenka <3

Regen, wat is dat dan???

Vanmorgen eerst een lekker rondje met Elevada gedaan, ging nu weer zonder problemen. Volgende week mag ze mee met de trailer, dus dit was wel even een geruststelling dat we nog wel gewoon kunnen buiten rijden. Daarna nog met het hele gezin met Jonique op pad. Zo lekker, die trailer :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:19

Wat een plaatje Malenka!! <3

En wat een grappige knol die van jou Solleke :')

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:21

Mooie vijver zo zeg! Ik vind het ook nog steeds superleuk om ze rond het huis te zien lopen. Mijn merrie stond rond de lunch met haar neus tegen het keukenraam :D

Solleke; die van mij is ondertussen 11 jaar dood, de keren dat ik hem achter het behang wou plakken staan me ondertussen minder goed bij dan de hilarische momenten :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:56

Wilmamarjon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:44

Ik heb deze https://www.nedlandic.nl/70-grastegels
Ze zijn eind maart gelegd, dus de test komt nu in de herfst/winter. Ik heb een pad van de stal naar de paddock/rijbak van ca. 2 meter breed en 27 meter lang, gelegd in een zandbed met een of twee cm. zwarte grond op de tegels, zodat het (gedeeltelijk) begroeid en gewoon weiland lijkt. Vorig jaar zakte ik daar tot mijn enkels in weg.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 06:44

Mooi Malenka! Wat een rijkdom he?

Hahaha die bonte. Echt hilarisch! (Totdat het je eigen paard is en hij je vele hoofdbrekens bezorgt denk ik haha)

Ik ben nog een beetje beduusd. We waren langzaam op zoek naar een ponypaard voor onze dochter. Alle sites afgespeurd maar ik werd er zo moedeloos van. Ons budget is ‘beperkter’ vanwege alle andere uitgaven, en de betaalbare paarden vlogen weg in onze categorie. Of het waren paarden met te veel verhaaltjes.

Dus zaterdagmorgen een post op Facebook in elkaar geknutseld. De reacties waren overweldigend. Echt bizar. En veel passend aanbod ook, maar er was er 1 die eruit sprong van iemand die haar 12-jarige leermeester eigenlijk niet wilde verkopen. Tot ze mijn bericht las.
Lang verhaal kort. Gisteren gelijk gaan kijken (ook nog super dichtbij) en we waren allemaal verkocht. Eigenaresse met tranen in de ogen, want ze zag dat het goed was tussen dochter en paard. Kippenvel. Hij wordt ons echt gegund en dat voelt zo bijzonder.

Dusssss ovv goedkeuring komt er een super grappige 12-jarige kruising Haflinger/rijpaard van 1.60 naar ons toe. Hij is zo leuk!
We gaan nu heel hard doorwerken en hopen met een maand of twee de paarden aan huis te hebben. Dan plaat ik ook een fotootje.