Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:45

Ik ben zoooooo blij voor je Claudia. Als ze er zijn kom ik zeker buurten. Want wat zijn ze lief. Vooral de grote vond ik zo lekker knuffelig!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:34

Wat super voor je Ohjajo!! Fijne oplossing!

Idifix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:47

Dat zal wel snel terug wennen ! Overigens heel knappe beestjes,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:59

Ja die grote had duidelijk iets met jou Shirley! Die liep rustig door mij heen om maar zo dicht mogelijk bij jou in de buurt te kunnen komen... :j

Het rijden is ook zeker niet aan de orde voorlopig; Ik ga ze eerst lekker laten bijkomen en wennen en dan ga ik er eerst dingen aan de hand doen; wandelen, fietsen, soms wat longeren misschien. Zijn bijzonder brave dieren, dus ik ga hier een paar jonge meiden erg gelukkig mee maken voor een ritje, waarbij ik dan gewoon gezellig bij mee zal fietsen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:02

Wat fijn voor je ohjajoh! Weer afleiding en kun je voor jezelf ook bekijken of je later toch weer een eigen paard wilt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:20

Wat een leuke deal Ohja en Horsie! Fijn voor beiden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:23

Wat een fijn nieuws Ohjajoh! Het is je zo gegund! Veel plezier met beide paarden :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:23

Claudia... geweldig <3 *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:36

Thanks iedereen en vooral Anne voor het aanbieden van deze optie.

Ik hoop oprecht dat ze mij uit het grote gat kunnen trekken, want wat mis ik mijn meiden nog vreselijk. En ik hoop dat het hier nog moeten blijven wonen, totdat ik iets anders vind in de buurt, het wat beter dragelijk gaat kunnen maken, doordat ik gewoon weer elke dag de deur uit ga en wat te doen heb. Het hier 20 uur per dag moeten vertoeven, tegen de lege wei en stallen aankijkend, maakt mij ronduit depressief op moment.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:01

Maar wat ga jij doen dan horsies?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:11

Fabster schreef:
Zapje schreef:
Leuke schoenen palousa..

_O- Die vielen mij ook al op!

:Y) dat zijn m'n zondagse schoenen :Y)

Ojahjoh, fijn dat je straks weer een beetje afleiding hebt, het zal vast wel helpen.

En de putjes zijn er idd in meerdere soorten en maten. Je moet ze wel regelmatig leeghalen, maar afhankelijk van de grootte kun je dit wat langer uitstellen ;)
Of je legt er een stuk vloerbedekking overheen die de boel eerst "filtert".

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:12

ohjajoh6 schreef:
Thanks iedereen en vooral Anne voor het aanbieden van deze optie.

Ik hoop oprecht dat ze mij uit het grote gat kunnen trekken, want wat mis ik mijn meiden nog vreselijk. En ik hoop dat het hier nog moeten blijven wonen, totdat ik iets anders vind in de buurt, het wat beter dragelijk gaat kunnen maken, doordat ik gewoon weer elke dag de deur uit ga en wat te doen heb. Het hier 20 uur per dag moeten vertoeven, tegen de lege wei en stallen aankijkend, maakt mij ronduit depressief op moment.

Ik denk dat dit heel goed voor je zal zijn. Weer afleiding en meteen een half jaar. Is volgens mij de manier om erachter te komen of je wel of niet weer een eigen paard wilt hebben...
Heb je geen werk? Omdat je zoveel thuis zit bedoel ik...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:13

Hele leuke paardjes! Heerlijk voor je, Ohjajoh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:18

Ik ben voor het leven afgekeurd door mijn hart. Een normale baan is voor mij ook echt geen optie meer. Iets met concentratie problemen door het vele zuurstofgebrek in de hersenen enzo...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:22

ohjajoh6 schreef:
Ik ben voor het leven afgekeurd door mijn hart. Een normale baan is voor mij ook echt geen optie meer. Iets met concentratie problemen door het vele zuurstofgebrek in de hersenen enzo...

Ja dan wordt je wereld klein om je heen... Zit momenteel zelf ook in een zware periode en kan me dus heel goed voorstellen hoe je je voelt. :(:)
Hoop dat die 2 prachtige paarden je weer wat levensvreugde gaan geven meis..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:03

Wat fijn dat je dat leuke stel paardjes gaat verzorgen! Ze zien er lief uit.
Ik weet zeker dat je veel afleiding van ze hebt maar je krijgt ook je moeilijke momenten met ze.
Ik had mijzelf voorgenomen om Nick niet te vergelijken met James. Maar onbewust ga je toch doen. Wat soms heel confronterend en emotioneel kan worden. Maar dat moet je gewoon laten gebeuren.

En ik moest ook lachen om die schoenen pb haha!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:25

karev schreef:
Maar wat ga jij doen dan horsies?

Het zijn de paarden van een vriendin van mij die op het moment in nieuw Zeeland zit.. Zij wil daar graag nog wat langer blijven maar na 1.5 jaar vond ik het wel tijd worden dat de dames naar huis gingen.. Vooral vanwege het feit dat 5 paarden enorm veel werk is, de kudde nog steeds wat onstabiel is (en dat gaat ook ten kosten van mijn eigen paard) en ik gewoon eigenlijk wat te weinig ruimte heb in de winter/met slecht weer als ze op de paddock moeten..
Ik en de eigenaresse waren dus op zoek naar een oplossing en toen moest ik aan claudia denken ;)

Ik ga dus lekker genieten van mijn 3 eigen en vooral ook van het minder hooi voeren, minder poepscheppen, etc :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:46

Mooie oplossing zo!
Ik baal. Ben ziek en vanaf vandaag vakanties en het huizen verkopen/ kopen schiet niet op. Ik moet tevreden zijn met wat ik heb denl ik dan maar ben zo dichtbij en gaat steeds net niet door

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:12

Balen Lynn Nikita. Soms schiet t inderdaad niet op. Maar alles komt altijd goed, dus hou moed!

Goede oplossing voor jou en voor Ohjajoh, zo dus!

Net mijn oude fjordenruin aan het bekappen en ineens beginthij al een gek te bloeden. Ik schrok me dood! Had niks geks gedaan of lopen graven ofzo. En kon zo snel ook niet zien waar t vandaan kwam. Dus alles wegdeppen en kijken wat er aan de hand is. Ik had een stukje straal weggesneden, maar er zat een flink gat onder. Dus daar zal een zweer ofzo hebben gezeten. Gelukkig geen ernstige dingen, maar dat is wel gek. Hij laat ook nooit iets merken. Toen ik nog op pension stond met hem, hadden we een uitbraak met luis. De DA had een experimenteel nieuw middel wat ingespoten werd. Inderdaad alle luizen weg, maar alle paarden stonden stokkreupel van de hoefzweren. Behalve Leo, dacht ik. Ik heb 1 x tijdens een buitenrit gedacht :'huh, loopt hij nou onregelmatig?' Maar dat was echt 1 stap. Niks meer van gemerkt. Tot een week later er een enorme scheur in zijn hoefwand naar buiten kwam. Was de zweer toch doorgebroken. Daar moet hij toch last van hebben gehad, maar niks aan hem gemerkt. Ik hoor wel vaker dat fjorden erg hard voor zichzelf zijn. Dus ik hou m altijd goed in de gaten. Maar dit kom ik dan weer bij toeval tegen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:23

Nou super geregeld zo toch!
Fjorden zijn keihard idd.
Karev is vanmorgen ontdaan van dat rare plekje op de rug. Heeft de da er zo uitgepeuterd. Geen krimp gegeven.
Bleek een granuloom met een heel moeilijke naam. Niks bijzonders. Hij vond het niet nodig om een kweek te maken want dat koste alleen maar extra geld. Fijn zo'n dierenarts!
De voorrij kosten waren ook dik 15 euro minder dan de andere kliniek. Zelfde afstand ongeveer..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:33

Bikkels toch die fjordjes.

Nou ik ben na vanmiddag tot de conclusie gekomen dat ik niet alleen meer een wormen spuit geef aan mn paard. Wat een gedoe heb meer idee dat we er onder zaten dan dat het daadwerkelijk in haar mond zat..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:45

Dit was het eind resultaat, en schijnheilig kijken alsof er niks is gebeurd..
Afbeelding

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:29

Super idee van horsies +:)+
Heel veel plezier met je nieuwe vrienden Claudia

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:44

Ghehe die kop ook....ik deed niks. .

Plekje van karev. Hopen dat het vlot dicht groeitAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:48

hoe zag het er dan voordat het eruit was gehaald uit? Heb je daar ook een foto van Tamara?