het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:47

Ik heb laatst ook zo’n model jas gepast, maar ik voelde me net een wandelend dekbed. :D Ben daarom voor net over de knie gegaan. Ik heb hoge winterlaarzen en dan heb ik het warm genoeg. :o

Ik heb boven ook nog een lange jas met kapotte rits liggen. Inderdaad een dure hobby om die te vervangen.

Zeker hard gewerkt LN!

Gisteren heb ik de paarden nog even los in de bak gehad voor de carnavals optocht kwam.
Mirtje lijkt zich wat beter te voelen en is een stuk liever.
Ze vond het leuk om over een hindernisje van 30cm te springen.
Afbeelding

En gister einde middag ben ik voor 4 dagen met mijn zusjes naar Portugal gevlogen naar mijn moeder in haar gehuurde vakantie appartement.

Het doet wel even goed om zon en warmte te hebben.
En ook om even echt weg te zijn thuis. :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:59

Bij mij is de jas ook net over de knie :=
Veel plezier in Portugal !!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:26

Ik lees veel over paarden die reageren op andere dieren. Wat dat betreft heb ik met Nilay denk ik wel echt mazzel. Die vind alleen wilde zwijnen en robot grasmaaiers heel spannend. :')

Koeien wil hij gedag zeggen, ezels vind hij ook reuze interesant, schapen kijkt hij niet van op en loopt hij zo tussendoor. Ook langs de dierentuin (Amersfoort) rijden vond hij vooral heel interessant.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 07:55

Jaloers op iedereen die op vakantie (geweest) is. Hoewel gisteren hier het zonnetje ook veel tevoorschijn kwam, voelt direct heel anders aan dan al dat grijs (om te zwijgen over de regen).

Mijn oudste merrie was ook als de dood voor ezels, maar onze buren hebben al jaren ezels en geiten. Nieuwe paarden schrikken altijd even als ze beginnen balken maar na een paar dagen zijn ze het gewoon.
Zelfs hebben we schapen, ook dat vonden de meeste paarden in het begin wel schattig. Maar nu leven ze vredig naast elkaar. De schapen weten ook goed bij welk paard ze de wei kunnen in lopen en bij welke beter niet. :+

Die jas ziet er zalig uit. Ik heb voor de eerste keer ook een langere jas dit jaar. Heerlijk! Als het echt koud is doe ik een joggingbroek over mijn jeans en dan hoge warme botten. Deze winter vaak te warm gehad ipv te koud.

Boemel, graag dat hij zelf over die hindernis springt én dat je het ook net op foto krijgt.

Kojack, misschien heb ik het gemist maar wat is de bedoeling met de schuur?
Ik heb spijt dat we vooraan het dak niet een stuk hebben laten oversteken. De regen en wind staat er pal op. En nu zonder poort regent het ook ver binnen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:02

Fijne vakantie boemel!
Hopelijk kan je er van genieten!!

Hier keken de paarden de eerste dagen ook gek op van de varkens, maar inmiddels helemaal gewend.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:12

Heerlijke Jas zeg!
Ik heb de 3 in 1 van Uhip daar woon ik in.
Van de nordface heb ik een korter model jas en van de Vero moda heb ik ook een lange jas.. ik wil nooit meer een korte want dan heb ik t koud aan mijn benen en billen.
Ik heb er bijna altijd mijn hoge ariat laarzen onder haha. En met mennen een skibroek.

Mijn Doortje reageert ook wel op schapen maar vooral als we ze op de heide tegenkomen en ze gaan mee rennen.

Het varken laatst vonden ze ook wel spannend maar niet dat ze heel gek worden.

Hier komt soms iemand met een paard langs fietsen die reageert heel erg op mijn pony’s en die van mij zijn een vet nieuwsgierig aan het mee rennen.. voor de fietser is minder leuk haha.

Wij zijn gisteren even op en neer naar België geweest om uit 11 puppies de ‘onze’ te kiezen. Ik had paar weken geleden al onwijs een voorkeur voor 1 (teefje terwijl we dachten een reu te gaan nemen) en nu vond ik haar nog steeds het leukste..

Nog even geduld want ze moeten helaas ouder zijn om naar NL te mogen komen dan 8 weken.

Onze kinderen zijn al aaardig aan het inburgeren.. vrijdag, zondag en maandag aan het carnavallen geweest.. nou ja.. we zijn even een uurtje naar feest of optocht gegaan. Maar mijn zoon vond net eerst belachelijk en nu toch wel leuk. Vooral al het snoep wat er aan te pas komt..

Met de optocht werd er veel gedeeld.. gisteren afscheid zak snoep (en veeeeel!) dus die vinden het vast enorm geslaagd.

Verder hebben wij een frees van de buurman geleend en deel van de track en een deel van de weide gefreesd. Dan heb ik een plek om te longeren zonder dat ze steeds gras eten tijdens het lopen.. daardoor werd de weide ook veel vlakker en zou er zelfs kunnen mennen denk ik.. het is zon 18x25 oid.

Omdat de grond lekker mooi los werd hebben we de paddock ook gefreesd er kwam een lucht uit, heel vies. Wellicht koeien mest/urine vermengd met grond.. maar de paddock droogde echt heeeeeeel mooi. Het was niet zeiknat maar de grond was echt heel dicht en geklont.. nu mooi korrelig zand.

We gaan nog wel kijken naar geel/wit zand ipv zwart maar ben nu wel tevreden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:28

kirr, onze bewakingscamera heeft gefilmd, ik heb alleen maar even een schermafdruk gemaakt :D

Inderdaad het dak …. Ook hier spijt dat we het niet meer over hebben laten steken.

Wat een knappe puppies!
En een mooie mentocht.
Fijn dat je nú thuis beter kan trainen MaritB

Vakantie doet blijkbaar goed. Voor het eerst sinds maanden een nacht gehad met 7 uur slaap en maar 1x wakker geweest :o

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:37

boemel schreef:
Ik heb laatst ook zo’n model jas gepast, maar ik voelde me net een wandelend dekbed. :D Ben daarom voor net over de knie gegaan. Ik heb hoge winterlaarzen en dan heb ik het warm genoeg. :o

Ik heb boven ook nog een lange jas met kapotte rits liggen. Inderdaad een dure hobby om die te vervangen.

Zeker hard gewerkt LN!

Gisteren heb ik de paarden nog even los in de bak gehad voor de carnavals optocht kwam.
Mirtje lijkt zich wat beter te voelen en is een stuk liever.
Ze vond het leuk om over een hindernisje van 30cm te springen.
[ [url=m/YPUsIn.jpg]Afbeelding[/url] ]

En gister einde middag ben ik voor 4 dagen met mijn zusjes naar Portugal gevlogen naar mijn moeder in haar gehuurde vakantie appartement.

Het doet wel even goed om zon en warmte te hebben.
En ook om even echt weg te zijn thuis. :o

Lekker genieten daar! Neem je de zon mee naar Nederland? :D

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:39

Kirrr schreef:
Jaloers op iedereen die op vakantie (geweest) is. Hoewel gisteren hier het zonnetje ook veel tevoorschijn kwam, voelt direct heel anders aan dan al dat grijs (om te zwijgen over de regen).

Mijn oudste merrie was ook als de dood voor ezels, maar onze buren hebben al jaren ezels en geiten. Nieuwe paarden schrikken altijd even als ze beginnen balken maar na een paar dagen zijn ze het gewoon.
Zelfs hebben we schapen, ook dat vonden de meeste paarden in het begin wel schattig. Maar nu leven ze vredig naast elkaar. De schapen weten ook goed bij welk paard ze de wei kunnen in lopen en bij welke beter niet. :+

Die jas ziet er zalig uit. Ik heb voor de eerste keer ook een langere jas dit jaar. Heerlijk! Als het echt koud is doe ik een joggingbroek over mijn jeans en dan hoge warme botten. Deze winter vaak te warm gehad ipv te koud.

Boemel, graag dat hij zelf over die hindernis springt én dat je het ook net op foto krijgt.

Kojack, misschien heb ik het gemist maar wat is de bedoeling met de schuur?
Ik heb spijt dat we vooraan het dak niet een stuk hebben laten oversteken. De regen en wind staat er pal op. En nu zonder poort regent het ook ver binnen.

Er komt een gedeelte aan ivm de andere paarden die aan huis komen. Wij hadden de zijkant dicht maar omdat er een verlenging komt is hij nu weer open.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:40

Kojack, das goed :o
Al schijnt nu bij mij thuis de zon volop.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:42

@Maritb wat cute die puppies. Leuk dat de kids genoten hebben van het snoep en de carnaval

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:42

Afbeelding

Mijn paddock momenteel :(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:48

Boemel fijn!! Ff hoofd leeg maken, veel plezier nog!
Marit wat leuk! Fijn ook van de kids
Kojec wat nat!

Ik ga kippen houden.. ze horen niet op het gras te staan :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig alleen omheining stuk. Paarden liggen nu uit te buiken. Etters.. dacht al wat te horen vannacht maar was zoveel herrie van de carnaval. Hera was gisteravond ook helemaal van t padje er door.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:15

@boemel: fijne dagen !

Puppy's zijn leuk <3 Precies zo'n paneel zit nu boven de staldeur van Boon, voor Jasmijn moet ik er ook nog eentje kopen, dan kan die bovendeur ook 's nachts weer open blijven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:22

Hier ook zon en weinig nat. Het was hier beter weer dan in Spanje :=

De Uhip 3 in 1 heb ik ook.... Althans de buitenjas, maar die vind ik helemaal niet fijn. Wel zonde van zo'n dure jas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:31

Ik ben gestopt met dure jassen kopen sinds een moeizaam bij elkaar gespaarde dure jas ook binnen een jaar de rits van kapot ging. Ik draag nu eigenlijk nooit meer een 'nette' jas óf ik moet naar het dorp moeten. Voor rond huis en de paarden heb ik altijd goedkope jassen van de Action/Zeeman etc. Die gaan verbazend langer mee dan ik gedacht had :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:54

Hier schijnt de zon, heerlijk
Stallen zijn schoon, ga zo stofzuigen en wil dan nog 1 stukje schutting erbij maken en dan zijn mijn paaltjes op.

Marjan, niet leuk! ze houden je wel bezig zo

iemand airco`s? tips waar op te letten? Komende weken komen een aantal bedrijven offertes opmaken. Gaat om verwarmen en koelen op de bovenverdieping

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:10

Een koele slaapkamer is erg prettig, maar ik zou geen airco in die kamer willen hebben of een buitenunit in de buurt. Die dingen blijken nooit zo 'geluidloos' als men je doet geloven zeker 's nachts niet.

Hier zijn de stallen ook schoon en Boon heeft weer een verse baal houtkrul. Ondertussen ook zon en gezien de voorspelling qua temperatuur snap ik wel dat de shet alweer zo aan het verharen is.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:12

Wij hebben airco’s maar zoveel geluid produceren die niet hoor. Een ventilator maakt meer geluid, maar goed, ik heb zowel de binnen- als buitenunit in de buurt en lig daar echt niet wakker van. Wel als ik het bed uit zweet omdat het veel te warm is.

Hier schijnt trouwens een heerlijk zonnetje!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:25

Maar ze hoeven s`nachts ook niet aan van mij, als ik ze al een uur of 2 ervoor aanzet is het genoeg afgekoeld. Ik heb n u een mobiele airco maar dat is zo`n gedoe met die slang elke keer.

Marloes, mag ik vragen hoe groot jouw ruimte is en hoeveel watt ( of hoe heet dat bij een airco) je hebt? verwarm jij er ook mee?

Ik kreeg net de vraag of ik morgen mee wilde werken ( ik werk ook af en toe op de bouw mee) dus de plannen omgooien.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 12:32

Wij hebben airco (sorry LN zover kom ik dat ik weet dat we ze hebben... maar qua vermogen??) maar gewoon het advies gevolgd van verkoper. Toevallig broertje voor offerte?

1 motor voor 2 units. Boven hebben we een lage unit omdat we schuin dak hebben. In de zomer wel lekker om even te laten koelen voor we gaan slapen. Heel af en toe de nacht door laten draaien. Ik hoor het toch niet, man is gevoeliger voor geluid maar slaapt er wel doorheen.

Onder verwarmen we er ook mee. Als ik geen zin heb om de houtkachel aan te maken gaat dat ding aan. Maar nadeel is zodra die uit gaat zakt temperatuur best snel. Met houtkachel blijft de temperatuur wat langer hoger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:36

Wij hebben ook een airco.
1 unit buiten en boven en beneden de airco.
Boven verwarmen wij niet mee, al zou dat wel kunnen.
Beneden verwarmen we er wel mee. Maar idd als hij uit merk je dat best snel.

herrie vind ik mee vallen.
Van de zomer 2 keer wel in de nacht aangehad omdat het zo'n benauwde nacht was, maar heb daar gewoon bij kunnen slapen en dat kan ik bij een ventilator niet.

Maar verder geen verstand van.

Hier zijn ze nu kozijnen aan het vervangen.
Krijgen nu kunststof. Lekker niet meer verven

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 12:59

Wij hebben al jaren kunststof kozijnen en die zijn idd heel fijn, wel de vliegenpoepjes regelmatig verwijderen want die 'vreten' wel het kunststof aan als ze te lang blijven zitten heb ik de indruk.
Wij hebben ook horren aan de buitenkant op de draai/kiepramen, nu zelden meer een mug binnen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:50

Hier discussie over airco. Mijn vriend wil er een, maar ik niet. Vind die buiten units echt te lelijk aan het huis :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:57

manzano schreef:
Hier discussie over airco. Mijn vriend wil er een, maar ik niet. Vind die buiten units echt te lelijk aan het huis :=

Zijn ook oerlelijk. Wij zijn vorig jaar overgestapt naar een warmtepomp, met luchtlucht pomp (airco's dus), en er hangen nu vier buitenunits tegen het huis. En ja, helaas dus echt super lelijk :+