Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Stella_Fara schreef:Hier zit ook een groene specht, supermooi om hem bezig te zien! Eekhoorns hebben we nog niet gezien, maar ze zitten er wel. Ik vermoed dat de honden en katten hen afschrikken.
Praktisch vraagje: hoeveel volume voor hooiopslag moeten we minstens voorzien in onze toekomstige stallen? Wij gebruiken kleine pakken hooi. Nu twee paarden, maar dat kunnen er ooit (tijdelijk) drie zijn. 's In het weideseizoen staan ze een half dagdeel op de weide. Het is ons eerste jaar met twee paarden, ik vermoed dat we zo'n 300 pakken nodig zullen hebben het jaarrond en ik wil dat allemaal kunnen opslaan. Zou 25 m³ per paard genoeg zijn, of is dat veel te veel?
Niwla schreef:Hier krijgen paard en shet ongeveer driekwart baaltje per dag samen dus dat is ca. 20 à 25 baaltjes per maand in de periode dat ze niet op de weide lopen. Ik zou dus met 300 baaltjes over houden, aangezien ze in de zomer op de weide staan.
Zo kan het ook MizzMontana.