Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:29

Goed gedaan. Dat geeft voldoening. Ik heb ook mijn eigen paddock betegeld. 15*10 meter. Ben nog steeds blij mee. Ligt nu al weer 14 jaar. Dit jaar even een paar tegels eruit en opnieuw daar is de vorst onder gekomen. Ik heb vorige week een nieuw terrasje aangelegd. We hadden nog zo veel stenen liggen. Nu stenen mooi opgeruimd en een leuk terrasje erbij. Ik dacht die er even een foto bij, maar die staat al niet meer op mijn telefoon.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:22

Vond het nog goed meevallen. Hier en daar is er een lichte verhoging haha. Partner moest er wel mee lachen. Hij zelf kan dat Super goed. Maar ik was het beu om te wachten tot hij Kon komen,helpen. Dus er zelf aan,begonnen. Hij vond het nog redelijk goed meevallen voor de eerste keer. Hooi is inderdaad Super goedkoop. Hooi wordt dat ook nog gebracht . Het is een bevriende boer dus prijs is speciaal voor ons en de buren. Daar kan ik alleen maar gelukkig mee zijn. Bij de veevoeder zaak betaal je voor hooi uit Frankrijk 4,5 euro voor een baantje van 10 a 15 kilo. Wat ik dan wel redelijk duur vind voor vier paarden voor de hele winter te geven.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:03

Wat een mooi straatje ilora! Knap hoor. Welke regio zit jij???
Ik betaal Hier in Monster 5 euro per 18kg hooi of 7,50 per 30 kg voor droog. Knap duur dus, maar word wel gebracht voor dat geld. Ik kan helaas ook niet zo enorm veel kwijt, maar hij is wekelijks in de buurt dus dat schilt.
Ik heb echt geen idee wat ik straks bij moet voeren als ze 24/7 op de wei blijvens staan. Er hangen nu wel wat netten maar die hangen er al een week of 2 en nog niets van gegeten. Toen mijn tinker op pension stond at hij 12 kg voordoog, maar wat hij nu gaat doen?!

Hier hen ik blij dat mijn man pas gestraat heeft waren maar 45 tegels, maar wel die van 40x60. Loodzwaar die dingen. Moesten ook meteen naar de andere van de doorgang van mijn wei. Afijn ik had het leuk bedacht. Van de week heeft hij er nog 90 klaargezet en van het weekend gaat hij weer door.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:05

Ik betaal hier 65 euro voor een baal hooi van 250x130x70, word per baal gebracht aan huis.
Vriendenprijsje, erg luxe :Y)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:18

Volgens mij zijn onze balen wel zwaarder als 20 foj kon die dingen zelf amper tillen.

Weten jullie wat standaar inhoud is van maatschep? Heb goedkope maar staat geen inhoud bij.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:28

Even wegen met een weegschaal. Ligt er ook aan wat je er in doet.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:29

Knap gedaan ilora! Echt stoer.

Ik lees dat topic over wat te doen met 5000m2 "over". Ik zit met iets soortgelijks. Ik huur zo'n 4500m2 voor 200 euro per jaar. Straks heb ik dat niet meer echt nodig. Het is 2 km van huis en ik heb de paarden liever thuis staan verwacht ik. Zeg ik de huur op? Hou ik het om te hooien? (Kan dit niet zelf, maar ken wel iemand om het te doen tegen 60% vd opbrengst.) Misschien dat ik een veulen(s) zou willen fokken, dan is het misschien wel weer handig en zo goedkoop vind je het niet snel denk ik dan weer. Luxe probleem :p

Stomme regen hier al de hele dag. Ben bezig met mijn stal ontwerpen, binnenkort vergunning aanvragen. Zal nog wel plattegrondje plaatsen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:59

Ben benieuwd of het helpt met het ophogen van die stal, de grote stal hier loopt ook altijd een deel water in. Zit een afvoerputje maar die zit dan terug binnen no time verstopt altijd waardoor het alsnog blijft staan. Is een uitloopstal.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:05

Helpt een gootje voor of om de stal heen niet?
Afbeelding
Zoiets

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:13

Het ophogen van de stal helpt zeker. Onze andere stal ernaast was al hoger toen wij de wei in gebruik namen dertien jaar geleden en die stal heeft nooit onderwater gestaan. Wij hadden,in de andere stal die ik nu verhoogd heb niet veel water maar altijd de helft van de stal dat een plas werd. En niet alleen langs de ingang. De stal lag iets lager dan de paddock zelf daarmee verhoogd.

Zelfs toen met de extreme overstromingen was de andere verhoogde stal

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:41

Mijn stallen en betonplaten liggen iets hoger als de rijbak, Paddock, zodat die prut niet bij de stallen kan komen. In de winter heb ik een afwateringsgootje gegraven dat het maar bleef regenen, tussen de platen enhet zand en je zag het droger worden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:48

Zo'n putje is leuk, totdat er steeds zand / hooi in komt. Kan je 'm elke keer open prutsen en het zand en hooi eruit scheppen (ik spreek uit ervaring), omdat het water alsnog niet wegloopt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:02

Die ervaring heb ik ook ja. Toch werkt t wel goed. Maar vóór het gaat regenen wel even bet putje leeg scheppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:28

Ik kan het nu wel vertellen denk ik:

Ik ga vanaf september, tijdelijk voor 2 paarden zorgen, ivm buitenland verblijf eigenaresse.
Dit dankzij een bokker uit dit topic (laat het aan die persoon over, of die zich bekend wilt maken). ;)

Ik zet ze om verschillende redenen niet thuis neer, maar bij goede vriendin hier in de buurt.

Ik ben oprecht blij, straks weer iets om handen te hebben en de tijdelijke aard, geven mij de mogelijkheid om te sparen en nu eens goed te bekijken of ik echt weer aan een eigen paard wil erna.

Dacht laat het jullie even weten... :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:38

+:)+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:39

Wat super ojahjo

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:44

Fijn claudia! Wat afleiding

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:17

Hihi bokken meld zich! :wave:
Ik weet zeker dat de 2 dames het super gaan hebben bij jou!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:20

Goed zeg! +:)+ Hoe lang ga je ze verzorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:29

:D horsies5. Een half jaar ongeveer fabster.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:57

Heerlijk! Heel veel plezier met je tijdelijke paardjes! Ik ben natuurlijk niet nieuwsgierig ofzo, maar wat voor n paardjes zijn t? :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:06

Wat fijn ohjajoh!

Leuke schoenen palousa.. Wij willen ook zo'n putje, maar zal idd wel veel zooi in komen. Je hebt wel meerdere soorten dacht ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:12

Zapje schreef:
Leuke schoenen palousa..

_O- Die vielen mij ook al op!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:42

Aangezien ik denk dat claudia (nog) geen foto's heeft ;)
Het is een New forest pony en een kruising fries X kwpn..
Afbeelding

Beide schatten van paarden! De grote moet nog even wat kilootjes aankomen en dan kan claudia daar ook heerlijk zelf op! Kan ze weer fijn genieten van de paarden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:43

:Y) had ik het toevallig gister nog over: wordt wel camera verbod door mij opgelegd als ik weer op een paard stap: heb in die 10 jaar eigenlijk nooit op een ander paard gereden. Ik ben dus niet alleen Lona gewend, maar ook mijn dressuurzadel, waar ik in zat als een huis en de beugelriemen lekker onder het blad kunnen. Weet nu al dat ik mij een beginnende kneus ga voelen... :j