Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:27

Ik. Van officieel 1 mei tot 1 nov. Maar in theorie is dat half april tm end nov. 200,- voor 50/90 meter

En ik heb nog een wei van 20 bij 60 schat ik. 130,- voor een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 05:56

Wendy schreef:
Dan heb ik een rare merrie, zij rent regelmatig zomaar een rondje door de wei :j

Oh maar dat doet mijn merrie ook hoor. Ze speelt alleen niet samen met andere paarden. Daar voelt ze zich te goed voor :o

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:08

karev schreef:
Ik. Van officieel 1 mei tot 1 nov. Maar in theorie is dat half april tm end nov. 200,- voor 50/90 meter

En ik heb nog een wei van 20 bij 60 schat ik. 130,- voor een jaar.

Is die 200 ook een totaal prijs?
Dan moet ik zeker nog eens vragen. Als ik dat hier tegen over regelen kan dan moet ik denk ik wel zelf de omheining regelen. Die zit er niet om.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:47

Ben net bij de boer langs geweest. Kreeg een kort en krachtige nee. :-(

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:48

Leuk plekje hebben jullie kvulden!

Zonder er bewust voor gekozen te hebben heb ik zelf alleen maar merries en ook in het verleden eigenlijk altijd merries gereden. Alleen toen ik Ordeal kocht was het wel bewust een merrie omdat ik ooit graag een veulentje wilde fokken.

Regelmatig sprintjes trekken doen ze inderdaad wel maar echt spelen zie je niet veel bij merries. Orenda (dochter van Ordeal) is wel een speler, echt van dat "bekvechten" zoals je ruinen altijd ziet doen. Helaas staat ze nu dus alleen met mijn 2 andere merries die niet spelen, dat vind ik wel erg jammer... Mocht oma Shadira een keer heen gaan wil ik er graag een ruintje bij (is vriendlief het alleen niet helemaal mee eens haha, hij vindt dat het dan bij 2 moet blijven)
Laatst bijgewerkt door Daan_O op 08-07-15 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:01

Wij hebben enkel ruinen en dat gaat er soms stevig aan toe met spelen. De merries die ik ken zijn toch zuurder en spelen niet graag.

kvulden: spijtig. Wij huren onze beide weides, in totaal voor 2 hectare weide 1250 euro/jaar. Aan de dure kant maar goed, we hebben een plekje helemaal voor ons. Omheining hebben we volledig zelf gezet. Is verder niets aanwezig van stromend water,... is de prijs voor huur van een kale lap grond.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:10

Pff wat een prijzen zeg, ben blij dat dat hier lager is.

Onze ruinen zie ik sinds de merries erbij staan niet zo vaak meer spelen maar daarvoor waren ze er echt druk mee. Was zo erg dat de halsters gewoon uit elkaar vielen omdat ze versleten waren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:25

Halsters verslijten doe ik hier al helemaal niet :)
3 jaar terug nieuwe gekocht op Equitana en ik gebruik ze nooit omdat de andere nog niet 'op' zijn :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:26

Onze ruinen waren professionele halsterhappers. Die hebben we sinds we ze aan huis hebben staan en we zeker wisten dat we ze te pakken konden krijgen dus al snel afgelaten.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:31

Leuke stek Kvulden, jammer dat de nieuwe buuf niet mee wil werken.

Hier gemengde spelers, kudde van 6, 2 ruinen en 4 merries. Ruintje van 2 speelt veel met een merrie van 3. Het zijn net twee hondjes samen. Slepen met ballen, takken pionnen, testen hekwerk uit, controleren schrikdraad...grrrr....alles in en rondom de stal moet hufterproof zijn. Merrie van mij zie je bijna rollen met haar ogen.
Wel regelmatig een stevig sprintje met de hele club.

Vaak treffen we de hele bubs zo aan :)

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:53

Mijn ruin en hengstje spelen ook serieus en de haflinger met de kwpn ruin die gingen er vaak stevig aan toe en de merrie hield zich afzijdig.

Toen ik mijn weide nog huurde betaalde ik eerst 70 euro per maand en ben toen ik een piste mocht maken (dus stuk weide laten omfrezen) gegaan naar 100 euro per maand voor 0,47 hectare. Stal etc stond er al. Ik heb geen stromend water of elektriciteit.

2 jaar geleden hebben we dit stuk overgekocht.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:55

Dat is een mooi koppeltje bij elkaar zo ;-)

Ja jammer genoeg heeft de boer hier ongeveer alle grond. Dus uitwijken werkt dan ook niet.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:59

En eventueel kijken of hij het zou willen verkopen i.p.v. verhuren?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:03

Nee dat kan niet, want hij heeft het gepacht.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:04

Hier in de omgeving is volgens mij ook geen boer die een paard op zijn land wil, in het verleden ook wel eens geprobeerd...

Leuke groep Jaybabe!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:05

Mijn hooiboer (mens is 72) wil niets liever dan dat wij de boerderij overkopen als hij het allemaal niet meer kan en er een pensionstal van maken.
Hij wil nu zelfs al wel een stuk stal en wei verhuren als we willen :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:15

Mijn 2 spelen ook heel veel.. 3 en 14, maar onmogelijk voor een buitenstaander om uit te maken wie de 3jarige is :P (qua speelgehalte dan)

Ik heb ook nog een vraag! Toen we verhuisd zijn waren de waterbakjes in de stal nog niet aangesloten en hebben we altijd water gegeven uit een grote kuip. Was regenwater en/of stadswater. Intussen is de pomp op onze waterput aangesloten en kunnen de automatische drinkbakjes gebruikt worden. Echter, de paarden willen er niet van drinken.. Ze hebben beiden al eerder zo'n drinkbakjes gehad dus ze kennen het principe, en aan de smaak van het water ligt het ook niet want als we hetzelfde putwater in hun kuipen doen, drinken ze wel hun normale hoeveelheden. Iemand een idee hoe we dit best aanpakken? We hebben hun grote kuipen al weggenomen en de kleine bakjes laten vollopen, maar ze raken het niet aan. Logisch lijkt om gewoon de kuipen weg te laten en te wachten tot ze vanzelf gaan drinken van de bakjes, maar dat vind ik zeker met warm weer eigenlijk geen doen.. Of ben ik te soft en moet ik het toch gewoon zo doen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:39

@mallootje: ik heb ook zo'n merrie. Die wil maar uit 1 bak drinken en dat is de grote metselton in de tent. Alle andere bakken drinkt ze niet uit.
Ik dacht ook die trekt wel bij als ze dorst krijgt, maar niet dus en met het warme weer wilde ik het risiko op vochttekort niet lopen.
Als het water komt ook van hetzelfde tappunt.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:04

Mijn paarden willen ook alleen maar drinken uit de bakken in de wei. Het water in de box willen ze niet. Terwijl het beide automatische drinkbakken zijn.
Wij hebben inmiddels de paarden nu zes weken thuis en het is heerlijk! Zeker met dat warme weer. Ze stonden voorheen op de pensionstal overdag buiten. Nu konden ze kiezen en waren ze met geen stok naar buiten te slaan. Nog niet veel tijd om te rijden vanwege het klussen maar zo heerlijk om ze de hele dag in de buurt te hebben!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:57

Hihi...die van mij doen niet zo moeilijk,eten doen ze overal en waterslurpen ook,of het nu een plas is of een emmer,een bak of de badkuip.

Hier wordt trouwens ook heel wat afgeragt,het gaat er niet zachtzinnig aan toe en vaak ook heel hard de baan over :D

Afbeelding

Druk aan het spelen :P ...

Afbeelding

Afbeelding

Ook kunnen ze heel lief op een bult gaan liggen hoor <3

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:08

Leuke foto's Tinky! Ik ben echt jaloers op jouw mooie verblijf voor ze!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:14

Hele leuke foto's! Echt een mooie plek!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:18

Super Tinky!! Als ik een loterij zou winnen zou het hier ook op de schop gaan en richting PP. Dan zou de oude stal weg moeten en een kleinere voor in de plaats moeten komen. Heb er anders geen plek genoeg. Geweldig die foto van het crossen. De jonkies hier zouden daar ook graag gebruik van maken. Vind het zo gaaf dat ze echt een rondje kunnen scheuren. Bij ons is het 35 meter heen en weer.
Mogen ze toch niet klagen als ik bij de gemiddelde manege hier in de buurt kijk.. |(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:21

wauw leuke foto's komen er voorbij!
Die van mij rennen ook wel wat af in de wei hoor. En heen en weer rennen naar het drinken is ook favoriet.
Ook hebben wij automatische drinkbakken in de stal.... die hangen er al bijna een jaar voor de sier. Voor de winter had ik kuipen neer gezet... nu drinken ze alleen nog maar daar uit.

mag ik mijn topic ff spammen??
:o
[RIJ-ITP] Fantastische week met bokkers en paardjes!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:30

@sure-lee: Ziet er heel gezellig uit.
Halen ze die gezonken wortels echt van de bodem af ??

@tinky: goed voor elkaar...