Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:29

Lyss PPA, harde werkers! Vervelend van die wolven, maar eigenlijk heb je daar overal wel risico op dat ze toch ineens opduiken. Gelukkig heb je stallingsmogelijkheden.

Ik heb Ice gisteren rustig gereden en het bleef bij 2 kuchen en even wat net niet gevalletje, maar wel even irritatie.
Verder liep ze wel fijn. Dus er lijkt vooruitgang te zijn. Wacht nog even met de dierenarts te bellen.

Ik heb ze 2x 1,5 uur per dag op de wei en dan 4 uur ertussen en in die 4 uur niet bijvoeren. Ik zie nu alweer de kilo’s eraan, geloof ik :(

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:33

Het gras bevat ook echt veel power momenteel.

Kan je niet 3 uur achter elkaar laten eten? Dan bunkeren ze minder wellicht? Hier lopen ze vanzelf de wei af na 2 uur schranzen. Dan zitten ze zo vol gevreten.

Stond ze al met graasmasker?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Mwah vind ik wat spannend met koliek in de opbouwfase.
Maar ze had weinig hooi gegeten vannacht. Net in de wei gezet. Buik was alweer geslonken ha ha
Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Ik kan ook echt merken dat ze opeens heel snel dikker worden op het gras dus ik heb ze nu 's nachts op de paddock. Even kijken of dat voldoende helpt. Het gaat om een 2 jarige en een oude pony dus ze mogen best wat hebben, maar 24/7 werd te veel. Ik ga ook maar weer een stuk afzetten om te hooien. En het onkruid groeit ook snel helaas.. :+

Mooie schuur kan dat worden! Benieuwd hoe het wordt.

Ik heb nieuwe waterbakjes in de stallen maar ze durven er niet uit te drinken.. Daar moet ik nog iets op bedenken.