Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:28

Citaat:
46 duizend exclusief zand

:wow: :wow: :wow:

Dat is echt heel veel geld...

Dan zou ik toch echt nog even verder shoppen geloof ik. Wat valt daar nog aan uit te leggen?

Gereedschap kan je huren hé. Wij hebben afgelopen zomer zelf drainage aangelegd met een gehuurde sleuvengraver.

Wij zijn vandaag aan de heuvel begonnen. Het was voorheen een konijnen heuvel. Met ingegraven omheining....
Dus....

Wat een @(#€&klus. Het gaas zit zo diep dat we het ondergronds maar hebben afgeknipt. En dan dus weer dichtgooien en de graszoden erover. Nu een kwart gedaan :')

Als de paarden er maar blij mee zijn straks. Het is een extra stuk van ongeveer 15x20 aan mijn kleine wei, maar toch is het van een klein weitje ineens een comfortabel weitje geworden.

Nu moe maar voldaan op de bank :9k

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:39

Jes schreef:
46 duizend exclusief zand is echt te gortig.

:wow: :wow: :wow:
Als ik überhaupt al zo'n bedrag uit wilde (en kon) geven dan liet ik wel een simpele hal bouwen.
Hele jaar berijdbaar.

Ach dat ondergrondse gaas is echt heel fijn Clau. Not!
Ik werd hier al gek van het ingegraven schapengaas dat muurvast zat.
Blij dat dat allemaal weg is.

Hier een record van graszaad levering.
Donderdagmiddag besteld en vrijdag ochtend werd het al bezorgd.
Ik dacht echt, hoe dan!
Nu nog een beetje oud hooi op de oude wei gooien en dan kan de loonwerker de boel op de kop gooien .

Kreeg vanmiddag ineens weer ideeën.
We hebben een half ingestorte schuur staan.
Betonnen vloer, maar niet gelijk en in het midden een drempel.
Voorgevel 2.50m hoog en staat nog mooi stevig (stenen).
Rechtermuur van grond tot bovenkant gebarsten, half steens gemetseld, linker muur nog heel, ook half steens, achterwand ook half steens en zit ook een barst in.
Schuurtje is +- 7x3 meter.
Dus ik dacht, eigenlijk kan ik daar best een mooie schuilstal van maken.
Maar ga ik dat ding dan compleet afbreken of ga ik de voorgevel (her)gebruiken, de rest van de muren opnieuw metselen en dan de binnenkant afwerken met steenschotten.
Schotten heb ik nog zat staan en ik denk dat ik daar wel helemaal mee rond kom.
Twijfel, twijfel.
Hij staat precies naast de paddock.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:50

Even een snelle zwaai, ik lees met jullie mee maar heb niet al te veel tijd om te reageren. Veel aan het werk in dit carnavalsweekend :)

@karin: Gelukkig gaat het prima na de val, lief dat je het vraagt! Nog wat last van beurse plekken maar gelukkig geen schade :)

46.000 voor een bak, exclusief zand :wow: Ik heb geen idee wat wij kwijt waren, maar dat lag heeel ver onder dat bedrag. Ik meen dat wij een 1000-1500 kwijt waren. Maar hier lag de basis voor de bak er al, hij was alleen al 15+ jaar niet meer gebruikt en leek daardoor nogal op een weiland :+ Wij hebben hem toen om laten trekken en er twee keer over extra zand op laten leggen. We hebben geen drainage, de bak ligt wat hoger dan het land dus het water loopt goed weg. Daarnaast was drainage niet handig omdat we de bak ook paddock gebruiken.

Jes

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:50

Ja, deze gaat hem niet worden, ookal hadde we het geld wel liggen.
Maar vanwege de aankoop van het huis en de verbouwing hebben we dit echt niet meer over.
We zitten dan wel op kleigrond wat niet recht ligt, drainage wel een vereiste.
Bak moet goed te springen zijn, maar we rijden er misschien 10 a 12 uur per week in, dus niet super intensief.

We gaan nog even verder informeren.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:11

Kinderen waren vroeg wakker vanmorgen dus even een en ander opgezocht, weet nu welke materialen we moeten hebben, ga dus in de buurt informeren naar prijzen.
Waarschijnlijk de loonwerker af laten graven en op niveau laten maken, en dan met de eigenaar van de ponyclub kijken of hij de stenen wil verdelen en het zand vervolgens verdelen.
Dan zullen we voor het totaalbedrag op minstens de helft uitkomen.
Sowieso nog wel andere loonwerkers vragen wat zij vragen.

Pfff begin er in elk geval weer wat meer vertrouwen in te krijgen.
Loonwerker had ook drainage buizen gerekend maar die laten we zitten (nergens anders gelezen voor een privé bak) en doek zelf leggen scheelt ook al 1000€
Zand moet, indien in de buurt te verkrijgen ook voor 4000€ geleverd kunnen lukken (dus 8000€ minder dan wat ik eerder schreef, dan is het alsnog heel goed zand om te rijden en te springen, echter geen wedstrijd bodem maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet).

Sorry voor mijn laatste ego-posts.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:15

Alleen maar leerzaam jes. Vind het sowieso al heel wat al die bakken. Maar wij hebben dan ook helemaal geen bak en ik heb al in geen twee jaar meer op mijn paard gezeten. Hopelijk kan ik hem na de zomer weer in het werk zitten. Tegen die tijd is hij alweer 16 en heeft 5 jaar een beetje lopen flierefluiten dus hopelijk wil het dan allemaal nog een beetje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:24

Hebben jullie bakverlichting? Ik kan lichtmasten overnemen maar twijfel hoeveel stuks
2 of 3? Ik wil de rijbak verlicht hebben en ervoor komt de paddock en denk dat het wel fijn is als ik daar ook iets licht heb

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:28

Lizy jullie kunnen straks natuurlijk een hoop zelf doen met de trekker en eventueel een machine huren, wij beschikken niet over de kennis om die dingen te besturen :')
En als jullie niet op klei zitten zullen jullie helemaal een stuk goedkoper uit zijn.
Ik hoop het nodige steen/grind hier in de buurt goedkoper te kunnen vinden, dat is uiteindelijk de grootste kostenpost.

Lynn ik wil straks in de nok van de stallen een lamp maken.
Als het donker is zullen we niet springen dus als we kunnen zien waar de bak eindigt is het voldoende.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:29

Hangt er denk ik vanaf hoe veel licht je wilt en hoe groot je bak is in combinatie met het aantal lumen van de lampen. Een 20x40 bak vond ik altijd prima te rijden met 1 a 2 lampen.

Edit: jes een bak zal er wel niet komen denk ik. Hij mag gaan helpen schapen drijven en verder dressuren we wel wat in de weides
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 03-03-19 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:32

Jes schreef:
Lynn ik wil straks in de nok van de stallen een lamp maken.
Als het donker is zullen we niet springen dus als we kunnen zien waar de bak eindigt is het voldoende.

Ik ga ook niet vaak of veel rijden en bij de stallen zelf komt ook al een lamp, zo`n lamp wat ook op sensor kan maar dan zonder sensor maar met knop, even geen idee hoe die heten, zo`n straler. Ik neig zelf dat 2 voldoende is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:33

Zo ik kan jullie niet bijhouden. Ik zag een heel dure bak langskomen. Wij hebben besloten het nog even te laten als het is hier. We gaan een cultivator kopen om hem los te trekken en dan goed bijhouden met slepen. Kijken of dat wat wil

Wij hebben 1 lamp op de lange zijde hangen. Flinke ledlamp van 500 watt dus zie voldoende. Destijds op Ali besteld :')

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:37

Goed dat je verder informeert Jes. Ben wel benieuwd waarom je geen drainage doet, zou ik zelf niet voor kiezen en als het open ligt, zijn het de meerkosten niet. Via internet kan je zelf goedkope drainage buizen en koppelstukken etc kopen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:44

Ik heb aan de stal ledverlichting die de poetsplaats en de bak mee verlicht.Maar het is geen heldere verlichting,je kan zien waar je rijd of longeert en dat is het,dus je hebt wel last van schaduwen als je paard er bang van is.
Maar in principe rijden bij mij weinig mensen s'avonds.De gene die serieus rijd pakt de trailer en rijd naar de binnenbak die zit 5 min met de trailer rijden.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:54

Mag ik vragen wat voor verlichting dat precies is beatje. Zoiets zoek ik eigenlijk...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:55

En anders leren de paarden vanzelf omgaan met schaduwen toch...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:19

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:45

Ik kom op de homepage maartje.
Ik ben best handig met Google / computers enz maar op Ali kan ik nooit wat vinden ha ha.
Iets met teveel info denk ik...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:54

Oh wat gek, bij mij doet hij het wel gewoon...
Als je zoekt op LED Spotlight Refletor Outdoor kom je ze ook tegeb

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:59

Gevonden +:)+
Hoe ver schijnt hij ongeveer bij jou?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:01

Eeeeh heel ver :') komt echt een enorme bak licht uit. Hij hangt niet helemaal in het midden van de lange zijde en daardoor is 1 kant een beetje donkerder. Hij hangt zo'n 10 meter van de bak en tot de overkant lange zijde heb ik zeer goed licht

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:06

ClauH schreef:
Gevonden +:)+
Hoe ver schijnt hij ongeveer bij jou?

Ik kan m niet vinden, kun jij proberen de link te delen?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:13

Gezocht op LED Spotlight Refletor Outdoor + aliexpress

Afbeelding

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die lastig wat kan vinden bij Ali

Klinkt perfect Maartje

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:25

Hoi hoi

Ik kom weer eens onder mijn meelees steen vandaan.

Ik kan misschien een stuk grond van ong. een halve hectare huren. Grasland op klei in Zuid Gelderland. Wat vinden jullie een reeele prijs per maand?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:40

Puur de grond, niet omheind of onderhoud?

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:56

Omheining en onderhoud regel ik zelf.