Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Zag idd ook een filmpje van een haflinger net voorbij komen. Had mezelf ook gespot erin.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:54

Afbeelding
Hier ook wel een beetje van "Hee auto waar ga je heen met dat meisje?!" hoor! Maar ben wel overal op voorbereid haha :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 01:02

Dat is wel n vette bak!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:14

Oh hoeveel paarden passen in die trailer? Dit is Amerika gok ik? Ben even kwijt waar jij woont.

Ik zie dat soort combi’s wel op Amerikaanse tv programma’s.. heb je daar dan een speciaal rijbewijs voor nodig of mag je in de USA altijd met dit soort combi’s rijden? Je rijbewijs halen gaat daar ook heel anders natuurlijk..

Goedemorgen trouwens! Vandaag wordt de bak opgehoogd.. jammer dat ik moet werken en pas terugkom als het donker is.. morgen hetzelfde dus dan zie ik nog niks.. :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:42

Officieel 3, maar als het moet kan ik er 4 in proppen.
Ik kan de stangen er uit halen en dan heb ik zeg maar 2 boxen, heel handig met merries en veulens, of voor lange afstanden bijv. Toen we hierheen zijn verhuisd moesten ze ook zo'n 20 uur in de trailer staan.

Heb geen speciaal rijbewijs nee, kan gewoon met normaal rijbewijs gelukkig. :)
Afbeelding
Afbeelding
Dit is de binnenkant

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:46

Prachtig en super dat je er gewoon mee kan rijden zeg. Dat is hier toch wel even anders.. :')

Ik zit op mijn werk en de loonwerkers zijn nu thuis bezig met de bak.. ik heb om een foto update gevraagd maar vriendlief reageert niet. :x Duuuuurt lang!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:48

Libera schreef:
[ [url=m/k7bQBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook wel een beetje van "Hee auto waar ga je heen met dat meisje?!" hoor! Maar ben wel overal op voorbereid haha :P

WOW haha
Dat is hier niet eens legaal :+

Toen ik voor mijn E rijbewijs ging vroeg de instructrice gelijk: paard of boot?
Blijkbaar halen vrouwen hier enkel hun E rijbewijs als ze een paard of een boot moeten meesleuren :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:53

Haha ja, mijn rijinstructeur vroeg dat ook. Fokte zelf Friezen dus snapte het helemaal en de examinator was een menner dus dat was ook superfijn!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:04

Mijn instructeur zij dat ik maar moest zeggen dat het voor mijn werk was dan kreeg ik hem sneller als ik foutjes zou maken. Helaas ben ik een slechte leugenaar en heb gewoon verteld dat het voor de paarden was. Ook gereden alsof er een paard in zat en de examinator ging daar ook in mee. Moest achteruit rijden naar de denkbeeldige manegedeur. Zelfs nog een keer extra uitgestapt wat die man alleen maar kon waarderen. Beter vaker kijken dan schade was ook zijn mening.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:23

Gefeliciteerd Abby! Op naar betere tijden hopelijk :)
Sterkte Anke, ze gaan altijd te snel. :(:)
Kristelhans, super sjiek zeg! Zijn ze er blij mee?

Libera, houd op! De F350 heavy duty is mijn droomauto <3 Helaas is dat in NL inderdaad onbetaalbaar. Daarom nu een Ford Explorer voor de trailer staan, blijft het toch een Amerikaan haha.

Karin, 3 bomen is goed te doen hoor. Bij ons staat een rij van zo'n 15 bomen en ze leven allemaal nog :) Inderdaad bladblazer of harken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:31

Blij.. blij.. nukkig kijken dat ze niet naar de paddock mochten.. :') En Beer heeft Viool opgejaagd en dat is natuurlijk niet zo handig dus vandaag de stallen open zodat Viola daar ook kan staan als ze hem zat is. Viola moet wel wennen aan de stenen denk ik, op stal kan ze lekker zacht staan.

Kreeg net een foto van de kraan van de loonwerker.. meeeeega ding. :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:41

Hier helaas ook omringt door eiken. Daar gaan we ook zeker rekening mee houden als we het land opnieuw gaan indelen. Waar de nieuwe paddock moet komen wil ik geen eiken hebben.
Er staat er 1, maar die moet maar 'per ongeluk' plat hoor.. weg met die troep. Is toch een lelijk klein rot ding :P Maar zit wel bom vol eikels, weg er mee.
Voor de rest heb ik in het najaar de stukken waar de eikels vallen afgesloten. En dan kun je een paar maand lang harken, harken, harken. :D :') Maar alles voor de paardjes he!

De esdoorn van de buurman heeft Daan - in overleg - omgezaagd. Straks als alles door gaat met de eigen grond gaan als eerst de taxussen weg. Die staan nu nog op gemeente grond, maar straks gaan we gewoon weg. Ik wil gewoon geen onnodig risico lopen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:43

Harken is stom! Ik stond gisteren al het oude hooi uit de (blubber) paddock te harken waar de voerbakken stonden.. wat een &%$#@ werk hahaha! :') :x De eerste lading zand ligt erin, kreeg weer een foto van een trekker met kieper erachter. (trekker = tractor, hier zegt iedereen trekker.. tractor wordt alleen gezegd door mensen die nog nooit zo'n ding hebben gezien :P )

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:43

Bedenk wel dat eiken veel water opzuigen dus weghalen geeft nattere grond.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:44

Fjorden. :') Het wordt al mooi zeg! Fijn dat het aangepakt wordt.

Sterkte Anke, altijd naar zoiets.
Mooie combinatie Libera! De wegen en parkeerplaatsen zijn daar iets beter bestand tegen dat soort geweld. :D

Wij hebben twee esdoorns naast de wei staan. In oktober ben ik erg druk geweest met blad harken. :P Straks als alles weer gaat groeien even goed in de gaten houden of er geen scheuten opkomen in het gras. Als het goed is worden ze allebei deze maand nog omgehaald. Ergens vind ik het wel zonde, ze geven ook schaduw bij warm weer, maar misschien plaatsen we iets terug.

Hier bij mijn E ook meteen: paard zeker? Ik mocht met mijn examen trouwens niet rijden alsof er een paard in stond van mijn instructeur.

Over tweepaards kan ik niet mee praten. Mijn lichte 1,5 wordt getrokken door onze Golf 7 GTE.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:54

Wij hebben vooral elzen rondom huis en de bak staan. In de straat alleen maar eiken inclusief processierupsen.. :( Rondom de wei van alles, van bramen tot wat jongere eiken (ik hark niet) en heel veel struikjes, wat berken.. wel alles dicht rondom de wei en in de wei 3 lindebomen bij elkaar. De vorige bewoners hadden een bijenvolkje in de buurt en die lindebomen schijnen daar fijn voor te zijn. Rondom de vijver wilgentenen die de paarden ook wel lusten maar alleen als ik ze afknip/zaag. Anders is het teveel gedoe voor ze. :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:00

Hier naast de paddock 1 enorme eik waar echt bergen eikels af komen. Heb deels bij elkaar geharkt en afgezet met lint. Aan de wei rechts achter het huis staan er ook 2, maar daar komt vrij weinig van af.
Verder alleen een paar vlierbessen en verder 150 dennen ofzo.
2 krulwilgen in de tuin die we af en toe snoeien en de takken dan aan de paarden geven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:06

Ik noem het ook altijd trekker hoor. Maar op het forum zeg ik meestal netjes tractor :')
Want een trekker is eigenlijk een vrachtwagen zonder trailer. :Y) :+

Harken is niet stom hoor. Harken is heeeel rustgevend... O:)
Totdat je ziet dat de volgende dag een nieuwe lading op de grond ligt. {:)-:( _O-

Verder staan hier heel veel naaldbomen om het huis, die schijnen ook aardig wat water op te slurpen. Die blijven dan ook gewoon staan. Ik vind ze foei lelijk, maar er zitten wel heel veel vogeltjes enzo in.(en teken :x )
En ze zorgen voor schaduw, dus oké ze mogen blijven staan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:21

Sterkte Anke, een verdrietige beslissing zo iets. :(:)

Wauw Libera wat een gave wagen zeg!!
Wij hebben een bmw 5 serie met 3 liter diesel motor, daar wil de trailer best goed achter :)

Hihi, wel grappig dat zowat alle rij instructeurs bij meisjes gelijk aan paarden denken.

Het gaat hard hier als je een ruime week niet reageert en maar vluchtig meeleest.
Maar ik was afwezig met een goede reden O:) onze dochter is op 5 januari geboren <3

Bij ons staan behoorlijk wat eiken, maar dat is maar langs 1 kant van de wei, dat stuk gaan we 's winters vrij houden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:27

Gefeliciteerd MM! **\O/**

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:28

Gefeliciteerd MizzMontana met jullie dochter! *\o/*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:30

Gefeliciteerd met jullie dochter! <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:54

Gefeliciteerd met jullie dochter!

Hier zijn 7 bramenstruiken plots verdwenen. Ondingen en dat groeit als een tierelier. 1 struik was bijna 4 vierkante meter dus wat was een hoop wei wat ik kwijt was.
Weg ermee

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:56

Hier stikt het ook van die bramenstruiken, echt vreselijke on dingen. Want je haalt je zo je handen en enkels aan open. En ik zie de paarden ook wel eens met doorns in de benen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:04

Ja en wij mochten die ook nog eens niet sproeien want we zitten langs de Maas en dan zou dat spul in het water komen.
Dus ja toen zijn ze van de ene dag op de andere verdwenen