fokfanaat schreef:en ik weet ook hoe het is met paarden in pension en hoe blij ik ben dat alles nu op mijn manier kan. Het is echt moeilijk om het echt naar je zin te krijgen, dat de stallen groot genoeg zijn, ze genoeg voer krijgen, ze genoeg naar buiten gaan, in groepjes die ik zie zitten, geen gedoe met lastige mede pensionklachten.
In pension moet je ook niet idealiseren, maar ken het gevoel als je in de stromende regen met een volle kruiwagen over het bouwland glibberd
Dit jaar gelukkig niet meer
Nu een kiepkar met accu, huif en oprijplaten op 20 meter van de stal staan.... Wel elke week, en soms een keertje vaker, wegbrengen naar de boer om te legen, even tijd voor vrijmaken, maar geen geploeter meer door een losgefreesd verzopen maisland!
Hier dochters van bijna 2 en bijna 6 die af en toe op de pony van een in pension staande vriendin mogen rondjes rijden, op mijn bejaarde pony of op de shet van de buurvrouw. Voor die blauwe maandag 10 minuten rondjes stappen komt hier geen eigen pony voor ze. Pony's genoeg. Ik push ook niet. Ze vinden het vaak wel leuk om even te komen buurten als we bezig zijn en dan in of om de stal te spelen of drollen te zoeken die wij dan op moeten ruimen.
Hier een houten stal. Die wordt inderdaad opgegeten. Ze zijn al zo goed als door de afdeklat van de dubbele deur heen waar altijd het ruwvoer achter ligt. Als de deur echt af is vervang ik hem door een kunststof deur denk ik. ik hd liever een stenen stal gehad. Veel minder onderhoud! Doordat het hout erg werkt op de westkant scheurt de verf en gaat bladderen. Elk jaar moet er opnieuw geverfd worden.
Afgelopen vrijdag is het paardental (tijdelijk?) naar het record aantal van 8 gegaan...
Mijn nieuwe "voor de sport" paardje is goedgekeurd en daarna gelijk bij ons thuis gebracht. Ze staat voorlopig nog niet in de groep, maar ze kunnen al wel over de halve wand, door het luikje en over de draad met elkaar kennismaken. Al even samen gestaan met de oude C pony, maar toen ze er een spelletje van ging maken door de paddock achter de pony aan te draven zodat de pony er gestressed van raakte, toch eerst maar weer even er bij weg gehaald. Later met meer ruimte nog maar eens proberen. Heb nog geen passend zadel en ze heeft het laatste jaar door drachtigheid/veulen en niet meer echt oppakken daarna niet zoveel gedaan, dus eerst de tijd nemen om haar voorzichtig aan weer wat aan het werk te zetten en op te bouwen. Leuk om thuis weer een projectje te hebben om mijn vrije momenten weer echt bezig te zijn met hobby ipv alleen maar het werk om de hobby heen!