het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:55

Dat ze rustig staat is het belangrijkste.
Wel vreemd hè dit gedrag.

Hopelijk gaat het morgen beter na een nachtje afkoelen :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:56

Wat vervelend toch. Gelukkig wel goed weer vannacht geloof ik.

Kojack dat zal idd ook wel rennen worden :D
En zulke verrassingen in de ochtend zijn niet fijn.

Boemel fijn dat je toch hebt kunnen rijden :j

MarjanB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:07

Joyce, wel gek zeg! Gelukkig is ze nu weer rustiger. Hera kan soms ook in de onrust blijven hangen. Heel vervelend maar goed zolang ik rustig ben is ze vrij snel ok. Vooral als ik lekkere snoepjes heb.

We hebben vandaag iemand laten komen om alle duikers door te spuiten. Buurvrouw deed ook mee en scheelt enorm. Blij dat we het gedaan hebben, nu kan het water sneller weg.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:11

Ik moest vandaag slootje springen in ons bos, we hebben nog nooit een sloot gehad in het bos. Daarna klets poten want mijn rubberen laarzen zijn niet meer waterdicht.

Nou goed, gelukkig hebben we een paar droge uren gehad en was het rond de 10 graden. Hopelijk de komende week wat minder water

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 23:36

En toen kon ik bij de laatste voerronde zo haar pakken en binnen zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:42

Gelukkig, dat geeft je zelf toch ook rust.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 23:45

Ja je slaapt toch anders. Vooral mijn man slaapt dan erg licht en wordt bij elk geluid wakker.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 08:43

Wat een nattigheid bij jullie. Hier 1 plas maar dat was mijn eigen schuld omdat ik vergeten was een kraan dicht te doen.
Fijn dat je stresskip Guus hebt kunnen pakken.

Ik heb komende dagen 7 paarden te verzorgen, vriendin is op vakantie en ik doe die 3 van haar ook erbij ( woont op 2 km afstand) Daar zat laatst een wolf of wilde hond in de tuin. 2 dagen rondgezworven maar nu nergens meer te bekennen.

Blijft de vraag wat het nu was, de staart is hond maar verder lijkt alles op een wolf, ook de manier van lopen en de schuwheid. Akelig hoor
vorig jaar is er ook 1 gespot in de buurt en die was ook van de 1 op andere dag verdwenen
vanmorgen stond mijn ruin op de rijbak, ik was vergeten de draad van de paddock dicht te doen en die was aan het snuiven en blazen richting het bos, dan vraag je je weer af wat daar zit en waar die zo heftig op reageert.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 09:09

Het is wel jouw dramaking dus zou ook nog een ritselend vogeltje kunnen zijn geweest. Maar snap het wel, je gaat er dan toch andere dingen in zien.

Nou op zich heb ik dan toch het liefst wel gezien en weg. Maar dan is het misschien wel handig om te weten wat het echt was.

Oke ik doe het Guus niet na. Ik heb donderdag een keer een ander paard gehad (normaal de hafjes nu een grote) en mijn rug protesteert. Mevrouw rent ongetraind een paar uur rondjes en loopt redelijk losjes de stal uit.
Ze was rustig vanmorgen, kon in de stal de deken wisselen. Haar achterhand is wel behoorlijk hard en gespannen. Ze krijgt veel vitamine e hopen dat dat iets ondersteund. Ze staat nu wel echt de schapen rustig te bekijken, hoop dat haar verstand dalijk niet weer een loopje gaat nemen over die pluizenbollen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:27

He bah, een potentiële wolf zou mij ook behoorlijk nerveus maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:16

Ik heb er een die zo in paniek gaat van koeien. Is echt veel lastig. Kon je het ze maar uitleggen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 17:44

Nou vandaag was ze iets rustiger. Wel nog steeds kijken en soms even rennen, maar bereikbaar. Ze hebben een beloningsbal met wortels en een hooibal. En nog zo kleine stukjes wortel gestrooid dat ze kop laag had en moest gaan zoeken. Werkte goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:05

De kop laag schijnt ontspannend te werken, dus dat is nooit verkeerd.

Ik ben lekker aan het snoeien geweest; een Cornoelje had wat achterstallig onderhoud is is van 2 mtr naar 50 cm gegaan. toen was de pap op, dus morgen takken ruimen :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:09

Ik was nogal onhandig begin van de middag. Mezelf in een vinger gesneden. Net nu mijn man een paar dagen weg is en ik dus alles zelf moet doen en geen auto heb... :x

Een pleister was helaas echt niet afdoende dus ik heb het verbonden. Dat leek wel goed te gaan. Maarja, ik moet natuurlijk ook geweoon uitmesten enzo. Dus ik had er zo'n uitrekbare werkhandschoen overheen gedaan en ben aan de slag gegaan. Doe ik die handschoen met heel veel moeite weer uit trek ik het verband los. Weer bloeden als een rund. Net dus opnieuw strakker verbonden en maar gelijk eten besteld want ik ben wel een beetje klaar met vandaag en moest eigenlijk nog een afwas doen voordat ik kan koken... maarja, alles gaat hier met de hand dus hoe ik dat moet gaan doen? :n

Maar weer inventief proberen te zijn en hopen dat de paarden zo braaf zijn. O:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:10

Niemand die met je naar de hap kan?
Df goed bezig!

Wij gingen naar de IKEA :+ werkt goed als het carnaval is. Heerlijk rustig voor een zaterdag _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:10

Als het zo flink bloed heb je kans dat het eigenlijk gehecht had moeten worden.
Heb je om af te wassen geen rubber handschoenen??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 19:25

Malenka misschien toch even naar de hap dat ze het dicht kunnen plakken? Hopelijk snel weer wat beter en dat je er niet teveel last van hebt met klusjes.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:22

Een rustige Ikea is wel lekker. Er zijn daar altijd zo ontzettend veel prikkels.

Toevallig ben ik vandaag op een jonge hond aan het passen van bevriende buren. Dat maakt weg gaan nog weer wat ingewikkelder. En het is geen heel bedreigende situatie. Vooral heel onhandig. Ik denk dat ik het in ieder geval aankijk tot morgenochtend. Dan het verband weer verschonen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:05

Malenka schreef:
Een rustige Ikea is wel lekker. Er zijn daar altijd zo ontzettend veel prikkels.

Toevallig ben ik vandaag op een jonge hond aan het passen van bevriende buren. Dat maakt weg gaan nog weer wat ingewikkelder. En het is geen heel bedreigende situatie. Vooral heel onhandig. Ik denk dat ik het in ieder geval aankijk tot morgenochtend. Dan het verband weer verschonen.

Niet te lang mee wachten hoor, sterkte.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:39

Soms kan het flink bloeden en daarna meevallen.
Ik had laatst ook een snee in mn vinger en dat bloedde zo heftig dat ik 3x opnieuw een verband aan moest leggen.
Uiteindelijk was het droog en bleek het een sneetje van niks.
Heel bijzonder :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:44

Hier kon ik wel echt een lapje vlees optillen. :+ Met al het bloed is inderdaad niet goed te zien hoe diep het precies gaat. Vingers zijn nou eenmaal erg goed doorbloed. Maar goed, ik heb nog gewoon gevoel in die vinger en kan het bewegen dus wat dat betreft valt het wel mee.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:29

Ik heb een barst/snee aan mijn wijsvinger, het doet zeer en het gaat steeds open wat echt heel irritant is.

Hier vandaag genoten van het weer, het was echt lekker. Heb de paarden even lekker in hun blote kont in de zon gezet. Manlief is bezig geweest met takken snoeien etc. Onze jongste is jarig vandaag, die heeft ook heerlijk buiten gekeuveld en heeft haar pony gelongeerd (met d’r feest muts op :D). Ik mocht zowaar een foto maken voor ons insta account.
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:10

Heerlijk kojac! Super schattig

Nou ik heb een nieuwe jas besteld, want rits stuk van huidige. Wilde weer een lange jas maar wel waterdicht. Nou lang is ie en hij is mega heet :+ dus ik ben weer bestand tegen weer en wind. Vriendlief moest heel hard lachen _O-

Afbeelding
Afbeelding

mountainhorse Alicia long

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 14:28

De sloffen maken het af

Hij ziet idd lekker warm uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 15:21

Ik heb dezelfde jas, maar dan de half lange variant. Super fijne jas!

Ik zag hem ook al in het klagen over het weer groep op FB voorbij komen. :D