Ik ben ook scheef, scoliose en schouderafwijking, nog los van alle littekens van 2 grote buikoperaties. Ondanks mijn scheefheid zijn mijn paarden mooi recht. Ik doe krachttraining en kom bij een ruiterfysop. Ik doe mijn best om alles en iedereen recht te houden en dit wordt ook gecontroleerd door de peuten en DA.
Olympia96
Geplaatst: 25-06-21 12:32
Ehhhhh ik vind een kind wat in de groei is en scheef groeit zonder te corrigeren een iets ander verhaal. Ik bedoel dus zeker niet te zeggen wie wel of niet op een paard moet gaan zitten. Ik had het over mijn paard dat last heeft van een scheef getrokken zadel op zijn rug. Sorry als ik daarmee anderen blijk aar onbewust aanspreek. Dat bedoelde ik niet en moet ieder voor zich weten natuurlijk.
Same here Belker. Krachttraining sowieso al door braaf alles te blijven mesten en doen, veel wandelen. Rechter dan het nu is (beenlengte verschil) wordt het niet meer. Kan op Mo niet altijd opstappen met krukje wegens haar onvoorspelbaarheid dus dat zal er ook wel niet goed aan doen maar het is wat het is en we roeien met de riemen die we hebben.
Nee hoor Olympia, geen probleem. Ik baalde vroeger altijd van alle opmerkingen over recht zitten en schouders naar achteren….. fijn dat de moeder er naar laat kijken. Hopelijk verbeterd het. Ik weet wel dat het een lang traject is uit ervaring.
Levenslang denk ik, als ik even voor mezelf praat.
Olympia96
Geplaatst: 25-06-21 12:56
Heb tussen de bedrijven door wel onhandig geformuleerd en niet exact zoals ik bedoelde.
Kwam door de berichten over gewicht icm wel/niet rijden en kapotte paarden. Ik heb in mijn omgeving wat alles etende (kilo’s chocola en chips) bonenstaken die zich nogal uitspraken over de curvy lijn van PS of Sweden.
En ja natuurlijk gewicht is belangrijk. Maar soms wordt er voorbij gegaan aan de gevolgen van een scheef lichaam voor een paard. Zo ook bij 1 van die personen met een mening over stevige ruiters.
Daarnaast is het wat hier ook gezegd wordt belangrijk om je bewust te zijn van de invloed van jouw lichaam op je paard. Dus rijtechnisch proberen dingen op te lossen door recht te richten en als het kan zelf begeleid worden in het optimaal gebruik van je lichaam. Niemand is van nature recht (voor een heel leven lang).
Zeker waar, ik denk dat die nuance overal wenselijk is.
Overgewicht kan ook vanuit beperkingen/ziektes komen... Juist doen wat je kan en leuk vind is dan zo belangrijk en niet alleen maar in het bestraffende zitten. Maar dit is beroepsdeformatie
Eens. Zo lang het niet ten koste gaat van dierenwelzijn.
neile
Geplaatst: 25-06-21 13:06
Ik wist niets van een curvy line bij PS of Sweden. Ik heb het net even opgezocht. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het degoutant vind van het merk om ipv gewoon meerdere maten te voorzien van een product, ze onder de noemer 'curvy line' gaan verkopen. Ja mensen weten zelf wel hoeveel ze wegen en vinden dat vaak zelf al heel vervelend. Is dat nu écht nodig om op zo'n manier je kleren aan de man te brengen?
Laatst bijgewerkt door neile op 25-06-21 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 25-06-21 13:07
Olympia96 schreef:
Eens. Zo lang het niet ten koste gaat van dierenwelzijn.
Maar dat is met alles zo. Zo kun je ook de discussie openen over traditioneel stalmanagement, sportbrok etc etc.
En wat te denken van de uitspraak dat "paarden ook niet gemaakt zijn om op te gaan zitten"
Jinte
Geplaatst: 25-06-21 13:30
Jeetje Neetoch, wat een pech met Woods. Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden en in zijn welzijn hebt gekozen!
Ik rij ook niet heel vaak meer. Sowieso vanwege meerdere operaties wel eens 6 maanden niet gereden. En nu voor vanwege de zwangerschap doe ik rustig aan. Vooral rustige ritjes met veel stappen en een klein drafje. Gister voor de fun m'n hoofdstel bij de tweejarige gepast, ze is zoooo stoer
En de konijnenbabys groeien hard. Zijn 3 weken nu. 1 voeden we nog bij met de hand, die had het anders niet gered. Stiekem wel leuk zo, 8 van die kleine flufjes
Geweldige uitstraling Jinte. Prachtig ook in combinatie met je hoofdstel.
neetoch
Geplaatst: 25-06-21 14:41
Dit was afgelopen woensdag, toen ze na de gebitsbehandeling weer genoeg uitgewaust waren en weer op de wei mochten samen. Echt zulke dikke vriendjes van het begin af aan al heb ik nog niet eerder meegemaakt...
Gewoon ook bij elkaar in de buurt blijven, want stel je voor dat ik het in mijn hoofd zou halen om ze weer voor even uit elkaar te halen... Wat ze trouwens beide gewoon keurig laten doen hoor, wel zoveel gebrul dat ik bang ben dat de NVWA gebeld wordt wegens dierenmishandeling...
Flew
Geplaatst: 25-06-21 14:53
Wat een mooi hoofdstel is dat Jinte! Welke is het? Ik wil eigenlijk een nieuwe voor mijn paard, hij is wat uit zijn oude sidepull gegroeid.