Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
B_Fokker schreef:Dankjewel voor de tip, ik kwam juist op internet houtsnippers als iets positiefs tegen voor de natheid. Even op negatieve ervaringen gezocht en zie nu inderdaad veel het tegenovergestelde. Ik ga me maar eens verdiepen in zand en drainage, dankjewel
Caily schreef:Ik ben heel benieuwd hoe bewezen het is dat een ezel ze verjaagd. Anders zou daar nog wel eens een oplossing kunnen zitten. Niet te lang wachten, als het echt zo is zijn die dieren straks goud waard…
Caily schreef:Ik ben heel benieuwd hoe bewezen het is dat een ezel ze verjaagd. Anders zou daar nog wel eens een oplossing kunnen zitten. Niet te lang wachten, als het echt zo is zijn die dieren straks goud waard…
tamary schreef:2 opties : 1 's winters weide rust geven, 2 iemand inhuren voor binnen en buiten zetten op specifiek de tijden die dan veilig zijn (zo tussen 10 en 15 uur).Caily schreef:Ik ben heel benieuwd hoe bewezen het is dat een ezel ze verjaagd. Anders zou daar nog wel eens een oplossing kunnen zitten. Niet te lang wachten, als het echt zo is zijn die dieren straks goud waard…
Dat zijn niet de nederlandse knuffel ezeltjes, dat zijn grote ezels met een rothumeur.
Ir111 schreef:Hoe heet dat ding achter de trekker Robijntje? Dat wil ik ook hebben!
Heeft iemand hier een kleine trekker? Onze ouwe is wéér kapot. Ik word er gék van. We overwegen nu om deze te verkopen en voor een nieuwere kleine/mini te gaan. We moeten er mee slepen, strooien (kalk etc) en de prikroller moet er achter. Alles op gras of zand, nooit heel heftige bodem. Iemand tips?
Ethelate schreef:Ir111 schreef:Hoe heet dat ding achter de trekker Robijntje? Dat wil ik ook hebben!
Heeft iemand hier een kleine trekker? Onze ouwe is wéér kapot. Ik word er gék van. We overwegen nu om deze te verkopen en voor een nieuwere kleine/mini te gaan. We moeten er mee slepen, strooien (kalk etc) en de prikroller moet er achter. Alles op gras of zand, nooit heel heftige bodem. Iemand tips?
Cultivator heb ik nog 1 te koop toevallig![]()
https://www.bokt.nl/markt/ad/516147/cultivator
Mooi ding Maartje! Rijdt het soepel?
Over de wolf ben ik het met de meeste hier eens, er is te weinig ruimte & natuur.
Had in voorjaar lopen zaaien, zag ik vrij weinig resultaat van (ondanks braaf sproeien..). En maand geleden gezaaid en dat groeit nu als een malle. Waren allemaal relatief kleine plekken dus met de hand gezaaid.
Iemand hier nog tips voor een fijne kruiwagen? Hoeft niet aangedreven. Heb een grote tweewieler die slecht te kiepen is, dus mest altijd met kleine eenwieler die door trap van paard gedeukt is en dus vol nogal uit balans loopt.
Caily schreef:Hmm… klinkt interessant. Heb je nog idee wat voor snippers het waren? Is dit nog in nl of in Zweden? Is dat vergelijkbaar? Is het niet rotsachtiger dan de zeeklei hier?