Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:41

DubbelDun schreef:
En Murphy slaat ook meteen toe... nadat de hoofdkraan snel was dicht gedraaid blijkt nu dat ie niet meer open wil.... en we willen de boel niet forceren, want als die kapot gaat hebben we écht een probleem. Dus maar een installateur gebeld en hopen dat ie vandaag nog kan komen.

ahum... ik heb in eenzelfde situatie wel een keer gegoogled wat er gebeurt als je hoofdkraan kapot gaat, en toen ontdekt dat de monteur dan binnen afzienbare tijd voor de deur staat. Ik heb toen met de watertang geprobeerd de kraan los te krijgen en inderdaad kapot gedraaid :+ gelukkig ging ie niet spuiten, en is hij binnen 2u kosteloos vervangen door vitens.
Overigens zijn ze ook vrij vlot als het wel spuit weet ik ondertussen :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:42

rover_ schreef:
Zag je vraag over de kippen en moest gelijk aan de Australorp denken Chasey. Een vriend wil wat kippen erbij en we kwamen na alles uitgezocht/gevraagd te hebben daarbij uit. Vriendelijk, makkelijk, goede leggers en gaan lang mee.

Balen van de kraan DD, gelukkig dat je thuis was. Oei, akelig dat hoofdkraan niet open wil. Verstandig m te bellen.

Ontwormen : de mestonderzoeken vind ik niet betrouwbaar. Eerder gehad dat niet nodig zou zijn en paar dagen later zag ik wormen in de mest. De najaarsontworming krijgen we standaard mee. Merk nu wel dat voorjaar lastig wordt en ze echt een onderzoek vragen. Of foto van wormen in de mest. Hoe doen jullie dat? Hoor wel eens dat ze het in Engeland bestellen, maar of dat loont met weinig kuren...
Solleke: kan je de kuren in België nog zo kopen?

Ja, wij kopen die gewoon bij de apotheek in het dorp hier.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:44

Vitens is iid net weg... nieuw rubbertje in de kraan en alles werkt weer naar behoren. Dus nu kunnen we in alle rust het andere probleem gaan tackelen :)

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:52

Ik vertrouw die mestonderzoeken ook niet, die van mij kwam er ook als schoon uit, terwijl er toch echt iets in haar mest te zien was.... Wij doen altijd 2x per jaar standaard ontwormen (1x na de eerste vorst en 1x in het voorjaar).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:22

En het houdt niet op vandaag.... zie ik net bij het mesten dat Boon katskreupel staat op rechtsachter; voetje bij de kogel helemaal warm en been daarboven iets papperig. Ze staat er nog wel op, maar liever niet. Dus ik gok een hoefzweer of anders iets verdraaid. Gelukkig komt morgen de smid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:44

Pffff DD, jij hebt je dag overduidelijk niet..... Sterkte.

Ik heb vanmorgen ook maar even de da gebeld over de horzeleitjes en het advies is om in oktober met Pramox of Equimax te ontwormen. Geen mestonderzoek nodig omdat je eitjes van de horzellarf en lintworm niet met mestonderzoek detecteert. Deze wormkuren krijg ik gewoon van de d.a. Verder bestel ik af en toe ook wat kuren uit het buitenland en in het voorjaar/zomer ontworm ik ook nog een keer.

Ik doe wel een paar keer jaar mestonderzoek. Gewoon bij de d.a en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het kost. Volgens mij iets van 15 euro per onderzoek.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:07

DD, het is de 3e vandaag, niet de 13e

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:39

Net even een coolingpad voor flessen om de ballen gehad, maar dat was ze snel zat :)

Ik weet dat honden op hun baas kunnen lijken, maar dat paarden nu al dezelfde 'trekjes' gaan vertonen (ik mijn rechter kleine teentje dankzij Peps en zijn rechts-achter 'iets' aan de binnenhoefbal...)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:22

Balen DD, hopelijk valt het mee!

Hier ontworm ik standaard 2x per jaar met een Equest Pramox.
Mestonderzoeken doe ik wel eens maar schiet er ook vaak bij in haha.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:18

Mag ik vragen waar jullie die wormspuiten dan kopen?
Hier krijg ik ze alleen na mest onderzoek. Heb al 3 dierenartsen gevraagd hier in de buurt. In het voorjaar waren ze schoon naar nu wil ik ze gewoon ontwormen in het najaar.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:55

Vet UK. Ideaal. Bestel ik ze ook. Ik ontworm ook 2x pj. Advies van m'n da was zelfs 1x met pramox. Vaste club paarden en mest elke dag de wei en deze gaat min. 6 WK dicht na begrazen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:21

Jeetje DD wat een ellendige dag heb jij zeg. Alle pech voor dit jaar wel weer gehad, toch? ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:22

Dat zou niet verkeerd zijn. :)

Ik heb de indruk dat het hoog bij één hoefbal zit en heb er maar 2 Ibu'tjes ingemikt...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:28

Ik heb ze nu bij mn DA gevraagd,die kwam vorige week voor de tanden.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:47

Ik vraag ze ook altijd aan mijn dierenarts. Maar dat is een Belgische dierenarts, daar zijn ze nog meer voor het standaard ontwormen en krijg je ze ook makkelijk zonder mestonderzoek.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:47

Ik ook via Belgie, merk wel dat daar de manier van ontwormen anders is dan hier, inderdaad geen mestonderzoek ( niet standaart zoals in Nl tenminste)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:04

Vanochtend leek het been van Boon iets minder 'papperig', ik voelde de pezen iig beter lopen als gisteren, maar ze loopt nog wel heel gevoelig.

Blijkbaar is er vannacht toch nog wel wat regen gevallen, want de paddock is bezaaid met hoefpoeltjes.
Gisteravond met voeren was het buiten warmer dan het bij ons binnen was.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:32

Fijn dat de kleine zijn beentje iets beter lijkt.

Ja dat was hier ook, ineens zo'n lauwe warme wind.

Hoe duur zijn verzendkosten dan vanuit Ierland? Want heeft dat nut voor maar 2 paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:37

Dat heeft zeker nut, scheelt hier meestal tussen de 5 - 10 euro.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:42

Gelukkig lijkt het been wat minder papperig, hopelijk is het snel beter.

Ik heb de dieren zojuist ingeschreven bij een nieuwe dierenarts. Altijd weer een gedoe om nieuwe artsen ed. te vinden na een verhuizing.
Hoefsmid blijft gelukkig nog wel komen. Eens informeren hoe het zit met de paarden tandarts, of we nog in haar werkgebied wonen. Want dat moet binnenkort eigenlijk ook wel weer.

Heb nog een pramox liggen, die kan je dus het beste geven na de eerste nachtvorst?
Bij de vorige dierenarts kreeg ik ze zo mee na één telefoontje. Daarna nog een dierenarts gehad, die wilde dus alleen een wormenspuit geven na mestonderzoek. Maar ik vind dat niet betrouwbaar en het kost nog extra geld ook.
De nieuwe dierenarts moet ik nog leren kennen. Eerste afspraak die we hadden gemaakt met de nieuwe dierenarts was om Pablo in te laten slapen. Dat ging wel heel netjes en rustig. Dus eerste indruk was goed.

Zag net bij het invullen van de gegevens dat Bliksem al weer 17 is! Wat gaat de tijd snel...
De katten 13, hond 10 en Nick is ook al weer 13!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:54

Vond ik ook zo'n gedoe hier.. ik heb de praktijk hier in de buurt gewoon gebeld, of hij langs kon komen om kennis te maken met ons en de dieren. Dat deed ie en dat was wel erg fijn :j Inmiddels een hele fijne vee-arts gevonden voor de paarden en een fijne kleindieren-arts in België voor de konijnen :P En weer iemand anders voor de tanden van de paarden inderdaad, fijne masseuse en fijne osteo +:)+ Langzaam kom je er wel weer :D

Vrijdag krijgen we de stalwanden binnen! :oo Maar we moeten de schuur binnen nog verbouwen :') Inmiddels komen ook over 1.5 week de metalen binten, zodat we het dak kunnen aanpakken... dan kunnen we daarna de grond opnieuw storten, staldeuren/ramen plaatsen en dán kunnen we de stalwanden monteren :') Komende dagen eerst de schuilstal op de winterweide maar 's in elkaar knutselen :Y) Ineens gaat 't hard! :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:57

Je hoeft je niet te vervelen dus :)

Ik bel altijd de DA die hier 5 km vandaan zit voor de paarden en een andere voor de poes.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:07

Haha nee, dat zeker niet := Hebben nu een weekje vakantie, zijn non-stop bezig geweest en ik zie m'n to-do-lijstje alleen maar groeien _O- Maarja... daar hebben we dit project voor gekocht natuurlijk :')

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:10

Oeh spannend Utopia, succes!
Wat fijn dat het been beter lijkt te gaan DD :).

Ik geef de wormenkuur zodra ze hier niet meer op de wei komen, maar alleen nog op de paddock, dat is meestal begin november. En dan weer een voordat ze de wei weer opgaan meestal rond april.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:13

Ik heb me laten vertellen dat in december beter is omdat dan de eitjes gaan uitkomen en de migrerende wormen 'op pad' gaan.