Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:30

Fabster schreef:
kristelhans schreef:
Ah sneu Anke, sterkte!

Noord Engeland <3

Ben je er geweest? Ben zéér benieuwd!

Jaaa! Ik ben docent Engels dus meerdere malen geweest maar vooral naar Schotland geweest. Alles aan de UK is mooi vind ik; de mensen, de natuur, het kneuterige.. ik ben fan!
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 14-01-18 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:33

De paarden inspecteerden vanmorgen de nieuwe uitloop.. goedgekeurd! Vandaag netjes maken en morgen wordt de bak opgehoogd! Nu is dat stukje land toch al kapot dus dan hebben we het maar gehad.

Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:37

Ziet er goed uit :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:11

Wat mooi geworden! Wat zul je daar veel plezier van hebben de komende jaren!

Houdbaarheid hooi:
vitamine gehalten dalen met de maanden. Mineralen blijven volgens mij wel stabiel.

Verder kwa eetbaarheid en stof is het afhankelijk van hoe goed het geoogst is en hoe goed het opgeslagen is. Ik heb een mooie oogst gehad die na twee jaar nog fris en stofarm was en heb ook hooi gehad waarbij de buitenste pakken na een paar weken al stoffig en lig waren. Die waren de vochtig of in te kleine bult opgeslagen. zodra ik het van zolder naar beneden haal moet ik het vlot opvoeren. Het trekt vocht aan en wordt stoffiger in de open lucht.

Voordroog ook ongeveer twee jaar. Hoe ouder hoe meer kans op gaatjes en doorpakken van plastic met schimmel of groeien als gevolg. Ik heb nu van de nieuwe oogst ook al af en toe lekkage aan onder of bovenkant of schimmel aan de buitenkant met onder het plastic. Ik haal het slechte er af en de rest die schoon is en fris ruikt voer ik gewoon op

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:58

Hooi is hier soms ook 2 jaar oud, paarden vinden het nog lekker dus ik vind het goed ;) vitamines en mineralen krijgen ze toch bijgevoerd.
Het hooi dat we vorig jaar van ons land hebben gehaald is wel wat minder goed maar die hebben wat regen op hun dak gehad toen ze nog op de wei lagen. Had het helaas te druk om het meteen droog op te slaan dus er zit wel wat stof en schimmel in hier en daar. Ook zijn er wat plekken nat geworden omdat de kat van de buren het leuk vind om op het hooi te gaan zitten dus er zitten veel kleine gaatjes in het plastic van de nagels, volgende partij krijgt dus ander zeil.

Gisteren was het even stoeien met de trekker om de paarden hooi te kunnen geven. Inmiddels glij ik aardig van de heuvel af door de natte klei onder het gras/modder dus dat maakt het wel een beetje een uitdaging. Achteruit de heuvel op ging iig niet meer :+

Schotland is idd mooi, ben er ook 2 keer geweest.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:06

Ik ben ook gek op de UK! Ben ook in Schotland geweest (backpacken), ZO Engeland en nu dus Noord Engeland (net onder Schotland). Heb er echt veel zin in! Al heel veel mooie wandelingen uitgezocht.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:24

Knuff Anke :(:)

Vandaag weer even lekker met Azmay bij de paarden gerommeld. Weinig gereden want Dief was weer een draak, maar toch weer ff lekker paard snuiven (en roddelen, hihi)

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:43

Bedankt voor de antwoorden over het hooi! Even inschatten hoeveel ik tegelijk laat komen

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:26

Fabster schreef:
Ik ben ook gek op de UK! Ben ook in Schotland geweest (backpacken), ZO Engeland en nu dus Noord Engeland (net onder Schotland). Heb er echt veel zin in! Al heel veel mooie wandelingen uitgezocht.

Leuk leuk! Laatste keer daar is al eben terug maar wat ik me nog heeeeel goed herinner is ‘the Grey Mare’s Tail’. Een prachtige waterval in ruig gebied. Ben je ook eens in the Lake District geweest? Adembenemend sprookjesachtig!

Edit; linkje gevonden https://www.nts.org.uk/Visit/Grey-Mares-Tail/

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:05

Nee, niet in Lake District geweest. We zitten daar nu wel vlakbij, maar teveel andere dingen en te weinig tijd. Dus daar moeten we nog een x voor terug. Nu naar Yorkshire Dales en uitstapje naar bet Harry Potter kasteel.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:07

Sterkte Anke!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:18

Sterkte Anke :(:)

Esra is gek op mandarijntjes! Maar die eet zo ongeveer alles. Kliek eet af en toe een stukje als ze heel zoet zijn. Twix is er van overtuigd dat mandarijnen puur vergif zijn. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 20:56

Wat verdrietig Anke..

Harry potter staat hier momenteel al de hele week aan, nu deel 7.1 aan het kijken. Met een patatje erbij. Manlief zit weer op het eiland de paarden te beslaan dus ik heb het rijk alleen :)

Mandarijntjes zijn ze niet helemaal duidelijk over, malibu is net een afvalbak en eet alles maar jack vindt de mandarijntjes niet zo geslaagd.

Nette verharding! De paarden lijken het ook goedgekeurd te hebben ;)

Hier op zoek naar een auto voor de tweepaardstrailer. Wat voor auto's hebben jullie ervoor? Ik moet wel minimaal 2000 kunnen trekken (750 trailer 2*600 paarden).

Afbeelding

Paardenruil gedaan, gesprongen gebarrelraced etc. We vermaken ons wel op onze vrije dag

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:41

Wij hebben er een Ford F350 of een GMC Sierra 3500 voor, maar dat kan in NL niet uit denk ik ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:18

Wij hebben een Volkswagen Touareg en hiervoor hadden we een Volvo v70, beide automaten en zooooo heerlijk te rijden!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:21

Wij hebben een Volvo XC90 ervoor staan. Hele fijne auto :) Ziet er leuk uit Pauline, dat weekend!

Anke sterkte!

Mandarijnen vind de ene geloof ik niet zo lekker maar zeker ben ik er niet van, maar er is iets wat hij echt niet lekker vind en dat was mandarijn of...
Wij houden het hier meestal gewoon bij wortels en appels :9

Verder gaan jullie erg hard dus sorry dat ik het niet allemaal bijhoud...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:38

Hier BMW x5 maar voor mij niet zwaar genoeg. Als de jongste telg volwassen is moet ik er eentje voor 3500 kg hebben (ik droom al van jouw touareg kristelhans := ). 1200kg trailer en 2 paarden van om en nabij de 900kg.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

Granoek schreef:
Hier BMW x5 maar voor mij niet zwaar genoeg. Als de jongste telg volwassen is moet ik er eentje voor 3500 kg hebben (ik droom al van jouw touareg kristelhans := ). 1200kg trailer en 2 paarden van om en nabij de 900kg.

Ik vond de touareg wat overdreven Hahaha maar manlief mocht kiezen (en betalen :x ) Hahaha! Beetje snel optrekken met de trailer en je ziet de benzinemeter zakken :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:50

Melle lust geen mandarijnen.
Heb hem er jaren geleden 1 gegeven.
Hij hapte erin en draaide me meteen beledigd de kont toe _O-
Appels en wortels wil hij wel en daar blijft het bij.
Watermeloen vorig jaar geprobeerd maar dat moesten ze ook geen van allen.
Amel kan ik wel eens proberen, das net een vuilnisbak.

Heb geen trailer dus ook geen fatsoenlijke auto die er voor zou kunnen.
Oké de vw passat van mn man zou wel kunnen maar we hebben geen van beide e rijbewijs.

Sterkte Anke. ;(
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 14-01-18 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:55

kristelhans schreef:
Granoek schreef:

Ik vond de touareg wat overdreven Hahaha maar manlief mocht kiezen (en betalen :x ) Hahaha! Beetje snel optrekken met de trailer en je ziet de benzinemeter zakken :')

Ja dat steekt me inderdaad ook tegen :P
Maar dat vind ik een van de weinige 'mooie' auto's die ook nog 3500kg mogen trekken, anders zit je bijna
altijd met een soort pick up of lookalike en dat is niet mijn ding :=
De ouders van mijn vriend hebben een Dodge RAM, voel me net een kabouter als ik daarmee moet rijden. Zo van: waar gaat die auto met dat meisje naartoe.
En plak daar nog eens een mega trailer achter dan is het plaatje compleet
Laatst bijgewerkt door Granoek op 14-01-18 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:56

Dankjullie.
We hebben afscheid genomen.
Moeilijk van de ene kant.
Rust van de andere kant.
Het voelt goed dat hij nu pijnvrij is.

Top zo een verharde uitloop. Geen blubber meer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:57

Wij hebben 2 landrovers. 1 defender en 1 discovery. Alleen de trailer niet aangepast op Belg +1. Dat was een beetje stom. Dus als Beau er in staat, kan alleen Barney er nog bij. Als deze trailer ooit afgeschreven raakt (voorlopig niet), dan wel een trailer met laadvermogen van 2700 ipv 2000

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:58

Paardje knuffelen is ook fijn.

Ik heb een Hyundai Terracan. Erg fijn en veel ruimte

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:58

Vandaag Bixie mennen gejureerd.
Zo ontzettend leuk. Happy kids!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:00

Anke schreef:
Vandaag Bixie mennen gejureerd.
Zo ontzettend leuk. Happy kids!

Daar heb ik volgens mij een filmpje van gezien bij iemand op Facebook, zag er super leuk uit!