Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:59

Tegen knagen hebben wij aluminium strips op de hekken. Doe je 1x daarna geen onderhoud meer.

Altijd jammer als kinderen je droom niet delen. Kan mijn moeder over meepraten. Maar ja als ik haar had moeten volgen had ik geen paarden gehad...

Totaal geen verstand van mennen dus kan je niet helpen kvulden.

Licor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:10

Ik ben bang dat deze echt te klein is voor rosie kvulden..

Ik heb hier de paarden voor n sulky staan maar zou er graag een recreatie wagen bij hebben.. t is alleen allemaal zo duur

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:12

Ok dan ben ik bank dat hij in de verkoop moet ;-(

Vanaf wanneer zou je kunnen gaan mennen? Ik kan een rond neuzen naar een andere. Ik wil wel weer eentje waar meerderen met me mee kunnen. Geen idee ook wat ik voor deze nog zou kunnen krijgen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:37

Lamoenaansluiting zit veel te laag voor een grotere pony.
En de spoordbreedte ook te smal voor stabiliteit.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:49

Anke schreef:
Ik mis het mennen ook. Altijd heel fanatiek gedaan.
Nu gewoon nog geen tijd gehad om de jonge te beleren en opnieuw te starten.

Oudste naar school. Naar de winterwei. Stal mesten en opstrooien. Hooi en voer geven, water bijvullen. Dan naar huis. Pony's naar buiten. Stallen doen, voeren. Alles weer naar binnen. Vegen en dan 's middags weer. Tussendoor de kids en huishouden en de dag is zo voorbij.
Zucht...

En iedereen denkt, ze is toch thuis. Tjah, maar kantoor zit aan huis dus ik werk wel degelijk, maar thuiswerken dát snappen mensen kennelijk niet.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:52

Roos lijkt een ideale pony! Staan ze vast voor in de rij.

Wat jullie hebben met dat ploeteren ipv leuk heb ik ook regelmatig. Maar dan niet omdat het te veel werk is, maar omdat ik best wat moeite heb met mijn pony. Soms denk ik pff ik koop een brave tinker. Ik lig er vaak af, ze bokt veel, ze staakt eindeloos. Rijden is bijna nooit leuk. Moet altijd weer moed verzamelen om te gaan. Ze heeft ook een hele brave kant, bijv. in een groep, maar ja ik ben alleen. Ik probeer het nog een jaar of 2 max. denk ik. Kan nog geen rondje galopperen. Ze bokt net zolang tot dat ik het op geef, ze schopt letterlijk tegen mijn been aan. Ploeterploeter :P Ploeter nu een jaar of 2/3 met haar, sinds ze echt van mij is (paar maanden) gaat het al wel wat beter.

Maar goed straks weer een bak om te gebruiken, les, eind dit jaar een eigen bak, mooi weer, meer tijd etc. Het wordt vast beter... Ze wordt ook chagrijnig van al die regen.

Maar als ik ooit weer wat koop, wordt het een roosje-type :P

Mennen lijkt me ook heel leuk. Voorlopig nog geen verstand van.

Moet idd ook nog wat verzinnen om te zorgen dat de paarden de nieuwe schuur niet gaan opeten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:54

Zapje schreef:

Hihi, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de rest van je verhaal las, inruilen voor Roosje! :7

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:55

Lamoen is ook te smal, de pony heeft geen bewegingsvrijheid.

Wij hebben 4 pony'tjes aan huis, ze staan al redelijk zoals ik het graag zie, maar er blijft altijd nog wat te klussen en te wensen over. Dagelijkse verzorging doen mijn man en ik samen. 's Zomers is dat natuurlijk altijd prettiger dan in de winter.

Als de kinderen de hobby van de ouders delen is dat natuurlijk heel leuk, maar je kan ze je hobby nooit opdringen. Mijn kinderen (volwassen) zijn echte techneuten. De dieren zijn leuk om eens te aaien en om uit te lachen als ze stunten, maar verzorgen en mennen zit er niet in. Ik heb trouwens de hobby van mijn vader en moeder ook nooit gedeeld.

Thuis werken is volgens velen niet echt werken, heb daar ook ervaring mee. Het wordt nooit voor vol aangezien.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 15-02-16 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:56

Als ik ga mennen, dan de marathonwagen er achter.
Nah, als je mijn rijpaard kent.. dan is een tuiger in de meeste gevallen rustiger :+

Als de aankoppeling aan de kar laag is ben ik bang dat ze dan misschien in een wilde (vreugde) sprong achter met de benen over het lamoen komt. Ik zou bij twijfel voor een andere kar gaan.

Zapje, mijne is braaf als je regelmatig rijdt, doe je dat niet, dan is het modus 'hoe-snel-krijg-ik-haar-eraf'

Net als jou, mocht mijne er niet meer zijn en heb nog ambitie om te rijden, dan word het ook een baverik, ben er wel klaar mee.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:02

Elan_GV schreef:
En iedereen denkt, ze is toch thuis. Tjah, maar kantoor zit aan huis dus ik werk wel degelijk, maar thuiswerken dát snappen mensen kennelijk niet.

Precies, had een vriendin, hoefde niet te werken, was altijd vrij en kon doen en laten wat ze wilde. Ze kon niet snappen dat ik ondanks dat ik eigen baas ben ook gewoon moet werken overdag en niet kan en wilde zeggen ik ga lekker naar de markt of er op uit om foto's te maken. Als ik bij een baas had gewerkt had ik dat ook niet kunnen doen. Vind niet dat ik het maken kan naar mijn man toe dat hij zich rot werkt dat ik dan maar lekker leuke dingen ga doen en hij een deel van mijn werk (de telefoon beantwoorden) er dan maar even bij kan doen, krijg daar altijd een schuldgevoel van als ik daar aan denk om dat te doen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:10

AbbyBlues schreef:
Zapje schreef:

Hihi, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de rest van je verhaal las, inruilen voor Roosje! :7

Zeg ik wil geen andere ervoor in de plaats.
Roosje is ideaal dan hou ik haar liever.
Ben anti-lastige paarden. Die heb ik genoeg gehad toen ik jonger was.
Hobby moet genieten zijn. Zeker het rijden, lekker zorgenloos genieten!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:16

Anke schreef:
Zeg ik wil geen andere ervoor in de plaats.
Roosje is ideaal dan hou ik haar liever.
Ben anti-lastige paarden. Die heb ik genoeg gehad toen ik jonger was.
Hobby moet genieten zijn. Zeker het rijden, lekker zorgenloos genieten!

Grapje lieverd. :P :*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:17

:D :D :D :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:18

'Bazinga' zeggen ze dan in mijn favo-serie :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:24

Ik had ook steeds geen tijd om leuke dingen te doen met mijn paarden, door al het werk. Maar heb dat nu wel omgedraaid. Het mesten doe ik wel een x minder per dag en ik ga eerst de leuke dingen doen. Die mest loopt niet weg. En het grappige is, dat het dan wel lukt. Want dat doe je wel even ergens tussendoor. En rijden doe je niet ergens tussendoor. Dus ik ga vroeg op, paarden voeren, kids voeren, honden voeren, kind naar school, ik met de paarden op pad en daarna kijk ik wel waar ik tijd voor heb. En meestal is alles 's avonds keurig aan kant. Met kinderen in de buurt kan je niet rijden, maar wel mesten/vegen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:26

Fabster groot gelijk. Slim plan van aanpak!
Helaas is de jongste maar 1 dag per week weg.
Dus voor de rest heb ik haar vrijwel non-stop.
Dat is best energieslopend!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:29

Kind aan een longeerlijn naast de bak? :') :x

Als straks de avonden weer langer worden (nu al een beetje) wordt alles weer makkelijker. Zag gisteren op mijn FB zo'n herinnering omhoog ploppen.. vorig jaar heeeeeerlijk droog en zonnig.. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:29

O, dat is lastig, ja. Geen kinderopvang dagje extra in de week? :+

Anders wordt het inderdaad wachten tot ze naar school/peuterspeelzaal gaat.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:45

DubbelDun schreef:
'Bazinga' zeggen ze dan in mijn favo-serie :D

Anke schreef:
:D :D :D :Y)

hihihi, die zie ik ook graag ja :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:55

Zie dat het hier -5 wordt vannacht. Toch maar even de dikke dekens klaar leggen voor mijn madammekes...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:10

ik heb er met dit weer ook wel eens de balen van elke dag maar weer mesten, voeren ed en dan ook nog vieze modderzooi allemaal.
Misschien volgende winter maar 1 minder op stal, vier is ook wel veel.
Maar als het weer beter is ben ik dat allemaal zo weer vergeten, en heb gewoon bepaalde plannen waarvoor ik wel een beetje wil bikkelen in de winter.

Ik heb een dochter van 13 die ook niet een echt pennymeisje is, maar ook wel een superleuke c pony heeft staan. Ze gaat elke week naar ponyclub dat vindt ze ook helemaal leuk, meestal ook nog samen met dr nichtje 1 x per week dressuurles. Maar verder zit ze er niet vaak op helaas, Is ook wel druk met school, en het is dat d epony me niet veel kost en mijn 4 jarige mooi bezighoudt, dat staat hij niet zo in de weg.

Vannacht weer zo vrienze ja helaas, bij mij ligt nog best veel sneeuw, vieze natte gladdigheid, als dat allemaal goed aanvriest kan ik mijn lol wel op.

Morgen anders maar in de wei, met kan op kapotlopen in de middag.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:17

en ik weet ook hoe het is met paarden in pension en hoe blij ik ben dat alles nu op mijn manier kan. Het is echt moeilijk om het echt naar je zin te krijgen, dat de stallen groot genoeg zijn, ze genoeg voer krijgen, ze genoeg naar buiten gaan, in groepjes die ik zie zitten, geen gedoe met lastige mede pensionklachten.
In pension moet je ook niet idealiseren, maar ken het gevoel als je in de stromende regen met een volle kruiwagen over het bouwland glibberd

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:35

Kirsten ...gefeliciteerd!! *\o/* Y)(^)

Hier niet getrouwd...geen plannen ook,we zijn in aankomend najaar 12 jaar samen :)

Ik heb mijn wagen ook nog steeds te koop staan,daar past Rosie zeker voor :o

Afbeelding

AB....leuk hoor (zit de keelriem niet wat strak,of is dat door al dat haar :P )

Boer gaat morgen/overmorgen mest rijden op land van mijn buurman,mag gelukkig laatste stuk nog door de jongens op laten eten.Staat nog zeker voor 2 weken gras...moest alleen stek wel omzetten.Wat een klus is dat toch altijd,stuk nu %) Maar goed,alles staat weer...boer kan mestput leegtrekken en de jongens lekker gras knabbelen...zo blij met mijn buurman :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:39

Tinky12 schreef:
AB....leuk hoor (zit de keelriem niet wat strak,of is dat door al dat haar :P )

Uh, ja, en ook ja. :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:40

:P