Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tops_M schreef:Je kan niet zeggen een wei is goed/slecht een stal is goed/slecht.... het is iets paardsafhankelijks... elk^paard heeft andere behoeftes en wensen... daar moet je naar kiujken en niet naar hij/zij heeft geen weidegang dus is slecht en Pietje heeft wel een wei dus die is goed... Paardenhouden is zoveel meer dan een wei... kom op... niet zo kort door de bocht.

Tops_M schreef:Je kan niet zeggen een wei is goed/slecht een stal is goed/slecht.... het is iets paardsafhankelijks... elk^paard heeft andere behoeftes en wensen... daar moet je naar kiujken en niet naar hij/zij heeft geen weidegang dus is slecht en Pietje heeft wel een wei dus die is goed... Paardenhouden is zoveel meer dan een wei... kom op... niet zo kort door de bocht.
Tops_M schreef:Verkocht, kwam op een wei met 3 andere, schuilstalletje... zoals sommige zullen zeggen ideaal... Tja... toen ik hem weer op kon gaan zoeken herkende ik hem niet meer terug... Nog nooit had ik zo´n ongelukkig paard gezien...
Ze hebben hem toen weer doorverkocht 3 maanden geleden... Hij staat weer in en stalletje en is weer de oude... gelukkig, blij en vrolijk...
Citaat:Verder is volgens de meesten hier denk ik sociaal contact, beweging en frisse lucht belangrijker dan gras mits ze maar ruwvoer krijgen.
Klopt dat?

Al staan ze nou op een 'schrale' weide. Zijn ze gewoon heel de dag bezig met eten zoeken, prima! Vervelen ze zich ook niet (krijgen 's avonds op stal wel veel ruwvoer!)
Hebben ze kapot gelopen, maar dat groeit van de zomer wel weer bij.
En als het echt te erg wordt, heb ik nog een vliegendeken liggen (maar hij heeft een hekel aan dekens dus liever niet)

merrieveulen schreef:sherif schreef:dat elke paard dagelijks zijn of haar benen dient te strekken ben ik het volledig mee eens.bij ons staat de merrie de gehele dag buiten(en `s nachts op stal) en verhuisd zodadelijk naar een plekje waar ze 24/7 in de zomer buiten kan staan( bij echt slecht weer staat ze op stal). Onze hengst daarintegen staat elke dag een dagdeel buiten in zijn eigen bostuintje met zicht op zijn kudde, neuzen is voor hem niet mogelijk en dat wensen we ook niet, dus een speelkameraadje heeft hij niet, aangezien meneer hier heftig op reageert (hij staat al heel zijn leven lang alleen), wel kan hij in zijn stal door een klein kiertje neuzen met zijn buurmeisje en heeft zicht op een aantal merries die tegenover hem staan. In mijn perfect wereld had ik hem een mooie kudde willen geven met vrouwelijk schoon, maar helaas is de realiteit anders voor hem, desalniettemin kan ik met een gerust zeggen, dat ondanks dat hij geen speelkameraadjes heeft en niet in het grasland staat, hij erg gelukkig is en dit uitstraalt.
júllie wensen dat niet? en hij staat al heel zijn leven alleen... nou ja, gelukkig is hij kampioen, en dát is wat telt voor zo'n dier.
nee eerlijk en ik weet dat het cru klinkt, maar hengst of niet, ik vind altijd maar alleen en in de stal mogen neuzen voor een paard niet voldoende. waar is het échte sociaal contact? dit paard is dus al dusdanig sociaal gestoord dat hij niet in de paddock kan met een maatje, bijv. een andere hengst of ruin, omdat hij niet weet hoe daarmee om te gaan... zonde.