Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:18

Nog 4 nachtjes slapen...

(of wakker liggen Haha!)

Toi toi toi meid!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:29

Citaat:
wat ik me afvroeg, als ze Mandy kunnen laten weten wanneer de rechtszaak is, dan hebben ze toch ook haar verblijfplaats?

Klopt, haar advocaat zal het adres ongetwijfeld hebben, maar die heeft geheimhoudingsplicht.

Citaat:
maar hoe weet ze dan dat ze op moet komen dagen?

Ze weet heel goed dat de rechtszaak is, en wanneer, waar en hoelaat. Want het speelde al toen ze nog gewoon in Duitsland woonde. Ze heeft ook een advocaat op de zaak gezet om haar belangen te behartigen op de 27ste, dus weten doet ze het zeker.
Als je onschuldig bent kom je neem ik aan wel, want dan krijg je ook je reis vergoed. Die moet de tegenpartij dan betalen. Uit "sonatajumpers" verhaal begrijp ik dat ze elkaar niet zo aardig vinden, dus als ze dan onschuldig blijkt, moet die ander alles vergoeden, ook haar advocaatskosten.
Als ze zo onschuldig is als ze beweert, is de 27ste haar kans om schoon schip te maken en een gratis reisje Duitsland te krijgen. Als ze niet komt zouden de advocaatskosten alleen maar oplopen. Dan kan ze er eentje nemen die de rechtbank uit kan leggen waarom ze er niet was. ~ Canadezen houden niet van mensen die in een ander land nog straffen hebben openstaan... ~

Citaat:
ik meen me te herinneren dat ze alle brieven naar haar laatste adres in Duitsland stuurde.

Tot ze naar Canada ging (dacht ergens in juni) heeft ze alles ontvangen, daarna ligt alles op het postkantoor..... De brief van mijn advocaat is later verstuurd, dus die ligt in een mottennest te verstoffen.

Citaat:
dat mens zoude ze de benen moeten breken en dan elke zorg weigeren! kijken hoe leuk zij dat vind om te moeten lijden!

EENS!!
Dak had zulke ontstekingen dat het bot aan het afbreken was. Dan zetten ze haar ook maar een dag lang op d'r gebroken benen achter in een trailer. En rondcrossen maar. Ik vind het niet eens gek dat hij zo vals is! Het zijn tenslotte mensen die hem dit allemaal aangedaan hebben.

Citaat:
Ik zou je wel aanraden om vooral op je eigen gevoel af te gaan, en niet zozeer op wat een DA je vertelt.

Het is wel moeilijk. Een eerdere dierenarts vond het zielig dat ik hem niet meteen liet inslapen. Die ik nu heb vond dat in eerste instantie ook. Maar nu heeft hij hem een paar keer gezien en is erop teruggekomen. Hij zei dat het eene paard die veel minder heeft amper kan lopen en niet meer wil leven, en een paard dat 2x zoveel heeft en 2x zo erg kan nog vollop genieten van het leven. Hij vindt ook dat ik het beste zelf kan beslissen en aan moet zien tot hoelang het nog verantwoord is. En als de tijd daar is dan gaat hij in mijn beslissing mee om hem in te laten slapen.
Maar aan de andere kant: als iets met pieken en dalen gaat, en je zit in de dal-periode => Is het een tijdelijke dal of een neergaande spiraal-dal en had je hem dat al veel eerder kunnen besparen??? Als een DA nou de 'waarheid' wist, dan kon hij adviseren. Nu moet ik alles zelf doen, dus leken me die foto's wel een goed idee. Als het slechter is dan weet ik wat me te doen staat.

Citaat:
spectaculaire veranderingen moet verwachten, een 4tje wordt niet zomaar een 3tje.

Hij had 4 viertjes en 4 drietjes....
Maar datzelfde kneusje kan wel meerdere keren per dag aan 1 stuk door de wei galopperen en als een gek bokkend langs je heen crossen, een woeste sliding stop maken, en weer heel hard terug komen crossen. Maar bijvoorbeeld een week later kan hij net fatsoenlijk stappen. Dat "op en af" maakt het moeilijk. Als het nou een neergaande spiraal was.. dan kon ik beslissen. Maar nu.. Wegen de goede periodes op tegen de slechte? En hoelang moet een slechte periode duren tot je zegt: het weegt niet meer op tegen de goede periodes. Zo moeilijk! Als het nou altijd slecht ging..

Citaat:
Wat Xrays betreft, Ik heb in juli 123 euro (inc BTW) betaald voor 4 foto's. Ik denk wel dat dit een gangbare prijs is.

Dacht dat dat veeel duurder was. Iets van 400 euro ofzo. Maar ik wil denk ik meer foto's. Zelfde aantal als bij de keuring. Dat waren er 8 of 12 dacht ik. (heb ze digitaal, zal eens kijken.) Dat het slecht zal zijn geloof ik wel, maar misschien dat de ontstekingen minder zijn, of het er wat rustiger uitziet. Hij krijgt die Cortaflex HA, en daarvan beweren ze dat er kraakbeen-bouwstoffen inzitten... Hij ging er beter van lopen, dus iets zal het doen. Laten we het de Ultieme Cortaflex Bewijsmateriaal proef noemen.
Als draakje er beter van wordt.... kunnen ze dat in de verkoopfolder zetten met zijn oude en nieuwe Xrays erbij!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:48

Het is niet alleen kommer en kwel hoor!!!!!!

Bloos

Dit is een nog oude foto. Dat was 1 van onze eerste 'intieme momenten' waar ik aan hem mocht zitten. (met 1 vinger.. Clown )

Afbeelding

Tot slot:
Had deze kaart een tijdje geleden gekregen en vond hem gister. toen zag ik pas dat het " precies" Dak is!! Niet alleen de palomino kleur klopt, maar ook die treurige blik.
Deze kaart hangt nu in mijn spiegel. Want hoe gemeen hij ook kan doen, hij blijft mijn vriendje!!!!

Afbeelding

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:08

Rivano schreef:
Het is niet alleen kommer en kwel hoor!!!!!!

Bloos

Dit is een nog oude foto. Dat was 1 van onze eerste 'intieme momenten' waar ik aan hem mocht zitten. (met 1 vinger.. Clown )

Afbeelding

Tot slot:
Had deze kaart een tijdje geleden gekregen en vond hem gister. toen zag ik pas dat het " precies" Dak is!! Niet alleen de palomino kleur klopt, maar ook die treurige blik.
Deze kaart hangt nu in mijn spiegel. Want hoe gemeen hij ook kan doen, hij blijft mijn vriendje!!!!

Afbeelding

Als je zo die foto ziet, dan zou je niet zeggen dat ie zo gemeen kan zijn, hij staat er daar zo braaf op Haha!

En ik weet dat Cortaflex heel goed kan werken, dus ik ga nog harder voor je duimen dat het bij Dak ook zo goed aan is geslagen

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:29

Heb ook het hele verhaal gelezen, jawel alle 31 pagina's!
En vind het geweldig wat je hebt gedaan en doet voor Dak.
Hoop dat de Xrays positief nieuws zullen brengen en dat je je
gelijk krijgt in de rechtbank. Heel veel succes! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 00:26

heel veel succes in de rechtbank! Ik ben heel benieuwd naar wat er uit gaat komen en ik hoop dat Dak er doorheen komt, eerlijk gezegd denk ik ook wel dat jullie er samen uit gaan komen! Lachen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:01

Rivano schreef:
Maar datzelfde kneusje kan wel meerdere keren per dag aan 1 stuk door de wei galopperen en als een gek bokkend langs je heen crossen, een woeste sliding stop maken, en weer heel hard terug komen crossen. Maar bijvoorbeeld een week later kan hij net fatsoenlijk stappen. Dat "op en af" maakt het moeilijk. Als het nou een neergaande spiraal was.. dan kon ik beslissen. Maar nu.. Wegen de goede periodes op tegen de slechte? En hoelang moet een slechte periode duren tot je zegt: het weegt niet meer op tegen de goede periodes. Zo moeilijk! Als het nou altijd slecht ging..

Ik weet perfect wat je bedoelt. De eerste DA die bij mijn paard is geweest voor haar artrose, zei dat dit het ergste geval was dat hij in jaren gezien had, zo mank was ze. Maar op de dag dat ik met haar naar de kliniek ging voor foto's, wilde de DA daar mij eerst niet eens geloven dat er een probleem was. Mevrouw liep nagenoeg perfect. Tot hij dan toch foto's had genomen, toen geloofde hij mij wel. Clown
Toen vond hij het plots wel ernstig genoeg om vanalle vergaande dingen voor te stellen (inslapen, opereren,...etc) terwijl hij 10 minuten tervoren nog van plan was mij zonder foto's naar huis te sturen. Boos!
Toen ze zo slecht liep, zag ik het ook niet zitten hoor. Elke keer als ik haar zag, werd ik misselijk en moest ik denken aan wat die DA's hadden gezegd. (was nogal pessimistisch)
En plots was ze een stuk beter. Nu is ze al een maand of 3 amper mank en crosst ze happy door de wei. Terwijl ze zich in juli amper wou bewegen. Nu zou ik er niet eens aan denken om haar te laten inslapen (en ik heb zelfs stiekum op haar gereden Tong uitsteken Bloos )
Maar 3 maanden geleden heb ik toch ook zwaar getwijfeld of het wel zo diervriendelijk was om haar met pijn te laten leven. Maar als ik haar nu zie, vond ik het het zeker waard. Ik ben er van overtuigd dat het vanzelf wel duidelijk wordt waar de grens ligt en dat mijn paard mij dit wel zal laten weten. Zolang zij zelf aangeeft dat het zin heeft, dan vind ik dat ik dat moet respecteren.
En als ze een slechte week heeft, dan is ze chaggie. Maar dat nemen we er dan maar bij en blijf ik een beetje uit haar buurt. Lachen

Rivano schreef:
Dacht dat dat veeel duurder was. Iets van 400 euro ofzo. Maar ik wil denk ik meer foto's. Zelfde aantal als bij de keuring. Dat waren er 8 of 12 dacht ik. (heb ze digitaal, zal eens kijken.)

We hebben het laatste jaar van verschillende paarden RX-foto's laten nemen in verschillende klinieken. Prijs was overal ongeveer hetzelfde. (rond de 30 à 35 euro per foto)
Het waren wel telkens Belgische klinieken (Bosdreef, De Morette), misschien dat daar het verschil inzit? Consultkosten en eventuele verdoving kwam er natuurlijk ook wel bij. (maar dat is niet zoveel)

Rivano schreef:
Hij krijgt die Cortaflex HA, en daarvan beweren ze dat er kraakbeen-bouwstoffen inzitten... Hij ging er beter van lopen, dus iets zal het doen. Laten we het de Ultieme Cortaflex Bewijsmateriaal proef noemen.
Als draakje er beter van wordt.... kunnen ze dat in de verkoopfolder zetten met zijn oude en nieuwe Xrays erbij!

Reken er niet op. In zulke erge vormen van artrose is het bot aangetast, daar ga je met die kraakbeen-bouwstoffen in cortaflex niets aan veranderen. (Bot wordt opgebouwd uit andere dingen) Ze kunnen wel zorgen voor voldoende aanmaak van gewrichtsvloeistof dat alles wat soepeler gaat, MSM (als dat in cortaflex zit??) gaat onsteking tegen etc (in het kraakbeenstadium van artrose zullen ze waarschijnlijk wel wat kunnen uithalen) Ik zou geen structurele veranderingen verwachten als ik jou was. Bespaart jou een teleurstelling.
Bij mijn paard is het bot ook al serieus aangetast, en bij haar hebben ze zelfs expliciet gezegd dat voedingssuplementen weinig konden doen voor haar. De aangetaste oppervlakte was te groot en reeds te ernstig.
Maar ik geef evengoed MSM, glucosamine,... hoor. Wie weet hadden ze het mis en helpt het wel. Knipoog
(Doen wat mij gezegd wordt, is nooit mijn sterke kant geweest Clown )

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:13

sterkte met alles mooi paardo m te zien goed hart heb jij wilde dater meer zo waren
hoop dat alles lukt.. succes sterkte en wijsjheid en die eigenaresse wat n sekreet!!!:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:44

De belgische dierenartsen zijn goedkoper,ik dacht als ik het goed heb,dat het met het BTW verschil te maken heeft.Ik was voor het röntgen van benen alleen 125 euro kwijt.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:51

Het is bijna zover!! Ik ben heeel erg benieuwd naar wat er morgen staat te gebeuren!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:04

zo ik ben ook heel benieuwd zeg. Was het maar al donderdag dan was alles voorbij en wisten we al wat er gebeurd was.

Nou meisje voor morgen heel veel succes. Laat maar zo snel mogelijk horen als je iets weet.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:30

Nog een nachtje! Ik ga de hele dag voor je duimen! Heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel succes, en geluk toegewenst ennuh let's sew the b*tch! Tong uitsteken

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:45

ik wil je ook nog heel erg veel succes wensen morgen!!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:01

heeel erg veel succes morgen!!
ik hoop dat ze op komt dagen, maar ben heel benieuwd of ze dat ook echt doet!!
*duim duim duim duim duim duim*

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:01

Heel veel succes morgen! Go kick some butt (en neem dit niet meteen te letterlijk als je Mandy tegen komt Haha! )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:03

Ook ik wens je erg veel succes!!!!!!!!!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:18

Ik denk aan je morgen!!!! Heel, heel heeeel veel succes! Hoop voor je dat het een goed iets is en dat je niet wordt teleurgesteld.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:58

van mij ook, heel veel succes morgen

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:04

heel veel succes morgen! Ik hoop dat alles goed uitpakt!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:25

Heel erg veel succes! Hopelijk zal het een en ander duidelijk worden voor alle gedupeerden!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:38

Succes meid!!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:18

ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil je toch nog even heel veel suc6 wensen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:47

waarschijnlijk ben ik ook te laat, maar ik wil je heel veel sterkte wensen! ze pakken dat kreng wel!

akkenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:50

go get them!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:27

akkenel schreef:
go get them!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!