Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flew schreef:Volgens mij heb ik dan twee opties:
1) Hoek van de (erg natte) wei afzetten buiten bereik van vallende bomen, de paarden daarop zetten en accepteren dat het even een blubberige bende wordt en de paarden geen stal (wel deken op) hebben, maar wel veilig en op een voor hen bekende plek staan.
2) Kijken of ik ze elders kan onderbrengen tot en met het weekend. Ik weet alleen niet waar en het is nou ook bepaald geen weer om met de trailer op pad te gaan.
Wat zouden jullie doen?
Flew schreef:Of het echt onveilig is weet ik niet. Feit is natuurlijk wel dat er een heleboel bomen staan. Er is er nu eentje om gegaan en het is vooral dat ik bang ben dat er morgen nog weer eentje gaat.De bomen zijn niet slecht ofzo, maar dat was deze ook niet. Gewoon een levende boom van 20 meter hoog die op 8 meter hoogte is afgeknapt als een luciferstokje...
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Hoewel het voor mij het prettigst voelt om de paarden ergens in een stormbestendig gebouw op stal te zetten, wil ik niet met ze op pad in dit weer. Ik ga ze dus thuis houden. Vandaag eerst in de paddock en ik ga alvast een stuk wei zonder bomen klaarmaken voor als het morgen echt zo heftig dreigt te worden.
DubbelFun schreef:@flew: schrikken zeg. Gelukkig met de paarden alles goed.
Ik zou denken dat als een boom op 8 mtr afknapt, dat er iets daar met de boom aan de hand was en dat de wortels nog stevig staan. Dat houdt dan ook de andere bomen stevig in de (onberoerde) grond.
Ik zou de paarden dus zelf laten beslissen of ze in het deel schuilstal willen staan wat nog over is, maar wel een 'ontsnappingsroute' open laten.
Hier is één tuinbankje op zijn rug gaan liggen en een emmer in de vijver, alle bomen staan gelukkig nog.
_Lorette_ schreef:Hè wat naar, die stormschade.
Ik kon ze alleen hooi geven in netten, anders waaide alles weg... De trailer was er ook vandoor gegaan en ramde bijna een auto.
manzano schreef:Verder echt niet bij... Jullie zijn niet bij te houden
Donja schreef:De paarden zijn dus absoluut honden gewend en kijken niet op of om van heen en weer geren en geblaf... Tot ik met mijn oude merrie in het bos rijd.. als er dan wandelaars komen met een hond, dan gaan we snurken, stilstaan, met een boog eromheen, staart omhoog... want het hoort toch niet, mensen die wandelen met een hond in het bos
DubbelFun schreef:Hetzelfde heb ik hier met bomen die omliggen. Die zijn eng (of gewoon reden om 'eng' te doen), want bomen horen te staan.
Karin_deB schreef:Fast forward naar de lente wat mij betreft
Lynn_Nikita schreef:Zou ik 1 iemand vragen of de "taken" verdelen
DuoPenotti schreef:Vanaf volgende week dinsdag word het lente
Tenminste als buienradar de voorspelling niet veranderd.
DubbelFun schreef:Ik heb net de regendekens maar af gedaan, want ze stonden er beide onder te zweten. Boon heeft nu wel haar schoonhouddekentje nog op, maar die is veel lichter.
MarloesHJ schreef:Hier staan de paarden wel gewoon buiten, en morgen en vrijdag ook gerust. Ze zijn niet van suiker, ik moet gewoon werken en ze gaan dus voor het werk naar buiten en als ik weer thuis kom gaan ze weer fijn naar binnen. Ze hebben wat hooi in netten erbij, kunnen achter de haag uit de wind staan en verder tja, het is wat het is.
MarloesHJ schreef:Hier zijn de zadels weer goedgekeurd.
Flew schreef:Hier stormschade, verdorie. Uurtje geleden wakker geworden van een vallende boom. Halverwege afgebroken en natuurlijk precies door de omheining heen en deels op de stal. De stal is kapot, de paarden vond ik snorkend in een hoekje van de paddock. Die zijn geschrokken, maar heel. Dat is wat telt. De boel afgezet zodat ze niet bij de gevallen boom/kapotte stal kunnen komen en bij daglicht maar even kijken hoe het ervoor staat. Nu eerst maar aan het werk, want slapen zit er natuurlijk niet meer in.
Flew schreef:Wat zouden jullie doen?
Solleke_Noah schreef:Gelukkig is de boom heel gunstig gevallen, net langs de poort/het huis (je ziet de bakstenen nog net op de foto links). Deze boom was wel door zwammen aangetast.. en vanachter in de wei is er nog een populier op de omheining gevallen. Wind gaat onverminderd verder
DubbelFun schreef:Hetzelfde heb ik hier met bomen die omliggen. Die zijn eng (of gewoon reden om 'eng' te doen), want bomen horen te staan.
Memuska schreef:Klopt. Zéér eng. Bomen moeten recht staat OF dwars over de weg liggen, dan kan het weer wel.