Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:23

Hier ook weer regen. :(

Mooi hek! Ben benieuwd hoe jet eruit zal zien als het afgewerkt is met hout. :D

Ik laat wel weten dat ik op buitenrit ga, maar nooit naar waar of hoelang. :') Misschien toch eens gaan nadenken of het wel verstandig is, na het lezen van jullie verhalen. :=

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:30

Ik ga weer volgen. Ik was nog altijd in het oude topic bezig, denk ik. x)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:00

Ik zag dat de nieuwe app van Seaver ook valdetectie en een volgfunctie heeft.

Ik heb de Seaver en nu de Ceefit niet met dat doel gekocht. Maar het is wel een nuttige extra. Ik zal eens kijken of je die functies ook zonder het apparaat zelf kunt gebruiken.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:33

Chasey schreef:
Ik voel me veiliger op mijn motor dan soms op Nick hoor :') :') Die motor doet tenminste geen onverwachte dingen :Y)

geloof ook niet dat het perse aan de bestuurder ligt dat je minder veilig bent op een motor, je bent gewoon kwetsbaarder bij een botsing, en makkelijker over het hoofd te zien door auto's. Een neef is toevallig afgelopen zomer aangereden door een auto die geen voorrang verleende, die heeft echt ernstig mazzel gehad dat hij het overleefd heeft, motor was compleet aan gruzelementen, en hij heeft zelf bekken, been en ribben gebroken dacht ik en een scheurtje in een wervel. wil overigens wel gewoon weer een motor aanschaffen als hij weer normaal kan lopen, dus wat dat betreft zijn het niet alleen paardenmeisjes die niet helemaal goed wijs zijn :+

oerdegelijk hek zeg, ga je het hout monteren als hij al hangt? anders niet te tillen vermoed ik zo _O-

een tag aan mijn zadel hangen is misschien ook niet zo'n slecht idee, ik ben er buiten gelukkig nog nooit vanaf gepletterd, weet ook niet of paard bij me zou blijven, denk het niet eigenlijk, ze moet wel echt heel serieus schrikken wil ik eraf pletteren, verder gedraagt ze zich eigenlijk altijd keurig. zolang er geen vliegen zijn :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:49

Ik vrees dat het hek nu al niet meer te tillen is en met de vrachtwagen met kraan gelost en gehangen gaat worden. :')
Het hout komt er later op inderdaad, moeten eerst "ergens tegenaan lopen" :')

Ik heb expres geen adres op de tags gezet omdat ik dacht, als ik ze ergens op de Veluwe laat weg glippen dan hebben die mensen geen idee dat er een dorp Kruisland bestaat :')
Hier in de buurt gok ik maar dat ze bekend genoeg zijn, mcFluff en mcPluis

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:13

Een tag aan het zadel met adres en mobiel moet ik ook nog steeds eens doen... al járen :o ) Ik dacht van mijn vorige paard dat ie ook niet weg zou lopen, maar ergens bij mij in de buurt gras zou gaan eten. Niets bleek minder waar toen ik eens heideonderzoek ging doen ging ze er met een paar dikke bokken en schten in volle galop vandoor en kan ik naar huis bellen om haar maar bij het hek aan het begin van de hei op te vangen. Zij was daar al een stuk eerder dan ik |o Maar ik ben nog steeds blij dat het hek dicht was, want menners en bosbouwers hebben de neiging om het nogal eens open te laten staan. En vlak na het hek (richting huis) is de zeer drukke N304.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:16

Wauw wat een hek haha! :oo Die ga je inderdaad niet meer verslijten :') Waar moet ie komen?

Waar kun je die zadeltags eigenlijk bestellen? Kan nooit kwaad om gewoon aan je zadel te hangen.. of trailerhalster.. mochten ze daar ontsnappen en het zadel al af hebben _O- Ik noem geen namen..... Jay >;)

En inderdaad.. again... regen.. begint wel heel erg op vorig jaar te lijken... >;)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:20

Wat een verhalen, gelukkig goed afgelopen.

Zadeltag kun je op meerdere plekken bestellen geloof ik, maar zelf 1 maken is ook niet zoveel werk denk ik..

Hier wonen inmiddels 4 reeen, ze zijn zo brutaal dat ze gewoon midden tussen de paarden hun hooi op staan te eten :') Kom ik aanlopen met nieuw hooi, lopen ze rustig weg alsof ze daar niets aan het doen waren..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:23

ik ben nu aan het bestellen bij dabo-design.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:23

Brr DF! Blij dat dan een hek er is en dicht is ja..

@natasja; wegloopquarterplaatjes bij bijvoorbeeld bij sosnaamplaatje.nl
Daar heb ik de mijne vandaan.

Hek komt tussen de schuur en terras waar mijn trailer staat.
Dus als je het erf op komt kijk je er recht op als hij dicht is.
En als hij open is, wat hij 90% van de tijd zal zijn, is hij tegen de schuur aan.

Hahaha, lieve kostgangers Wendely. Als ik ree was zocht ik ook zo'n plek ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:25

Ik ben ooit van Nilay afgevallen op de heide. Hij schrok daar zo van dat hij er vandoor ging in paniek. Ik heb hem tweeënhalf uur moeten zoeken voordat we ik hem weer had. Gedurende het zoeken ging het steeds slechter. Uiteindelijk bleek het bij mij alleen een zwaar gekneusde onderrug. Maar ik heb daar echt een tijd flink last van gehad.

Mijn enige echt nare val was in de bak door een stom inschattingsfoutje. We waren rustig aan het uitstappen aan een lange teugel, paard schrok en schoot er vandoor. Ik dacht dat hij bij het hek rechts zou gaan en hij ging links. Ik ben op mijn hoofd gevallen, nek dubbel geklapt en vervolgens vol op mijn rug geklapt. Daar bleek maanden later een verschuiving in twee wervels te hebben plaatsgevonden. Ik heb er nog jaren last van gehad en ben zelfs met mijn opleiding gestopt destijds.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:29

Wendely, wat ontzettend schattig <3 Ik vind hertjes zo leuk :+: Heb ze hier een tijdje niet gezien, in 't bos.. maar laatst toch weer 3 over het pad zien springen <3

Wegloopquarterplaatjes hahaha _O-
Ojaaa, dan kan Olafje op het voorste stuk en kunnen jullie visite veilig daarachter lopen? :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:35

@wendely: geef ze eens ongelijk... makkelijk voer vinden alle dieren wel OK :)

Je kunt van metaal iets laten graveren, maar ook gewoon een sleutellabel gebruiken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:37

Nee, verder naar achter. Dan kan Olaf bij vriendlief zijn schuur en het houthok. En hebben onschuldigen de rest van het erf.
Dat hekje waar hij laatst achter zat buiten, aan de straatkant, gaat weg om er één tuin van te maken. Maar anders misten we de "olaf-vrije-zone-optie"
Die mormeltjes maken alles wat meer uitdagend :')

Vanmiddag komen ze hier nog 6ton drainagezand storten, voor de tuin drainage aan te leggen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:38

gadver malenka. heb ook 1x gehad dat het voelde alsof mijn nek niet helemaal ok was, maar niet zo ernstig. dacht dat gaat wel over, tot ik 3 weken later wakker werd en mijn hoofd nog maar 1 kant op kon draaien :+ heb bij de manueel therapeut gemeld dat het voelde alsof het 'knak' zou zeggen als ik mezelf aan mijn hoofd op kon tillen, zo gezegd, zo gedaan, het zei knak en ik heb hem vriendelijk bedankt en kon weer verder :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:47

Lekkere dingen, die nekken. Ik ben een keer in rengalop eraf gegaan omdat het zadel opzij gleed. holderdebolder de dijk af, net op tijd gestopt voor de sloot, krak zei mijn nek. Daarna paard zoeken ergens in een woonwijk en half naar stal lopen (8km) want stijgbeugel kwijt en met 1 schoot ook niet op.

Echt, leuke en veilige bezigheid, paarden :+ Ben overigens gestopt met motorrijden vorig jaar, vond het niet leuk meer.

Akshay, mijn man heet ook Olaf, moet toch elke keer beetje grinniken als je hem noemt. Dat hek zou ook wel bij mijn man passen, alles moet 8x steviger dan eigenlijk nodig is, dit hek zou hij ook wel wat vinden :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:52

Ahh oké, daar :D Mooi om daar 1 tuin van te maken inderdaad :D

Whahaha Jade _O- :') Ik moet vanmiddag naar een chiropractor en ben stiekem als de dood voor zulke knak-momentjes :') Je maakt me er niet geruster op :=

Hahaha ik heb beide Olafs nu gezien, en ik zie wel enige gelijkenissen _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:53

Ik ga normaal gezien mensen slaan als die met hun vingers knakken omdat ik dat geluid haaaaat, en zelfs ik ga naar de chiropractor ;) Komt goed.

Sidenote: ik vloek er wel eens :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:03

Hahaha :') Ben benieuwd :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:14

Prairy schreef:
.

Akshay, mijn man heet ook Olaf, moet toch elke keer beetje grinniken als je hem noemt. Dat hek zou ook wel bij mijn man passen, alles moet 8x steviger dan eigenlijk nodig is, dit hek zou hij ook wel wat vinden :P

Ik ga stuk.. omdat Natasja zegt overeenkomsten te zien :')

Dat 8x steviger is hier inderdaad ook wel de norm..
Schat bouwt een hooiruif, die stevig genoeg is om met 3 volwassenen bovenop te staan (En dat moet geshowd ook).
Schat zet een poort, en heeft vervolgens 2 pallets beton nodig :')

Succes bij de chiro!
Ik zit braaf aan de arnica. Zenuw in been zit nog steeds ergens knel..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:19

Akshay schreef:
Prairy schreef:
.

Ik ga stuk.. omdat Natasja zegt overeenkomsten te zien :')

Dat 8x steviger is hier inderdaad ook wel de norm..
Schat bouwt een hooiruif, die stevig genoeg is om met 3 volwassenen bovenop te staan (En dat moet geshowd ook).
Schat zet een poort, en heeft vervolgens 2 pallets beton nodig :')

Succes bij de chiro!
Ik zit braaf aan de arnica. Zenuw in been zit nog steeds ergens knel..

_O- _O- Zo herkenbaar _O- Ik ben juist meer van dat het er ook een beetje leuk uit moet zien (en ook nog bruikbaar voor mij moet zijn...) dus daar hebben we wel eens discussie over. Je wil ook niet weten hoeveel doosjes schroeven van de Action hier op het terrein doorheen gegaan zijn. Ik koop meestal het schap torxschroeven leeg voor hem. 2 maanden later (als ik dat al haal), repeat :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:21

Een chiropractor is echt wel fijn als je vast zit. De uren er na Was ik wel vaak min. Maar weer een stuk losser

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:25

Prairy schreef:
_O- _O- Zo herkenbaar _O- Ik ben juist meer van dat het er ook een beetje leuk uit moet zien (en ook nog bruikbaar voor mij moet zijn...) dus daar hebben we wel eens discussie over. Je wil ook niet weten hoeveel doosjes schroeven van de Action hier op het terrein doorheen gegaan zijn. Ik koop meestal het schap torxschroeven leeg voor hem. 2 maanden later (als ik dat al haal), repeat :+

Zijn action schroeven wel stevig genoeg? :') :Y)

"Ik denk dat ik een geultje ga maken zodat het water uit de tuin weg kan"
3 days laterr
Afbeelding
In de grijze bak onder de put zit nu een gat, daar komt de drainage slang in. Maar voor nu open zodat het water al weg kan.

(En het werkt ook altijd. Inclusief kraantje om de afvoer dicht te zetten voor de droge maanden)
:') _/-\o_

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:26

Wat een pech Malenka, nek problemen zijn echt k#t.. Klinkt als de bekende scorpion val!

6.5 jaar terug ben ik voor het laatst gevallen. Was `s avonds in het donker met een draver van 1.80 het bos in en sneuw tot over de knieen. Ca. 2km van huis kruistte en vos ons pad, voor ik het wist stonden we achterste voren :') Ik had zo`n waardeloos wintec vzh zadel zonder ook maar een beetje steun. Ik ging iig niet zo snel als het paard en landde in de sneeuw, opzich wel zacht gevallen. Toen de eigenaar maar gebeld dat hij zijn paard even op moest wachten en ik een uur later wel kwam. Tsjonge jonge ik kon er toen niet om lachen om door die belachelijk hoge sneeuw in het donker alleen terug te moeten :7

Sorry alvast voor het missen van wat leestekens enz van mij. Ik zit op een Noors toetsenbord en krijg daar niet alle puntjes e.d. voorelkaar zonder alle instellingen eerst te moeten wijzigen.

Belle_boef, als je een goede vindt wel ja! Ik heb hier een hoop fyisotherapeuten en chiropractors geprobeerd zonder succes -O- Wel een sportmasseur gevonden, hij doet mee aan Norway strongest man. Dus je begrijpt wel dat dat niet zachthandig te werk gaat, ik ben er gisteren geweest. Ik moet zeggen dat het zitten en bewegen momenteel niet erg behaaglijk is :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:30

Dr komt een heleboel vorst aan als ik de weersverwachting mag geloven. Hopen dat het eerst allemaal nog een beetje op kan drogen, anders is het allemaal niet vlak te krijgen