Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 23:05

Vaak kan het ook een gevolg zijn van te warme deken = zweten = irritatie op de huid door klamme deken. Wij hebben hier een tinkertje lopen die net geschoren was maar na een week ook van die bultjes kreeg. Dat bleek door de deken te komen, er lag 400gr op terwijl het 8 of 9 graden was overdag. Maar dekens zijn voor elk paard afhankelijk van hun comforttemperatuur natuurlijk.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:19

Grappig dat jullie beginnen over die bulten, die van mij (eveneens geschoren) had een weekje terug ook wat bultjes, paar op der hals en een paar op haar ribben zeg maar. Ze voelde er niks aan, reageerde ook niet als ik ze aanraakte. Ze zijn inmiddels weer weg.

Die van mij staat onder 200gram dus lijkt me niet dat ze het te warm heeft. Ze heeft ook geen ander voer of andere gewoonten of iets dergelijks. Vreemd, maar is al weer weg..

Ik kan altijd zo genieten van de foto's van jullie heerlijk verzorgde paarden <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:51

Nash staat onder een bucas smartex en Mara ook. Mara heeft het heel snel heel erg warm en Nash juist niet en juist Nash had vlak na het scheren die bultjes. Daarvoor in zijn toch al behoorlijke vacht niet. Idn het is weer weg dus het zal verder wel goed zijn.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 12:21

Ik deel gewoon mijn ervaring hoor, ik beweer niet dat het bij jullie paarden door de deken komt. Zoals ik al zei is dat erg verschillend per paard wat te warm/te koud is dus daar kan ik mij voor jullie niet over uitspreken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:30

Ik scheer een hoop paarden en je ziet dat wel vaker na het scheren. Toch bijv een ingegroeid haartje of irritatie.

Of eitiwitbultjes, net ff een andere baal hooi met andere voedinggsstoffen

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:00

Heb net de tondeuse van de Lidl binnen gekregen. Ben wel verbaasd over hoe degelijk hij voelt/er uit ziet! :') Ga hem eerst maar eens op de Maine Coon uitproberen. Geef wel een update als ik nog leef. _O-

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:35

Vandaag weer paard opgetut. Benen en staart gewassen. Daarna met de tondeuse alles nagelopen. Baard, oortjes, staart weer recht, derde oor, benen weer opgeschoren en alle varkenshaar gekortwiekt. Vooral het varkenshaar was hard nodig. Was alleen zo lekker bezig dat ik helemaal vergeten ben om foto's te maken.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:20

Staart weer wit :D
Afbeelding
Afbeelding

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:24

waar heb je m mee gewassen? ziet er goed wit uit

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:49

Cowboy Magic shine in yellow out shampoo! Moest wel drie keer insoppen :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:19

Oeh die staart! Dat geeft een bevredigend gevoel haha..

Nou na 5 mislukte pogingen om in de bak een foto te maken heb ik haar maar op de wasplaats geknoopt.. gelijk ook haar staart erop gezet hoe die er opgeschoren uit ziet..
Toch blij met de keuze om haar te scheren nog.. ze ziet er perfect uit nu <3

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 23:59

wauw die is echt perfect inderdaad!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:47

En hier was ze nog niet eens gepoetst/ gewassen.. staart ook niet gekamd.. ik was enkel op zoek naar stukjes die ik vergeten was te scheren.. oksels, liezen, binnenkant van haar achterbenen, en een streep.op haar hoofd had ik nog niet gedaan. Nu staat ze er netjes op.. en kunnen we over 3 weken weer schitteren in de ring hopelijk ;)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:02

Super netjes de staart! Ik laat de bovenkant altijd voor wat het is, durf er toch niet aan te zitten haha

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:31

PAljaslaura, mijn paard heeft gewoon een smalle kont, als ik die plukken van minimaal 15 cm aan iedere kant laat zitten zie je helemaal geen billen meer.. nu vind ik het netjes bijgewerkt, geen kale rattenstaart, maar gewoon netjes bijgewerkt ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:15

Wie van jullie heeft wel eens een dag van te voren ingevlochten? En dan bedoel dat je bijvoorbeeld 's avonds je paard invlecht, en de dag erop ook pas 's avonds moet rijden. Blijft dat goed? Ik heb op 15 maart een proefje, echter heb ik overdag een training, en ik weet niet hoeveel tijd ik heb. Dus ik wil graag zo veel mogelijk van te voren al klaar hebben.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:23

Rena100 schreef:
Wie van jullie heeft wel eens een dag van te voren ingevlochten? En dan bedoel dat je bijvoorbeeld 's avonds je paard invlecht, en de dag erop ook pas 's avonds moet rijden. Blijft dat goed? Ik heb op 15 maart een proefje, echter heb ik overdag een training, en ik weet niet hoeveel tijd ik heb. Dus ik wil graag zo veel mogelijk van te voren al klaar hebben.

Ja doe ik af en toe! Gebruik een beetje Gel en naf braid it up. De korte haartjes gaan iets pieken maar verder blijft het bij mij perfect zitten! Ik vlecht met naald en draad.
Dat was wel avond/eind van de middag en dat ik dan de volgende dag de ochtend moest rijden.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 02-02-18 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:25

Rena100 schreef:

Ik zou 24 uur echt wel iets te lang vinden voor knotten. Wat ik in zo’n situatie heel fijn vind werken: van tevoren de vlechten maken, sleazy op (kost een euro of 15 denk ik) en dan net voor je wedstrijd de knotten erin naaien. Dan ben je alsnog maar 5/10 minuutjes bezig.

Edit: ik heb ook het gevoel dat de vlechten over het algemeen minder “trekken” dan in knotten. Is voor het paard fijner en er worden bijna geen haren uit getrokken wat bij knotten nog wel eens gebeurt.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:49

Ja ik vind het ook wel lang, vandaar ook mijn vraag. Maar alleen vlechtjes is ook wel een idee inderdaad. Denk dat ik dat dan maar doe.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:13

Ik vlecht bijna altijd de vorige dag aangezien ik vaak voor eventing erg vroeg op pad moet (5.30-6 uur). Doe mousse in de manen en dan vlechten met naald en draad en een sleezy aan ( die van mij is echt een varken dus anders zitten der knotjes helemaal onder de stro stukjes). Knot dan vaak savonds en dan de volgende dag weg, vlechtjes kan ook inderdaad en dan de volgende dag knotten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:41

Ik vlecht alleen 's avonds als ik de volgende dag heel vroeg weg moet. Dan zitten ze er nog prima in, ik gebruik wel NAF braid it up.

Maar 24 uur is vrij lang. Wellicht een optie om wel alvast te vlechten, en de dag zelf alleen nog even op te knotten?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:44

Ik deed dat eerder altijd, soms wel is een heel weekend laten zitten, bijv vrijdag gevlochten, zat concour en zondag fotoshoot en dat ging prima

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:38

Ik heb het ook wel eens 3 dagen laten zitten.. niks aan het handje hoor :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:54

Ik knot ze eigenlijk nooit dus daar kan ik niet zoveel over vertellen.

Mooie Witte staart pasjalaura!!!

Ik hou persoonlijk niet ban opgeschoren staarten

Vandaag Lina haar staart en benen gewassen en manen bij geknipt. Morgen op de foto dus even netjes

*ik wou foto’s erbij zetten maar de foto’s uploaden doet het nog niet na de bokt serveronderhoud*

Edit : hij doet het weer

Afbeelding

Ineens weer een wit sokje
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:42

Rena100 schreef:

Ik vlocht vroeger regelmatig een dag van te voren (of eigenlijk de avond als ik vroeg moest starten), nu heb ik het met de regiokampioenschappen gedaan. Dat was zaterdag middag vlechten en door omstandigheden pas maandag er uit kunnen halen. Met Naf braid it up gedaan en het zat maandag nog steeds netjes. := Zondag bijna geen piekjes, maandag ietsjes meer, maar absoluut niet storend. Er worden hier nooit haren uitgetrokken met knotjes hoor? Ik vlecht met naald en draad.