Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:40

Hier vandaag ook een leuk rit gereden alleen helaas de helft in de regen :brr:
Blue hoeste maar een paar keer lichtjes en liep verder prima, weinig conditie maar hij had er wel degelijk lol in.
Zo grappig, omdat het regende besloten de route in de korten maar we kennen het daar niet zo goed, Blue echter keek steeds precies de kant op waar we heen moesten dus hem laten gaan en al gauw herkenden we het weer.
Endomondo gaf hem ook gelijk :D
Afbeelding Afbeelding

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:17

Hier ook "genoten" van de regen.
We zagen de zon dus gingen even snel longeren maar voordat we bij de longeerbak waren begon de regen alweer. Longeren in een stortbui is nog niet zo simpel met een paard dat het niet snapt :+
Maar voor een paard dat eigenlijk 6 jaar lang alleen maar gras heeft gemaaid en nog niet gewoon aan een halster mee kon lopen, valt het tot nu toe niet tegen.

Altijd weer een verrassing zo'n projectje }:0

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:51

Hier tot 16:00 mooi weer, met mijn jonkie gewandeld, samen met de hond en met Ikja bijna 8 km gereden.
Ik heb ook nog gemaaid, gras was hier al best lang.
Daarna examenwerkstukken nagekeken tot 20:30 bleh!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:17

Mijn paard (melle) en harde woei zijn ook geen goede combi.
Dan wappert er van alles en ziet hij ook die trollen die ik nou nooit zie >;)

Ohja ik heb vanmorgen ook nog de minis bekapt en even lekker geborsteld en getoiletteerd met m'n dochter.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:26

Wij hebben een rondje van 13 km door het bos gedaan. We wilden een beetje leuke snelheid rijden, maar door de regen waren sommige paden te nat om veilig te zijn (ik rij mijn ruin en heb mijn merrie er als handpaard naast; dat gaat prima, maar je moet dan ineens 8 benen overeind zien te houden en mijn ruin is eh lichtelijk klunzig). Dus dat was de eerste drie kilometer stappen. Het pad daarna was door de regen nogal hard geworden en in combinatie met de vastgereden steentjes zorgde dat voor stapkilometer 4. Daarna een kilometertje drafstukjes, toen weer 2 km stappen, toen eindelijk wat langer iets meer tempo. Uiteindelijk reden we gemiddeld 5,2 km/u, wat dan toch niet tegenviel (zeker niet na die eerste kilometers).

Na de verzorging zijn we met de auto nog even naar een ander stuk van het bos gereden om te kijken hoe de paden daar erbij lagen; ze zijn daar bezig met hout oogsten, inclusief van die huge machines die alles op hun pad platrijden. Maar die paden waren verrassend goed, dus het volgende rondje wordt die kant op en dan hopelijk meer tempo... Die 5 km die we zelf wandelden was overigens wel ongeveer 4,5 in de regen :roll:

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:32

Dan hebben wij echt getroffen met het weer. Ben weer met paardjes en kinderen naar het water geweest. Wisslend zon en wolkjes. Maar toch best veel zon en pas tegen 5 uur regen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:14

Ik had van te voren op de buienradar gekeken: tot 13.00 uur droog. Kon ik mooi een rondje doen. Daarna kon ik nog niet zien op de buienradar. 10 km droog en redelijk zonnig gehad. Maar zo n beetje klokslag 13.00 uur kwamen de eerste spetters en delaatste 2 km waren in flinke koude woei met harde regen. Ik had het echt koud! Paden gingen nog wel. Was expres niet veel door het bos gegaan. Daar was wel veel slecht. Vooral omdat er een auto/trekker (?) doorheen was gegaan. Maar goed,ik ben wel lekker uitgewaaid en vond het leuk. Na 13.00 uur is t niet meer gestopt met regenen en er komt vannacht nog meer. Dus de boel staat weer onder water...pfff

Ze komen morgen wel stelconplaten leggen voor de hooicontainer. Daar komt nu een steeds diepere kuil door de banden van de trekker die het hooi in de container zet.!is die prutbende tenminste ook weg.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:23

Ah wat een schattige pup!

Leuke foto's allemaal. Iedereen is lekker bezig geweest.

Helaas was het voor ons opruim en mest wegbreng weekend. Volgend weekend een nieuwe kans. Ben wel op zoek naar een buur met een bak zodat ik iets kan doen. Heb inmiddels een bak gevonden maar vind t gek om het erf op te lopen en dat meteen zo te vragen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 07:09

Had de ochtend eentje gelongeerd. De middag met ons gezinnetje naar de binnenspeeltuin. Toen thuis weer alles verzorgd en door naar de griek. Een geslaagde dag!

Vanaf vandaag een nieuw doel:
Op zoek naar weien.
Afgelopen jaar er 2 ingeleverd wegens bebouwing.
Tijd voor nieuwe stukken gras.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 10:12

Ik ben stiekem erg jaloers op jullie heerlijke weekendfoto's. Mijn weekend was minder gezellig. De tape die mijn enkel moest helpen heeft mijn huid 'opgegeten'. Dus gisteren naar het ziekenhuis bij de huisartsenpost geweest. Ik plaats de foto's hier maar niet open
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
. Straks zie ik die terug in de opening van topic 5 haha iets met blaren op de voeten van het uitmesten ofzo. Maargoed advies gekregen daar om weer naar de huisarts te gaan met mijn enkel omdat die er na 5 weken nog slecht uitziet.. Het meest vervelende vind ik dat ze net doen alsof ik me aanestel. Ik heb al gehoord dat ik kleinzerig zou kunnen zijn, angstig ben om zonder krukken te lopen. Gevoelige huid heb die snel blauwe plekken zou krijgen etc. Dat ik dan zeg dat ik loop met krukken buiten omdat het nog zeer doet wordt ik aangekeken alsof dat onmogelijk is. Nou ik weet wel dat als ik al 5 weken bij huis zat ik lekker zou rijden en longeren!! Nu vanmiddag dus weer naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat hij zegt.

Goed voornemen anke om nieuwe weilanden te zoeken!

Geeft niets Selka, ik heb ook een keer een vraag gehad of ze onze rijbaan mocht gebruiken om in te lessen. Ze hadden de foto's gezien op fb waar ikan mijn paarden als bijrijdpaarden aanbood. Dat vond ik helemaal niet erg. Nee heb je en ja kun je krijgen :)

Hier was het gisteren heerlijk weer fabster. Droog zonnetje erbij. Pf nu ik niets doe heb ik liever stortbuien. Met mooi weer wil ik nog liever op buitenrit :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:17

:oo pauline, Dat Ziet Er Echt Niet Prettig Uit.
Hoe kan dat dan?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:20

Het begon hier aan het eind van de dag een beetje te regenen. Ik was al vroeg bij de paarden. Het was heel bijzonder. Ik had emotioneel een zwaar weekend en ik stond te mesten en de paarden kwamen alle drie naar me toe. Gingen om mij heen staan en begonnen me te knuffelen en likken. Dat hadden ze zo nog nooit eerder gedaan. Ze hielden het echt een tijdje vol. Vond het likken eerst wel eng. Vooral van Rosie....ik dacht die maakt er zo een hap van. Maar nee dat ging allemaal heel rustig en lief. Bijzondere dieren.
Ik heb daarna Rosie nog even vastgezet en geborsteld. Voetjes omhoog. Het ging allemaal prima. Toen ook nog even een rondje over de inrit. Tot aan de straat. Ging fijn. En ook Marinka leek rustiger. Ik denk door dat we eerst op de poets plek stonden. Blij met de vooruit gang.
Verder heb ik me nog even met tekenen bezig gehouden. Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:27

Pauline, kom maar hier wonen, hoor! Regen genoeg en het gaat de komende weken gewoon door...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:29

Oh Pauline, ik voel je pijn! Járen geleden eens door mijn enkel gegaan, en na twee weken zag het er bij mij ook zo uit. De huid op die enkel is altijd kwetsbaar gebleven, helaas. De enkel zelf is uiteindelijk weer helemaal hersteld.
Hebben ze bij jou foto's gemaakt om te checken of er niks gebroken is? Op zich is vijf weken tape nodig niet heel gek, maar er moet natuurlijk wel verbetering optreden.

Mooi Kvulden!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:48

Kvulden, dikke knuf, fijn dat jouw paarden jouw gevoel zo aanvoelen en je troosten
Mooi getekend

Auw pauline, ben jij niet allergisch voor die tape?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:51

Pijnlijk Pauline; herken dit wel. Ben zelf allergisch en bij tape krijg ik grote blazen en dan barst de huid open. Hoop dat de huisarts je verder kan helpen. Duurt wel lang zo en dat ze je een pieperd noemen is vast uit onkunde omdat ze het niet weten. Je spoiler werkt niet trouwens ;-)

Leuk rondje Spatter, welke omgeving is dit?

Mooi moment met je paarden kvulden. Je kan goed tekenen trouwens.

Vanmorgen vroeg klonk het als voorjaar met alle vogels. Zou mooi zijn als we minder regen krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:57

rover_ schreef:
Pijnlijk Pauline; herken dit wel. Ben zelf allergisch en bij tape krijg ik grote blazen en dan barst de huid open. Hoop dat de huisarts je verder kan helpen. Duurt wel lang zo en dat ze je een pieperd noemen is vast uit onkunde omdat ze het niet weten. Je spoiler werkt niet trouwens ;-)

Leuk rondje Spatter, welke omgeving is dit?

Mooi moment met je paarden kvulden. Je kan goed tekenen trouwens.

Vanmorgen vroeg klonk het als voorjaar met alle vogels. Zou mooi zijn als we minder regen krijgen.

spoiler wertk wel, 2 x op zwarte balkje klikken, die staat wat lager dan de tekst

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:01

Voorjaar hoort ook regen bij ;)

Hier is de regen wel vervelend maar wel erg nodig om de grond een beetje vochtig te krijgen. Afgelopen zomer was het veel te droog en deze winter is er ook weinig regen gevallen. Er zijn meren die voor het eerst sinds 40 jaar droog staan in de winter, dat beloofd wat voor komende zomer -O- maar misschien valt het mee.

Enkel ziet er idd niet zo lekker uit.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:02

Auw dat ziet er niet fijn uit Pauline...
Lijkt wel een allergische reactie.

kvulden, wat bijzonder dat je paarden alle 3 naar je toe kwamen om te knuffelen en likken. Ze kwamen je echt troosten.
Mooie tekening! Tekenen is ook goed voor je gemoedstoestand.
Ik hou ook van tekenen, maar doe het veel te weinig...

Ik was vanmorgen fanatiek in de weide bezig. Ik dacht namelijk een dagje voor mezelf te hebben. Marloesje was bij oma en David op school. Dus heb prikpaaltjes allemaal uit de weide gehaald en mest weggehaald. Gewoon lekker bij de paardjes en met de hond in de weide, word ik gebeld door school. David ziek.. Dus die heb ik net opgehaald.
Had nog wel willen rijden of fietsen met Nick. Maar dat zit er nu dus niet meer in :( Baal daar wel een beetje van, want normaal zit ik altijd met Marloesje die ik niet kwijt kan en dus niet kan rijden.

Maargoed, gisteren in ieder geval nog wel fijn op pad geweest, morgen dan maar weer. Dan is Daan thuis. Zit nu toch bij thuis alleen vandaag dus ff niet ;) Is op pad.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 06-03-17 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:06

pauline jeetje dat is niet goed! :(:)
Ik ken iemand die dat ook had, zal haar gelijk even een berichtje sturen wat bij haar de oplossing was.

kvulden mooi he, zulke paarden :(:)
prachtige tekening!

rover dat is bij Gruitrode Belgie, bij de oudsberg.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:02

Ik zie de foto's gewoon in het topic zonder ergens op te klikken (en geen spoiler) maar maakt verder niet uit.

Gaaf gebied Spatter!

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:09

Ai Pauline, dat ziet er niet fijn uit. En je bent er al 5 weken zoet mee nu? Pfff, dan is er vast meer aan de hand dan 'slechts' een kneuzing, denk ik?

Ik ben sinds gister ook een beetje kreupel... Gisterochtend met paard en hond lekker gaan hardlopen. Ging echt heerlijk. Vond het grootst deel van de paden ook nog prima te doen na alle regen van de nacht er voor. Sla ik op een gegeven moment een pad in, terwijl de hond een stuk rechtdoor is gehold. Die komt natuurlijk met een vaart achterop gesjeesd... Ik was net bezig mn merrie te verhuizen achter mij langs van links naar rechts, om een eventuele schrikreactie van haar voor te zijn. Mocht ze schrikken van de hond, en opzij springen, dan zou ze naast het pad springen en niet op mij. Maar ik was dus net een seconde te laat. Of de hond een seconde te vroeg... Ze schrok idd, niet heel erg, maar genoeg om een sprongetje opzij te maken. En wel tegen mn enkel... En dat doet zo'n verdomde pijn, zo'n hoef in volle vaart op je achillespees en enkel... Pfff, zweet brak me uit. Paar minuten op adem komen, en bedenken hoe verder. Want daar sta je dan, midden in het bos...zo'n 5 km van huis.. Er op klimmen kan, maar in combi met de hond en een stukje langs de weg, vond ik dat geen optie. Dus maar terug gelopen. Door de wind vond ik echt vies koud, dus ben vervolgens toch ook maar weer gaan hardlopen.... Zo, had gister en vannacht echt last... De boel is ook serieus dik. Heb geen enkelvorm meer, het is één rond klomp vocht geworden.
Zal mij benieuwen hoe lang dit nou weer gaat duren... Heb de traumeel van de paarden gelijk ingepikt, en ben aan de zalf en druppels. Even de komende 24 uur afwachten voordat ik me echt zorgen ga maken :7

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:14

;( Pauline!! ;(

Jemig man.

Charly zijn rijdek is nu compleet, met bontdekje met inlages. Ja, we reden in de regen :Y)
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:20

Ziet er op zich wel lekker zacht uit :), maar heb je geen last van die ring bij je benen?

Gingerale, Auw, dat is idd erg pijnlijk!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:22

gingerale niet te lang mee rond blijven strompelen :(:)

mooie fjord, jij rijdt zo met hem?