[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:45

Tis geen 5 sterren manege :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:10

Als mensen dat soort dingen niet kunnen waarderen hoeven ze er toch niet te gaan staan? :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:21

Als mensen hun paarden niet bij mij zouden willen stallen omdat ik roze paaltjes zou hebben, dan zou ik die niet eens bij mij op stal wíllen hebben staan :') bedoel, als dat al voor mensen een reden zou kunnen zijn om ergens wel/niet te staan... tja :roll:

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 16:28

Ik ga na mijn vakantie er eens goed voor zitten, ik hou ervan haha.

En het is ook niet zo, dat de hele paddock voorhangt ermee. Het is puur om te gebruiken, als je iets wilt afschermen. En natuurlijk ook voor het stukje gras

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:28

Afbeelding "Een roze omheining! Wie verzint zoiets? :roll: "

Lekker doen wat je leuk vindt!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:33

Roze is leuk!!

Niet verkeerd bedoel, maar hoe dik en welk materiaal is jouw stalwand van de eigen gemaakte stal? En zit het alleen zit vast met wat hoek ijzertjes aan ( grenen) paaltjes , ben je niet bang dat als er een paard wat tegen duwt dat die er zo doorheen gaat? niet om af te kraken maar als dat balkje splijt krijg je echt mega verwondingen en ben ik ban dat je hoop onkosten kan krijgen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-07-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:33

Shirley schreef:
[ [url=m/0kHcOO.jpg]Afbeelding[/url] ] "Een roze omheining! Wie verzint zoiets? :roll: "

Lekker doen wat je leuk vindt!!

amen _/-\o_

Voor die paar stallen die je verhuurd, wil je toch ook graag mensen die bij je passen. Oftewel ze doen het maar met roze als jij dat leuk vindt. Je doet het voor de lol :D

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 16:34

Ga ik ook zeker doen hoor.

Ik ga er rustig voor zitten haha

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 16:36

Lynn_Nikita schreef:
Roze is leuk!!

Niet verkeerd bedoel, maar hoe dik en welk materiaal is jouw stalwand van de eigen gemaakte stal? En zit het alleen zit vast met wat hoek ijzertjes, ben je niet bang dat als er een paard wat tegen duwt dat die er zo doorheen gaat?

Het zijn dikke meubelpanelen en die zitten ook aan de balken geschroefd. Het is echt super stevig, dus verwacht geen problemen. Daarbij komt, het is een shet stal. De andere stal wordt weer anders.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:37

marion82 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Roze is leuk!!

Niet verkeerd bedoel, maar hoe dik en welk materiaal is jouw stalwand van de eigen gemaakte stal? En zit het alleen zit vast met wat hoek ijzertjes, ben je niet bang dat als er een paard wat tegen duwt dat die er zo doorheen gaat?

Het zijn dikke meubelpanelen en die zitten ook aan de balken geschroefd. Het is echt super stevig, dus verwacht geen problemen. Daarbij komt, het is een shet stal. De andere stal wordt weer anders.

tip, kijk of je ergens via mp betonplex flink mm dik kan krijgen, is ook erg fijn als stalwand en heel stevig en makkelijk schoon te maken

meubelpaneel is samengeperst hout met een laagje, dat absorbeert vocht en valt dan uit elkaar/ verzwakt als het nat/ vochtig wordt

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:46

Citaat:

Citaat:
tip, kijk of je ergens via mp betonplex flink mm dik kan krijgen, is ook erg fijn als stalwand en heel stevig en makkelijk schoon te maken

meubelpaneel is samengeperst hout met een laagje, dat absorbeert vocht en valt dan uit elkaar/ verzwakt als het nat/ vochtig wordt

Betonplex doet exact hetzelfde... :j daarom zijn bij trailers alle randen afgekit etc. Beter zou dan zijn planken vurenhout en die lakken om te beschermen.
Maar ik denk dat die meubelpanelen prima gaan houden. Mijn achterwand van mijn stal was van dat geperste hout (zonder laminaat), heeft zo'n 17 jaar gestaan voor mijn paard doorheen ging. Een scheur van onder tot boven, maar zeker nog niet aan het rotten... ;)

KayleeFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:10

Leuk, gefeliciteerd!

A_nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:56

dravergekkie schreef:
A_nnee schreef:
Begint erg mooi te worden! :) Ik las net dat je fan bent van roze. Bij Van Cranenbroek verkopen ze ook roze handgrepen. Misschien is dat nog wat voor de paddocks. ;) Weer een reden om er eens te gaan kijken, haha. *\o/*

Er bestaan tegenwoordig zelfs roze prikpaaltjes en lint met roze erin :D

Haha, prachtig! :) Ben benieuwd hoe gekleurd de stal van ts uiteindelijk wordt. :#

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 17:18

*\o/* *\%/* mijn steunen zijn vandaag binnen gekomen.
Na de vakantie gelijk in de kasten zetten, echt super leuk. Steunen zijn ook best heel licht

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:57

Veel plezier op vakantie!

Enne hier ook een roze fan hoor. Heb ook roze handgrepen, roze kruiwagen, roze voerbakken, roze isolatoren en nog veeeel meer ;) (roze auto! ;) )

D_eem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:08

* kruipt onder meelees steen vandaan*

Ondanks dat ik niet zo'n roze freak ben, zou ik het wel kunnen waarderen hoor! Gewoon net even iets anders is toch leuk :)

Iig nog een fijne vakantie! Kan niet wachten tot er weer een nieuwe update is :)

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:12

Het wordt echt super gaaf bij je

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 22:27

Thanks allemaal.
We zijn vanavond aangekomen bij onze eerste slaap plek in metz. Morgen rijden we door naar montpelier en zondag door naar onze eindbestemming in spanje, tossa de mar.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:56

Wat leuk om je project zo te volgen, ik heb zojuist alle 31 pagina's gelezen :Y) :D . Ik vind het bijzonder hoe hard je eraan werkt en hoe je je niet uit het veld laat slaan (bijv. met de wateroverlast: je ging gelijk een pomp halen en daarna 'gewoon' weer verder met klussen).
Ik denk dat je een heel mooie plek creëert, met een fijn management voor de paarden.

Ik heb wel twee punten die ik toch wil benoemen:
- je bestrating: leg alsjeblieft bandjes vóórdat er paarden opkomen. Als je het niet niet gaat het zéker weten uit elkaar schuiven (vooral aan de bakzijde, maar ook de zijkanten) en dat zou ik zo ontzettend zonde vinden van al je moeite die je erin gestopt hebt. Het ligt nu namelijk echt hartstikke netjes dus het is echt de moeite waard om dat zo te houden. Als het eenmaal is gaan schuiven kun je een groot deel (zoniet alles) er weer uithalen en opnieuw bestraten.

- dan je grasstrook. Denk er alsjeblieft nog eens heel goed over na of je daar wel paarden op wil laten grazen. Het is al eerder genoemd, maar met de regen stromen er echt flink wat deeltjes asbest mee (zeker bij zo'n oud dak) en die zitten daar dus in de grond. Je gaf aan dat er een goot zit, maar ik zag op de foto dat die goot ten eerste niet langs de oversteek loopt en ten tweede (waarschijnlijk al een hele tijd) niet netjes hangt en dus niet geheel functioneel al het regenwater (met asbestdeeltjes) opvangt.
Waarschuw in ieder geval al je pensionners hiervoor zodat ze zelf de afweging kunnen maken of ze het risico willen nemen.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 18:08

Leuk dat je als gelezen hebt gdg.
Bedankt voor de input. We weten niet of het asbest is, dus daar doe ik verder heb uitspraken over.

Bestrating gaan we wel zien. Ik hen nog genoeg te doen voor er paardjes kunnen komen

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:22

Ik ga wel mee met GDG over de bestrating. Het ligt nu echt super mooi, maar als paarden er op lopen en er ook op draaien en doen dan gaat het echt schuiven. Zeker de randen zullen gaan verschuiven

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 20:23

Naath86 schreef:
Ik ga wel mee met GDG over de bestrating. Het ligt nu echt super mooi, maar als paarden er op lopen en er ook op draaien en doen dan gaat het echt schuiven. Zeker de randen zullen gaan verschuiven

Begrijp ik ook wel hoor. Het enige wat zou kunnen schuiven aan de randen, is aan de rechter kant. 2 andere kanten liggen klem. Voorkant is alleen maar grindtegels en liggen geen klinkers

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:28

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 20:30

Weet welke dat zijn. Heb ik ook gebruikt voor de stal. Om de fundering op te hogen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:40

ohh ja dat kan ook natuurlijk :P