Als het op de huidge plek 'over' is en voor de stal zou je nieuw moeten kopen, dan zou ik het ook verplaatsen. Vraag wat buren/vrienden, want het zal best wel zwaar zijn nu
Iets met eigenwijs, het meteen willen... Heb net in mn eentje het tapijt 20meter om gesleept. Echt geen aanrader Maargoed. Inmiddels ligt t vast en recht.
Zo, 31 pagina's doorgelezen. Viel niet mee Nog niet 100% overtuigd maar is desondanks een mega idee. Ik zit op klei grond, inmiddels weer vlak maar het terreintje waar ik nu twee paddocks gemaakt heb voor de shetjes ligt iets dieper dan de goed gedraineerde rijbak ernaast (waar ik ze wel in mag zetten maar niet mag voeren) Ik moet er nog eens over nadenken..... Paddocks zeer nat na regenval helaas.
Iemand hier nog belang bij een groot stuk tapijt? Zou iets van 100m2 moeten zijn of meer.. was er zelf niet bij bij het uithalen dus weet het niet zeker!!
Is donkerblauw, heeft wel een jaar inmiddels buiten gelegen, was van plan het zelf te gebruiken bij de paarden maar niet nodig meer.
Is zeer degelijk en valt niet zomaar uit elkaar. Ligt hier opgerold, mag gratis afgehaald worden vlak bij Enschede over de grens.
Saar88
Geplaatst: 17-09-17 13:53
Ook al is er een tijd niet gepost; ik haak even aan! Onze paddock is al aan de kleine kant voor twee paarden (helaas, randstad) dus op het moment een ontzettende modderbende. Uitmesten moet met een mestboy, want de kruiwagen krijg ik niet uit de modder, paard met flinke mok en alles onder de drab. Vooral de inloop naar de stal en de voerplekken zijn zeiknat.
Ik heb al een oproepje geplaatst voor tapijt, hopelijk kan ik snel iets leggen als tussenoplossing. Mijn plan is om de modder recht te trekken, eventueel wat wit zand eroverheen, tapijt en dan weer een laagje wit zand. Dan gaan we volgende lente/zomer wel eens kijken naar een permanentere oplossing..
Ik ben echt blij dat ik mn tapijt verplaatst heb van de zomer. De ingang van de schuilstal s super nu
DubbelFun
Geplaatst: 17-09-17 13:59
Dan zou ik dat witte zand achterwege laten. Het heeft geen meerwaarde en kost alleen maar geld
Ik ben ook nog steeds blij met mijn strookjes langs de randen van de PP, zéker nu ik een krui heb met massieve banden
Sybelle
Geplaatst: 17-09-17 14:00
Ik zou juist zeker een laag zand er onder leggen. Als je het op modder legt blijft het lang zo mooi niet liggen. Dat zie ik in de paddock naast me. Die grond was niet goed droog en vlak toen ze het legden en het ligt nu hobbelig en trekt scheef. Terwijl ik gewoon een vlakke, stevig ondergrond heb waar het water zo afloopt. (Ik heb er een minimaal laagje zand overheen. Alleen wat ze er over lopen vanuit de rest van de paddock.)
Mijn tapijt stuk is trouwens ong. 12x12 meter aansluitend aan het beton en aan de andere kant de rest van de paddock met zand dus wordt veel belopen.
Het tapijt ligt wel het beste als de ondergrond recht is, maar als er nu modder is met kuilen dan krijgt je dat met een laagje zand ook niet stevig recht.
Heb je gelijk in DubbelDun, maar ik hoop dat zo'n extra laagje net iets meer stabiliteit toevoegt? Als ik mijn tapijt heb gevonden ga ik gewoon eens aan de slag. Het is een relatief klein stukje dat prioriteit heeft, dus ik kan het een en ander uitproberen
Hilary
Geplaatst: 17-09-17 14:07
Zand eronder lijkt mij inderdaad erg handig om de boel goed vlak en stevig te kunnen krijgen, maar starten met een droge ondergrond is wel aan te raden. Komende week wordt het een aantal dagen droog; dagelijks harken / vlakken helpt om te laten drogen. Wellicht kun je het tapijt daarna zo leggen dat het iets afloopt richting een gootje / greppeltje / slootje, dan ben je ook relatief snel van staand water af.
Saar88
Geplaatst: 17-09-17 18:18
Het stuk droogt gelukkig relatief snel, maar de in- en uitgang blijft drama. Ga proberen het zo vlak mogelijk te krijgen, maar als het voorlopig voldoet ben ik al blij. Dan kunnen we het goed aanpakken als het weer mooi weer wordt (volgend jaar )
Dat was het eerste stuk tapijt wat ik gebruikt heb, maar het gaat niet heel lang mee. Nu na 2 jaar is het al behoorlijk aan het vergaan (valt uit elkaar en wordt heel draderig).