Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:23

@[***]: dat klinkt niet goed :n . Dat lijkt een heel snelgroeiend gezwel te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:26

DD, Ik ben er ook een beetje bang voor......

Voorheen is het heel lang "rustig" geweest, was het eigenlijk alleen maar een kaal plekje. Ze is van de zomer al bij de da geweest, maar vanwege de warmte en insecten was het advies om in het najaar te gaan behandelen, alleen nu gaat het zo snel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:37

Ik vrees dat ze er nu wat te laat mee is. ;(

Mijn oudje heeft jaren terug eens een raar bobbeltje aan de binnenkant van het oor gehad. Het leek een soort van 'gebroken' grijzig korstje, maar wilde er niet af. Toen ineens ging het mega hard groeien en in 4 dagen tijd was het een bal van 3 cm geworden op een soort steeltje. Dus het zat niet 'breed' vast. Omdat ik al een afspraak met de DA had staan heb ik die niet eerder laten komen.
Een dag later trof ik het paard aan met wat bloed op het been/knie, maar kon niets vinden. Tot ik ineens het oor zag. Ze had blijkbaar zelf de bult er af geschuurd en er zat alleen nog een klein roodachtig rondje, wat na een dag ook dicht was. Dit is wel altijd een kaal lichtgrijs vlekje gebleven, maar er is gelukkig niets meer terug gekomen.
De plaatjes die ik naderhand opgezocht heb van sarcoid's deden me er wel aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:40

Dan heb je mazzel gehad!

Ik ben ook bang dat ze nu wat te laat is, maar als ik de da mocht geloven konden die bcg injecties wel een zeer positieve uitwerking hebben. Laten we dan maar hopen dat, dat nog gaat lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:45

Staat dat paard toevallig bij koeien in de buurt [***]? Schijnt dat die vaak sarcoid kunnen doorgeven aan paarden door soort virus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:46

Nee geen koeien. Ik wist niet dat koeien dat konden doorgeven.

Tinky12

Sterkte [***] ,hopelijk kunnen ze je paardje helpen :(:)

Hier is het natnatnat...niks aan bah :(

Mag ik even spammen? Ik heb gister een serie foto's gemaakt en sinds lange tijd weer een ITP geplaatst :)

[ITP] [ITP] Drie dikke vrienden hebben lol.

DubbelFun

Citaat:
BCG-injecties (immuuntherapie)
BCG staat voor Bacille Calmette Guerin. Dit is een oplossing van een afgezwakte bacteriestam die in de tumor kan worden ingespoten. Het immuunsysteem van het paard wordt lokaal door deze injecties geactiveerd. Door de sarcoïden meerdere malen te injecteren met BCG bestaat de kans dat de tumoren verkleinen of zelfs verdwijnen, afhankelijk van de grootte in het beginstadium. BCG is een behandeloptie voor sarcoïden die door de lokatie niet (goed) te verwijderen zijn, zoals bijvoorbeeld aan het hoofd. BCG kan aanzienlijke zwelling geven na inspuiten, laat je goed voorlichten door je dierenarts voordat je tot deze behandeling overgaat.

Ik lees dat Hochmoor in Duitsland een stuk voordeliger is als Utrecht die jaren geleden al 200 euro per injectie vroeg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:48

@Tinky: leuke foto´s. Zo lekker speels dat ze zijn tegenover en paar van die duffe merries hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:52

DubbelDun schreef:
Citaat:
BCG-injecties (immuuntherapie)
BCG staat voor Bacille Calmette Guerin. Dit is een oplossing van een afgezwakte bacteriestam die in de tumor kan worden ingespoten. Het immuunsysteem van het paard wordt lokaal door deze injecties geactiveerd. Door de sarcoïden meerdere malen te injecteren met BCG bestaat de kans dat de tumoren verkleinen of zelfs verdwijnen, afhankelijk van de grootte in het beginstadium. BCG is een behandeloptie voor sarcoïden die door de lokatie niet (goed) te verwijderen zijn, zoals bijvoorbeeld aan het hoofd. BCG kan aanzienlijke zwelling geven na inspuiten, laat je goed voorlichten door je dierenarts voordat je tot deze behandeling overgaat.

Ik lees dat Hochmoor in Duitsland een stuk voordeliger is als Utrecht die jaren geleden al 200 euro per injectie vroeg.

Ik zag Duitsland ook al voorbij komen inderdaad. Zal ik ook nog even tegen mijn vriendin zeggen. Het is altijd lastig om adviezen te geven over het paard van een ander.

Tinky het gaat gelukkig niet om mijn paard :o , maar het paard van een vriendin. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zelf zou doen. Ik ga je topic even bekijken!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:53

:D Ja de jongens houden wel van spelletjes hoor,ze kunnen dat klieren met elkaar enorm lang volhouden.Gelukkig nu met 3 zodat als een er genoeg van heeft er gelukkig weer een nieuw slachtoffer is *\o/*

O...dan had ik dat even gemist [***]...sterkte voor je vriendin en haar paard.Pittig hoor.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:54

[***] wat vervelend! Ik ben er (gelukkig) helemaal niet bekend mee. Sterkte voor ze in ieder geval!

Tinky leuke plaatjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:20

Afbeelding
Hihihi, de kat is zoooooo blij dat de vloerverwarming weer aan is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:27

Ahhhhhh...heaven :D

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:54

het is hier ook een natte bende, ik heb voor het eerst mijn grote een regendeken op gedaan want die stond zo naar me te roepen, en dat is meestal een teken dat er iets is haha hij hinnikt niet zo snel. en wederom zal er niks met ze gedaan worden :( het weer is zo slecht en op de dagen dat het droog is moet ik meestal werken..en dan heb ik er geen tijd voor -O-

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:09

Ik zou gaan rijden vandaag, maar ik heb toch niet zo'n zin :+.

Paarden zijn buiten, maar ze willen nu het hooi op is toch graag weer naar binnen, hebben zij even pech! Ik ga mijn arreslee maar eens verder schilderen, dan is die hopelijk klaar als er sneeuw gaat vallen!

@[***]: heerlijk vloerverwarming, helaas mag die in onze oude boerderij in de woonkamer niet meer aan sinds we een nieuwe ketel hebben :(. Vervelend zeg van die sarcoïd, hier heeft mijn merrie er ook 1 gehad, die ook vanzelf weer weg ging. DA was er toen nog niet zo gerust op, maar voor we iets konden doen slonk die alweer.

@MarijeR: wat leuk die webcam zo! Kunnen we mee kijken. Heb jij nog tips wat het handigste werkt? Ik wil er ook graag 1 in de stal, kan ik af en toe net wat makkelijker spieken als ik bijvoorbeeld niet thuis ben.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:13

Jee [***] dat is even schrikken zeg, hopelijk kunnen die injecties wat gaan betekenen.

Donja ja echt een mooi verhaal van die verzorgster wat lief van jou zeg dat je het paard aan haar hebt gegeven!

Daan hoe is het nu met je bak? nog steeds droog, ik ben echt jaloers op die foto;s die je laatst poste ziet er echt super uit zeg, hopelijk blijft deze bak heel lang goed.

Mvermeulen ja herkenbaar, hier ook zo moet ik werken schijnt de zon, vandaag een vrije dag en
nu dit weer echt zo koud en nat brrrrr.

Hier heb ik net even een groepswissel gedaan, de twee nieuwe paardjes keken niet echt naar elkaar,
Guli-Star de 8 jarige merrie wilde heel graag naar de andere merries en onze kleine welsh van 2 jaar heb ik nu bij het jaarling hengstje gezet.
Die twee wisten niet hoe snel ze naar binnen moesten komen en gingen meteen gezellig staan eten.
De volwassen merries geven niks om het weer, staan relaxt te eten ze keken nauwelijks naar de nieuwkomer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:15

Sterkte [***] voor jou en je vriendin… Dat zijn geen fijne dingen idd.. Ik duim dat ze opschieten.! En geweldig je kat. Ik tref regelmatig die van mij aan onder mijn dekens in me bed ;(

Zooo Ddun mazzel gehad.!! Een meevaller mag ook wel eens.!!! :)

Hier nog 1 uurtje stage en dan op naar huis, kijken wat ik aantref... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:19

Net een berichtje van mijn vriendin. Utrecht heeft overlegd met haar dierenarts en volgende week donderdag kan ze erheen. Ze belt mij nog even wat ze nu precies gaan doen, maar ze zit nu op haar werk. Ik hoop dat ik met haar mee kan donderdag.

Ik vind het ook nog eens mega interessant.

ieris ze staan er heerlijk bij!

amiette mijn andere kat ligt ook nog weleens onder mijn dekbed.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:38

Herkenbaar katten in bed, die van ons doen het ook. Maar dat vinden we gezellig :)

[***] ik ben benieuwd hoe het verder loopt.

Ieris wat een leuk valkje, om verliefd op te worden!
Ik ben ook benieuwd hoe mijn bak er nu bij ligt maar nog even 2 uurtjes geduld. Het regent hier de hele dag al non-stop....

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:43

Super [***].!!! Nu hopen op een goed resultaat.!

Daan_O: Ze slapen op mijn kamer, ik vind het ook zeer gezellig :D Maar zo'n raar gezicht als je een opgemaakt bed ziet met een grote bobbel in het midden waar zij dan ligt <3

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:55

Ah [***], niet leuk.. sterkte.. Maar die kat is wel leuk! Hier kwam Jos, onze kat, net heel fanatiek in galop binnen door het wc raam (dat is zijn kattenluik :') ) en nu ligt ie als een aangespoelde walrus bij zijn voerbak te kronkelen en te mauwen omdat ie zooooo zielig is dat hij nog geen eten heeft. :')

En veel natte paarden, hier ook net het echtpaar binnen gehaald, was iets eerder klaar op het werk en meteen naar huis gereden. Ze zijn beide geschoren en zijn echt tot op het bot natgeregend. Nu staan ze met volle hooinetten op te drogen voor de les vanavond. Ik haal ze eigenlijk nooit eerder binnen maar nu hadden ze het koud en dat heb ik nog niet vaak meegemaakt. Stom weer!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:01

Aangespoelde walrus. ..raap me op haha..

Ik heb net de sfeerverlichting opgehangen hihi

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:04

Knus! En kerstig!

Ja Jos kan zich echt enorm aanstellen. Daarna ging ie demonstratief op een mandarijn liggen. :') En nu wil hij steeds op schoot maar hij is nog veel te nat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:11

Ha, ha, ha, op een mandarijn!

Die stal ziet er gezellig uit!

Hier heeft Bumper (de kat) net eventjes zijn snorharen buiten het kattenluikje gehouden en dácht dat het wel meeviel..... Daarna raced hij dus met een noodgang naar de tuindeur en begint dan als een malle aan het raam te krabben en miauwt vreselijk, klinkt als: laaaaaaaaaat me nu direct naar binnen, anders stort ik ter plekke dood neer!!!!
Hij heeft net ter compensatie 2 van die lange spinnen gevangen in de keuken. Mijn trio gaat zo ook naar binnen. Staan de hele dag al in de pissende regen. Effe een vraag; wat doen jullie met hooi dat nat is geworden van de regen? Geven jullie dat de volgende dag weer of gooien jullie het weg?

Het zit bij ons in netten en het is redelijk nat, maar er zit ook nog wel wat in. Vind weggooien zonde.....