. Dat lijkt een heel snelgroeiend gezwel te zijn. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dat lijkt een heel snelgroeiend gezwel te zijn. 

Citaat:BCG-injecties (immuuntherapie)
BCG staat voor Bacille Calmette Guerin. Dit is een oplossing van een afgezwakte bacteriestam die in de tumor kan worden ingespoten. Het immuunsysteem van het paard wordt lokaal door deze injecties geactiveerd. Door de sarcoïden meerdere malen te injecteren met BCG bestaat de kans dat de tumoren verkleinen of zelfs verdwijnen, afhankelijk van de grootte in het beginstadium. BCG is een behandeloptie voor sarcoïden die door de lokatie niet (goed) te verwijderen zijn, zoals bijvoorbeeld aan het hoofd. BCG kan aanzienlijke zwelling geven na inspuiten, laat je goed voorlichten door je dierenarts voordat je tot deze behandeling overgaat.
DubbelDun schreef:Citaat:BCG-injecties (immuuntherapie)
BCG staat voor Bacille Calmette Guerin. Dit is een oplossing van een afgezwakte bacteriestam die in de tumor kan worden ingespoten. Het immuunsysteem van het paard wordt lokaal door deze injecties geactiveerd. Door de sarcoïden meerdere malen te injecteren met BCG bestaat de kans dat de tumoren verkleinen of zelfs verdwijnen, afhankelijk van de grootte in het beginstadium. BCG is een behandeloptie voor sarcoïden die door de lokatie niet (goed) te verwijderen zijn, zoals bijvoorbeeld aan het hoofd. BCG kan aanzienlijke zwelling geven na inspuiten, laat je goed voorlichten door je dierenarts voordat je tot deze behandeling overgaat.
Ik lees dat Hochmoor in Duitsland een stuk voordeliger is als Utrecht die jaren geleden al 200 euro per injectie vroeg.
, maar het paard van een vriendin. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zelf zou doen. Ik ga je topic even bekijken! 
het weer is zo slecht en op de dagen dat het droog is moet ik meestal werken..en dan heb ik er geen tijd voor
.
. Vervelend zeg van die sarcoïd, hier heeft mijn merrie er ook 1 gehad, die ook vanzelf weer weg ging. DA was er toen nog niet zo gerust op, maar voor we iets konden doen slonk die alweer.

Maar zo'n raar gezicht als je een opgemaakt bed ziet met een grote bobbel in het midden waar zij dan ligt
) en nu ligt ie als een aangespoelde walrus bij zijn voerbak te kronkelen en te mauwen omdat ie zooooo zielig is dat hij nog geen eten heeft. 
En nu wil hij steeds op schoot maar hij is nog veel te nat.