Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tosadog schreef:We hebben een partij zgn. gruproosters of stalroosters (boeren gebruiken die meestal in de koeienhouderij) op de kop getikt. Je hebt ze in verschillende maten, wij hadden de maat 1.00 x 1.50 m, dan zijn ze met 2 man te tillen of in je eentje kun je ze ook redelijk goed verplaatsen.
Ik zet hier even een link naar Marktplaats, wij hadden exact deze stalroosters.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Rocamor schreef:Rocamor schreef:wat modder wegscheppen is niet echt een optie. dan moet ik er echt grof geschut bijhalen. Droog en hard eronder klopt. Maar ik zit op de dikke kliederige klei. En mijn ervaring is dat je dan niets "effe" doet helaas
Hoewel er ook een nadeel zit voor je aan het op pension zetten denk ik toch dat dit de beste optie is aan je reacties te lezen..
Straks krijg je nog problemen met de dierenpolitie of omstanders..
Onze paarden zijn vanochtend verhuisd naar nieuw stekkie! Helemaal blij
De kogel is door de kerk. We gaan dit weekend op pensionstal kijken. Die ligt wel 25 km verweg, maar de paarden komen wel in kuddeverband, in een loopstal met verharde paddock. Geen bagger. Goed berijdbare buitenbak. En (relatief) weinig pensionklanten. Ik stond vanmorgen letterlijk te janken op stal. Die paarden gaan echt dit weekend over. linksom of rechtsom. Ik lig letterlijk wakker van de stress om mijn beessies.
Heb inmiddels > 200 euro aan medicijnen betaald omdat mijn Rock door het weinige lopen met mega dikke poten stond. Zo dik, dat ik bang was dat zijn huid zou openscheuren.
We gaan eerst kijken of we op die stal thuisvoelen. En als ze overzijn, gaan we heel diep nadenken of ik naar mijn huidige stekje terugwil. Momenteel ben ik zo negatief dat ik er eigenlijk een punt achter wil zetten.
Het stekkie heeft het voordeel dat het dichtbij is. Lekker op de fiets ernaartoe.
Maar het nadeel is (of eigenlijk de nadelen zijn):
- de bak is met een beetje regen niet meer te gebruiken. het heeft me nooit uitgemaakt om door plassen te rijden, mits de bodem vast genoeg is. In deze bak is de ene pas goed en de volgende ineens 10 cm dieper. De paarden (en ik ook) durven dus eigenlijk niet te lopen
- ik moet relatief veel investeren om voor de stal een kleine paddock te maken zodat ze binnen en buiten kunnen staan
- het huis met de grond en de bak staan te koop. Mijn stukje niet. Maar zou bij goed bod wel verkocht kunnen worden. Stel dat het huis verkocht wordt, kan het zijn dat ik via de achteringang naar de stallen moet, wellicht mag ik geen water en licht gebruiken (komt nu allemaal van het huis, maar ja, als dat verkocht is). En of ik dan nog wel een bak mag gebruiken, is ook de vraag. Ook geen idee hoe het dan met de mestafvoer moet (de ingang naar de wei is in een dorp tussen twee huizen namelijk)
Toegegeven, met mooi weer is het een heel leuk stekkie en ik was als zandkind ook echt NIET voorbereid op deze hel. Ik was vanmorgen letterlijk blij dat ik knielaarzen aanhad. Mijn regenlaarzen zouden namelijk ondergelopen zijn. Heb de paarden op een andere paddock van de eigenaar gezet met wat hooi. Dan maar een paar dagen niet in de stal. Deze paddock zal ook snel drama zijn, maar ja, het is even niet anders.
Tosadog, dank voor je idee. Hier ook west friese klei en ik neem je idee mee in mijn overpeinzingen