Kinke schreef:Als je genoeg tijd en geld hebt, waarom wil je dan bijrijders?
Dat snap ik dus ook niet... als je toch tijd en geld over hebt: waarom dan in vredesnaam 'een vreemde' op je paard laten?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyparadijs schreef:Ik zal nog wat olie op het vuur gooien.
Ik heb 2 bijrijdsters die beide 3 dagen in de week rijden. En beide 75,- per maand betalen.
Ze mogen beide op eigen kosten lessen en starten.
Voor mij scheelt dat dus 150 euro in de maand aan kosten.
Overigens staat mijn paard wel op een stal met binnen en buitenbak.
michelle933 schreef:Ik betaal ook niks.
Zou het van de zotte vinden.
Beetje geld aan jou vragen omdat HUN geen tijd of geld voor hebben dus maar een verzorgster zoeken die gaat dokken. Gek zeg.. Moet je maar geen paard nemen hoor als je weet dat je er geen tijd of er teweinig geld voor heb.
ponyparadijs schreef:Ik zal nog wat olie op het vuur gooien.
Ik heb 2 bijrijdsters die beide 3 dagen in de week rijden. En beide 75,- per maand betalen.
Ze mogen beide op eigen kosten lessen en starten.
Voor mij scheelt dat dus 150 euro in de maand aan kosten.
Overigens staat mijn paard wel op een stal met binnen en buitenbak.
Mindim schreef:michelle933 schreef:Ik betaal ook niks.
Beetje geld aan jou vragen omdat HUN geen tijd of geld voor hebben dus maar een verzorgster zoeken die gaat dokken. Gek zeg.. Moet je maar geen paard nemen hoor als je weet dat je er geen tijd of er teweinig geld voor heb.
Dan koop je zelf een paard, hoef je niet op die van een ander. Waarom wil jij dan bijrijder zijn, uit barmhartigheid voor de eigenaar of een stuk of helemaal zelfbelang?
knollentuin schreef:tjah... en? als dit voor jou de manier is om dit paard aan te houden en zelf met een andere verder te gaan ... vul ik een beetje in wat de situatie zou kunnen zijn.... denk ik : prima oplossing! en alle andere redenen daargelaten, ik vind dit nog steeds een zinloze discussie, ieder doet waar hij zich goed bij voelt, wat hem of haar past en wat een ander daarvan vind zal mij iig aan mn gat oxideren, leven en laten leven en respect voor elkaars zaak hoor.
ik lees hier teveel heilige boontjes die alles voor niks willen -en ik vraag me heus geregeld af wat die zouden doen als ze eindelijk hun droompaard -dorombaan en droomrelatie hebben en alles valt in duigen...hoe los je je zaakjes dan op? als een betalende bijrijder je kan redden? waarom niet? en al heb je het geld geheel niet nodig maar wilt een tegemoetkoming in het gebruik van jouw dier? evenzogoed je goed recht...
op elk potje past een dekseltje ,t is alleen even zoeken misschien..
minajtje schreef:100 euro is veelt te veel, is 1200 per jaar, daar kun je een pony van kopen! je helpt de eigenaar toch?! als er iets kapot gaat betaal je natuurlijk wel maar verder..
Mindim schreef:michelle933 schreef:Ik betaal ook niks.
Dan koop je zelf een paard, hoef je niet op die van een ander. Waarom wil jij dan bijrijder zijn, uit barmhartigheid voor de eigenaar of een stuk of helemaal zelfbelang?
michelle933 schreef:Ik betaal ook niks.Ik hoef zo'n verzorger niet
Zou het van de zotte vinden.ik ook
Beetje geld aan jou vragen omdat HUN geen tijd of geld voor hebben dus maar een verzorgster zoeken die gaat dokken.beetje op mijn met veel liefde opgeleide paard komen rijden waar ik al jaren flink mijn bankrekening voor plunder omdat je zelf te niet voldoene geld of tijd op kunt brengen voor een eigen paard Gek zeg.. Moet je maar geen paard nemen hoor als je weet dat je er geen tijd of er teweinig geld voor hebmoet je niet op mijn paard komen rijden hoor als je niet de waarde kent van een fijn en goed doorgereden paard en niet ziet wat voor kans dat is.
pol013 schreef:En in dik wat ik er van denk. [...]
Ik heb ergens nog steeds in mijn hoofd zitten dat ik mijn paard nog een leuk pre pensioen kan geven met een nieuwe jonge of onervaren ruiter. Top leerpaard waar je zowel recreatief als op wedstrijden heel veel plezier mee kunt beleven. Naar mijn mening uiteraard tegen een vergoeding want dan moet hij ook in de dekens blijven, ijzers onder, zijn voeding afgestemd op sport, zijn tuig passend en goed ondehouden
Als ik dit soort reacties lees heb ik de buik er al weer vol van hoor. Bah, als dat de mentaliteit is mag hij gewoon lekker rechtstreeks door naar zijn echte pensioen.