suze_ schreef:Mindim zoals je hierboven ziet is de lucht allang geklaard
Ja, dat zag ik. Alleen veranderd dat niets aan de geplaatste reactie en mijn mening daar over

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pentax schreef:Wat ik me afvraag he,als een weiland zo natuurlijk is, waarom lopen paarden dan weg zodra je het hek open zet?
Omdat die halve hectare helemaal niet zo natuurlijk is voor een bewegingsdier...
Zelfde geld voor stal, ken geen paarden die niet gaan scharrelen als de deur open staat.
joenohoe schreef:Weet je pmarena, de manier waarop jij je paarden houdt zoals op de foto's te zien is, zo zou ik ze ook houden als ik daarvoor de mogelijkheden had. Dus wat dat betreft zijn we het eens. Het probleem dat ik echter met jou heb, is dat jij andere mensen veroordeelt omdat ze het niet precies zo doen als jij. En, om mezelf als voorbeeld te nemen, dat je me zo ongeveer belachelijk maakt als ik het heb over mijn ene stal van 4 bij 3 met een uitloopje van 4 bij 2 en mijn andere stal van 3 bij 3 met een uitloopje van 6 bij 3. Mijn rijpaard staat al meer dan 10 jaar zo bij mij, met van begin april t/m eind oktober en als het vriest weidegang en veel baasje contact in de winter, want ik kan haar vanuit het keukenraam ziet en ze staat regelmatig bij het wcraampje met me te praten. Ze glanst en haar ogen sprankelen, en dan beweer jij dat ik het niet goed doe? Winters wordt er kilometers gewandeld en staat baasje om 5 uur op om de paardjes eerst een uur te laten scharrelen op de manege. En de jaarling staat winters ook in de wei, met 1 van de shetten.
Als ik jou moet geloven kunnen mijn paarden nooit gelukkig zijn, en de paarden van velen hier op Bokt ook niet, omdat ze anders worden gehouden dan dat jij doet, vindt je dat normaal???
Van mensen die bij me thuis komen, van juryleden hoor ik dat ze wel paard zouden willen zijn bij mij, en dan zit jij de manier waarop ik mijn paarden verzorg en het beste voor ze probeer te doen belachelijk te maken, zoals je ook doet bij anderen die een poging gedaan hebben hun mening te geven in dit topic. En dat heb ik op jou tegen, je denkt zo ongeveer dat je G.d bent.
jesito schreef:StefenFrens schreef:Lieve mensen de meningen zijn verdeeld..
Kunnen we niet een beetje respect hebben voor elkaar en een ieder in z'n waarde laten?
Wie bepaald wat goed of slecht is.. Er leiden meerdere wegen naar Rome.
Eindelijk iemand die het snapt
Active schreef:Het is hardstikke leuk en aardig dat mensen om 5 uur op staan om met hun paarden te gaan wandelen, ik zal wel ontzettend egoistisch zijn, want dat doe ik dus echt niet. De volledige verzorging heb ik uit handen gegeven om een drukke baan te hebben waardoor ik alles kan bekostigen. Het enige wat ik doe, is ja........daar komt ie, savonds rijden en evt bij een vrije dag nog een uurtje in de paddock of iets dergelijks.
Active schreef:Mindim schreef:[
Gaat je paard overdag nog naar buiten dan?
De ene gaat 4 uur in de paddock in de winter, in de zomer 7 uur op de wei. De andere 2 uur in de paddock en 1 keer in de stapmolen en in de zomer 5 uur op de wei en 1 keer molen.
Ze komen er dus gemiddeld met rijden erbij 2 a 3 keer uit.
Active schreef:Mindim schreef:[
Gaat je paard overdag nog naar buiten dan?
De ene gaat 4 uur in de paddock in de winter, in de zomer 7 uur op de wei. De andere 2 uur in de paddock en 1 keer in de stapmolen en in de zomer 5 uur op de wei en 1 keer molen.
Ze komen er dus gemiddeld met rijden erbij 2 a 3 keer uit.
Maartje1990 schreef:[
kortom 's winters voor de ene is dat zo'n 20 uur in de stal. Voor de ander 22 uur in de stal. Dan 's zomers voor de ene ongv. 17 uur in de stal en de ander 18?
En jij vindt niet dat je daar ook maar íets aan moet veranderen?!?!
Jij hoort toch ook niet in 'maat wchokje' thuis voor zoveel uur per dag of wel?
Mindim schreef:De paarden krijgen wel de kans om in de winter even los te lopen, bij velen gebeurt dit niet eens.
Afgelopen winters was het af en toe lastig de paarden naar buiten te krijgen met het winterweer.
@Maartje1990, Zou fijn zijn als je ook normaal kunt reageren.
Mindim schreef:De paarden krijgen wel de kans om in de winter even los te lopen, bij velen gebeurt dit niet eens.
Afgelopen winters was het af en toe lastig de paarden naar buiten te krijgen met het winterweer.
Ik begrijp dat niet iedereen de mogelijkheid heeft tot 24/7 echter vind ik wél dat je daar desonanks naar moet zoeken. En anders iets dat véél meer de optie geeft om naar buiten te gaan. Dus zo'n 7 uur per dag OP Z'N MINST voor elk paard elke dag van 't hele jaar.
En sneeuwbeslag, jouw paarden staan dus op ijzers begrijp ik? is geen ijzers voor iig de winters dan geen optie?
Maartje1990 schreef:[q
En wat die conditietraining betreft, ik ben 't niet eens met een stapmolen. 2 uur in 't zelfde rondje sjokken, wordt je toch ook niet blij van lijkt me? Wellicht kun je een uur ofzo met je paard gaan wandelen, wellicht gewoon een paar keer per week. Of een verzorgster wellicht?
Maartje1990 schreef:Mindim schreef:De paarden krijgen wel de kans om in de winter even los te lopen, bij velen gebeurt dit niet eens.
sorry, hoor dat ik een beetje fel reageer op 't feit dat een dier gewoon, niet genoeg vrijheid heeft.
Ik zal proberen 't netjes te houden, vind ik echter wel moeilijk
En sneeuwbeslag, jouw paarden staan dus op ijzers begrijp ik? is geen ijzers voor iig de winters dan geen optie?