Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Maar zou het nu echt kapotgaan als je het als weide-versteviging gebruikt ?
Ik zie het zo : met een versteviging van de grasmat (bodem) kun je ervoor zorgen dat hoeven niet meer zo diep wegzakken in de grond dat ze er echt van die happen en putten in maken.
Dus wat mij betreft hoeven ze niet op de roosters te lopen , maar hoeft er alleen maar iets in de grond te zitten dat voorkomt dat er van die diepe putten in komen.
En dan zou je dus 1 of ander structuur-spul op de grond kunnen leggen , dit nèt overdekken en vullen met aarde en hier gras op kweken. Zodat de paarden wel gewoon op grond en gras lopen maar de wortels beschermd liggen tegen die putten en gaten.
Als je dat voor elkaar krijgt dan heb je volgens mij al heel wat gewonnen. Dus al haalt het maar een beetje de puntbelasting eruit , dat er geen scherpe putten gemaakt kunnen worden en de grasmat op wortelniveau intact blijft.
Dan kan de grasmat zich snel herstellen en krijg je tenminste geen diep krater-landschap.
Daar moet toch wel een goedkopere oplossing voor zijn dan van die chique bodemroosters....?
pmarena schreef:Maar zou dat niet heel glad worden , dat paarden in de winter de stukken met gras toch wat kapotlopen waardoor er kapot gras en modder op de betonnen stukken komen en het een levensgevaarlijke glijbaan wordt ?
infrasupply schreef:Maar wél helemaak geënt op de paardenhouderij en de daarbij komende veiligheden.maar volgens mij praten we dan echt over hele andere oplossingen die er echt niet goedkoper op worden.
pmarena schreef:Niet mooier ook
Hee die laatste 2 ken ik niet , geinige modellen.
DubbelDun schreef:infrasupply schreef:Maar wél helemaak geënt op de paardenhouderij en de daarbij komende veiligheden.maar volgens mij praten we dan echt over hele andere oplossingen die er echt niet goedkoper op worden.
Persoonlijk zou ik bij paarden eerder kiezen voor bovenstaande 3 soorten als voor produkten zoals de jouwe.
Ik geef liever iets meer uit aan een veilig produkt wat ook wat langer mee zal gaan, als voor een korteduur oplossing. De meesten van ons kunnen tenslotte maar één het geld uitgeven