mest uit rijbak halen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wij moeten de mest

meteen opruimen tijdens het rijden.
26 (8%)
na het rijden meteen opruimen.
191 (65%)
laten liggen.
29 (9%)
..... Zelf weten, heb een eigen bak
46 (15%)

Totaal aantal stemmen: 292

Steph86

Re: mest uit rijbak halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:35

Wij moeten de mest eruit halen na het rijden, als we les hebben dan doet mijn intructise het of een van de anderen die aan het kijken zijn naar de les, we moeten de mest eruit halen voor het behoud van de nette bak, daarbij ziet het er ook een stuk netter uit dan al die keutels die anders blijven liggen.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:37

Hee hahahah anne-lise Haha! Clown
Nou wij moeten het direct opruimen he Tong uitsteken

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:12

Wij moeten het er niet uithalen, en mijn merrie mest altijd op de poetsplaats Haha!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:02

Wij moeten het direcht opruimen..
Best frustrerend af en toe, gaat het rijden net ff lekker, en dan moet ie weer een hoop leggen Boos!
En hij doet het ook niet 1x, nee meestal wel een stuk of 5 keer en dan nog veel ook!
Dus dan moet ik er weer af.. en nouja.. als ik er dan weer op zit ben ik hem weer helemaal kwijt natuurlijk Verdrietig

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:11

opruimen na het rijden Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 06:32

levitrol schreef:
Ik haal het er na het longeren/rijden/vrijspringen en losgooien eruit.. (rij er niet op vandaar rijden er niet bij)

Nagelbijten / Gniffelen Staat er wel bij dus

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:03

Bij ons mag je het na rijden de mest verwijderen.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:09

Gewoon na het rijden even netjes opruimen, en ligt er iets van andere paarden die tegelijk in de bak zijn neem je het gewoon even mee.. Kleine moeite, groot plezier, net zoals het gangpad vegen als je hoeven hebt gekrabt.

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:18

Op de stal waar ik gewerkt heb moest de mest na het rijden ook uit de bak worden gehaald. Helaas waren er ook mensen bij die dat niet deden en kon je het wel 100x zeggen en dan stug volhouden dat het niet van hun paard was. Maar ik wist altijd precies wel paard er in de bak was geweest want soms was ik de hele dag aan het rijden enzo dus hield ik het in de gaten.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:27

Heel herkenbaar Poesnoes!

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:46

de pony's kunnen bij ons dag en nacht op de piste (ze hebben inloppstallen met een blokje en de draad van de piste is nooit dicht (tenzij iemand aan het rijdne is) dus als ik mest altijd eerst de piste uit voor ik ga rijden.
Als hij tijdens het rijden dan nog mest, ga ik er niet speciaal rond rijden - het gebeurt wel vaker dat bvb vogels een hele mesthop aan flarden pikken en dat opruimen is niet veel lastiger dan een aan flarden gereden hoop dus waarom zou ik dan in een boog eromheen rijden? :-p elke keer een boog rijden is enkel irritant - en ruim het na het rijden op.

Ik snap niet dat sommige moeten afstappen tijdens het rijden om mest te ruimen, dan kan je toch niet lekker rijden????

MiltonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:42

Bij ons op de manege moet je de mest ook opruimen, als ik samen met iemand ben ruimt diegene het tijdens het rijden op en anders doe ik het voor zover mogelijk nogna het rijden.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 07:24

na het rijden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:48

ivm de bodem (eb vloed) bij ons op stal is meteen verwijderen het beste en dat doe ik dan ook braaf. Doordat mestdeeltjes de bodem inzakken kan namelijk het pompsysteem verstopt raken, en dat is een duur geintje. Het is een erg fijne bak om in te rijden dus ik vind het geen probleem om er aan mee te werken dat hij goed blijft.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:51

heb nog geen eigen maar komt er wel. De mest uit de bak halen deed ik ook altijd.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:58

Ik gebruik de bak van de rijvereniging, daar komen per week misschien 4 ruiters rijden dus tegen de tijd dat er een ander is is de mest wel weer weggeregend.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:02

hebben eigen bak, ga niet van mijn paard om het direct op te ruimen, wel meteen nar het rijden en rij ik er niet overheen..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:57

Ik vind het echt asociaal als mensen het laten liggen, dus ik ruim het zelf ook altijd op, ná het rijden. Ga niet tussen het rijden door het opruimen. Nu rijd ik al een tijdje niet meer dus.. maar normaal gesproken ruim ik het altijd op (tenzij ik het vergeet maar dat kan iedereen overkomen).

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:00

Heb een eigen bak, maar heb als regel dat het na het rijden opgeruimd moet worden.
Hebben namelijk huurders en vindt dat je als eigenaar dan zeker het goede voorbeeld moet geven dus
na het rijden even opruimen, kleine moeite en komt je bak ten goede Lachen

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:47

Na het rijden ruim ik het op Ja

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:16

We hebben onze eigen bak waar we met 2 paarden in rijden. Iedere ochtend & avond halen we hier de mest uit dus na het rijden niet. De paarden kunnen overdag vanuit het voer gedeelte in de bak komen, en bij mooi weer in de wei.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:18

Ik rijd niet op een stal, maar bij de eigenaresse van mijn bijrijdpaard thuis. Haar bak moet nog komen, dus rijden we in de bak van de buren.

Hier ruimen we de mest altijd op na het rijden. Proberen er niet steeds door heen te rijden, en als ik merk dat ze aan het mesten is blijf ik even stil staan zodat ik het na de tijd gemakkelijk weer op kan pakken. Lachen

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:28

na het rijden ruimen we het altijd meteen op

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:50

Wij moeten het na het rijden uit de bak halen.
Als je het tijdens het rijden er uit haalt lijkt me dat erg storend! Ben je net lekker aan het trainen, moet je de training weer onderbreken en van je paard stappen:S
Ik probeer er niet door heen te rijden maar als hij op de hoefslag poept kan ik moeilijk iedere keer de binnenhoefslag nemen omdat m'n paard daar gepoept heeft.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:52

Meestal rij ik alleen en de enkele x dat mijn paard mest in de bak, haal ik het er na het rijden uit.
Als we met meer zijn haal ik t, zeker als t op de hoefslag ligt, direct weg.