Je paard vakantie/vrij geven?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: Je paard vakantie/vrij geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:20

mijn pony ging vroeger altijd 6 weken naar de zomerwei. Zo heette dat Tong uitsteken
24/7 buiten met haar ponyvriendin. Ik ging er wel om de dag heen om even te checken en te tutten en af en toe een rondje zonder zadel in het bos want het zadel lag ver weg op stal.
Vaak kon ik haar dan eerst niet vinden omdat ze lag te dutten in het hoge gras. Volgens mij vond ze het wel ontspannend Haha!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:25

Die van mij krijgt geen vakantie
Was het wel van plan. Maar een aantal weken geleden is er artrose geconstateerd. Als ik hem nu vakantie geef dan zit alles straks vast, en is hij heel stijf.
Wel heeft hij elke zondag vrij Knipoog

*edit* voordat we erachter kwamen wat hij had heeft hij 4 weken op rust gestaan omdat hij kreupel was.. Dus eigenlijk heeft hij wel vakantie gehad Lachen
Laatst bijgewerkt door Lisetjj op 30-07-08 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:30

Die van mij heeft 2 weken terug noodgedwongen vrij gehad omdat ik bijna niet kon lopen.
Vorige week weer rustig aan opgepakt en ze deed het super, het heeft haar echt goed gedaan.

Het kan helemaal geen kwaad om je paard vakantie te geven, vaak worden ze er beter door.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:03

Die van mij staat dag en nacht op het land in de zomerperiode. Ik geef haar daarom ook rustig eens een dagje vrij, maar een hele week of meer zou ik zelf denk ik gewoon erg moeilijk vinden. Ik heb haar nog niet zo lang dus ben elke dag wel bij haar te vinden. Misschien volgend jaar zomer wel.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:01

Bij ons willen de paarden na een paar uur wel weer graag naar binnen. We hebben gauw last van Dazen. Ze hebben een vliegendeken, masker en spray op maar na een tijdje worden ze het zat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:51

mijn paard staat ook dag en nacht buiten in de zomer en daar geniet ik zelf ook van met de vrijheid die ik dan heb. met dit warme weer wil ik niet rijden en een weekje weg is ook geen probleem. wel haal ik hem regelmatig ff op om een beetje te poetsen en te knuffen en daar geniet ie ook wel van. in de winter staat ie weer binnen en dan kan je elke dag weer aan de bak. dus zomers lekker rust en genieten.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:32

van mij krijgt hij ook twee weken vakantie.tenminste het is de bedoeling dat we twee weken weg gaan haahahah zal wel minder worden.

ik rijd het liefste gewoon zelf en hij kan gewoon lekker naar buiten dus een paar daagjes vakantie is lang nog zo gek niet voor hem Haha!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:27

Ik heb een ijslander, en daarbij is het normaal dat je ze vakantie geeft, bijvoorbeeld als je ze in gereden hebt geef je ze een half jaar vakantie en ga je ze daarna doorrijden. In mijn ervaringen heeft vakantie alleen maar positief uitgepakt, ik ben dus voor. Haha!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:32

Ik ben 2 weken op vakantie geweest en Nikita heeft ook 2 weken vakantie gehad, doet haar altijd erg goed een vakantie. Ben nu weer aan het trainen, en ze loopt beter dan ooit. Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:37

Ik ben net 2 weken weg geweest, vandaag terug gekomen en Misty heeft dus ook vakantie gehad. Ik ging vandaag wandelen en ze zat echt bomvol energie, dus morgen weer lekker trainen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 16:09

Paulientjee schreef:
Ik heb een ijslander, en daarbij is het normaal dat je ze vakantie geeft, bijvoorbeeld als je ze in gereden hebt geef je ze een half jaar vakantie en ga je ze daarna doorrijden. In mijn ervaringen heeft vakantie alleen maar positief uitgepakt, ik ben dus voor. Haha!

Volgens mij geldt dat niet alleen voor IJslanders Vork

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:09

1 weekje vakantie.
ik kom wel kijken geef een appeltje en een aai.
maar ze hoeft niets te doen.
puur om haar ook even rust van alles te geven

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:12

Mijn pony heeft er al weer bijna 2 weekjes vakantie opzitten. Ze krijgt er nog 1 weekje extra vakantie bij, omdat haar zadel nodig naar de zadelmaker moet maar de zadelmaker niet eerder beschikbaar is als komende zaterdag.
Ik ben er in haar vakantie wel bijna iedere dag om haar even te borstelen en wat worteltjes te geven. Af en toe wandel ik dan ook nog even een stukje met dr, maar verder hoeft ze niks te doen..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:48

Als ik Tommie te lang niet rij of longeer wordt hij wel erg dik. De wei is niet heel hoog, maar toch eet hij meet 100 km per uur. Hij staat alleen overdag in de wei.