Al kan ik me best voorstellen dat je het heerlijk vind om de paarden aan huis te gaan houden hoor
Veel paarden zouden denk ik ook jaloers zijn maar ik denk dat ik mijn paard daar niet gelukkig mee zou maken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Veel paarden zouden denk ik ook jaloers zijn maar ik denk dat ik mijn paard daar niet gelukkig mee zou maken. snowdon schreef:pol_Doer, wat heeft jouw pony heerlijk de ruimte! Waarom eigenlijk geen maatje erbij?
KarinvdM schreef:Een weitje van 8/9 bij 80 is niet groot nee, ik denk ook niet dat je daar lang gras op zal hebben staan, dat is al snel kapot gelopen.
Wij hebben nu 1,2 ha maar dat is weer veel te veel voor 2 paarden.

.imker schreef:suuzepuus schreef:beter iets dan niets toch?!! ik heb een hele ruime paddock waar ze lekker in kunnen ravotten en daarbij iets van 800 m2 wei en een stuk wei ietsje verderop . dat is ook iets van 800m2. ze kunnen niet 24/7 op de wei maar toch wel zeer regelmatig een paar uurtjes!
Brrr, dat vind ik persoonlijk een verkeerde insteek.... Paarden horen m.i. zoveel mogelijk buiten te staan, met hun neus in het gras of iig buiten met behoorlijk wat uitloop om hun benen te strekken. Paarden horen ca. 10-15km per dag te lopen (in het wild). Dit is goed voor hun spijsvertering en verdrijft stress.
Mijn paarden staan daarom minimaal 10 uur per dag buiten (mits het niet stormt of sneeuwt), en liefst 24/7 in de zomer.
Mac schreef:Ja, tuurlijk zijn mijn paarden ook blij als ze de wei op gaan. Ik ben ook intens gelukkig als je mij 24/7 in de Jamin (snoepwinkel) parkeert. Of het ook echt gezond is weet ik niet (of wel eigenlijk).
Ik wil maar zeggen dat geen van deze situaties zaligmakend is. Iedereen staart zich zo blind op weidegang, maar een goede paddock met onbeperkt hooi vind ik helemaal geen verkeerde optie!

Linda_E schreef:Bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik merk wel dat ik sterk in de minderheid ben met mijn kleine lapje grond. Ik vraag me wel af of jullie dan nog thuis wonen (bij je ouders dus) of dat je zelf al een huis met zoveel land hebt kunnen kopen? Dat is bij ons namelijk onbetaalbaar en ik voel mij al best gezegend met de hoeveelheid grond die wij hebben op dit moment
. In een paddock of op een klein stukje land verveelt hij zich (heb die ervaring ook met hem namelijk). Net als op stal overigens, daar wordt hij GEK!!! Hij heeft deze ruimte voorlopig gewoon nodig. Helaas niet aan huis dus, wat ook onbetaalbaar is in deze buurt trouwens. Maar ben allang blij met zo'n plek voor hem.