Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik hoef het niet te doen, verzorg op fokstal
dat komt doordat de mest gewoon mee de grond ingaat door de regen
heel handig. op een mesthoop kan de mest niet weg vandaar dat een mesthoop blijft liggen!
Kittmoon schreef:Ik vind als je je paarden op wei hebt dat je wel ff elke dag de mest eruit moet halen.. anders als je het in 1 keer moet doen word je het gewoon zat als je zoveel moet doen.. Anders word de wei toch 1 grote mesthoop;)
Kittmoon schreef:Ik vind als je je paarden op wei hebt dat je wel ff elke dag de mest eruit moet halen.. anders als je het in 1 keer moet doen word je het gewoon zat als je zoveel moet doen.. Anders word de wei toch 1 grote mesthoop;)

joyce B schreef:tamara45 schreef:Ik mest ook iedere dag de wei uit. Twee keer zelfs. S'Ochtends en s'avonds. Ik vind het gewoon leuk om te doen en ik denk dat het voor het land ook beter is. Vind het ook geen gezicht als de wei vol met stront ligt.
Hier hetzelfde.
We hebben een rooster met de andere eigenaren zodat het 2x per dag gedaan wordt.
De wei blijft schoner, minder kans op wormbesmetting, minder vliegenoverlast en het gras wordt netter opgegeten.
We doen dat in combinatie met stripbegrazing.
De paarden lopen het hele jaar door zoveel mogelijk dag en nacht buiten..
Paddock, schuilstal en buitenbak worden ook mestvrij gehouden.
.