Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

djoeke1 schreef:ik vind het niet kunnen en zeker paarden van anderen
idinn schreef:djoeke1 schreef:ik vind het niet kunnen en zeker paarden van anderen
Dat er geen schaduw is? Ik heb het idee dat het zo'n typisch mensen ding is.. wij kunnen niet de hele tijd in die zon, dus zal een paard dat ook wel niet kunnen of prettig vinden.
Tadaaa schijnbaar boeit het ze niet zoveel, want de meeste maken er geen gebruik van als ze het wel hebben. Hier totaal niet, enigste moment dat ze in de buurt van die schaduw kwamen was als ze gingen drinken en dan liepen ze erna weer vrolijk de andere kant op. En ja in die schaduw was het echt heerlijk koel, want daar gingen wij dan onder zitten omdat het warm was.
Uppojono schreef:Ja hoor, weer een leuke discussie.. Volgens bokt is het volgens vele mensen niet goed je paard 24 uur per dag binnen te hebben (uiteraard), het is niet goed als je paard van 8 tot 20.00 buiten loopt, 24 uur per dag in de winter is weer teveel van het goede, dan is het te koud, en nu is schaduw een must, want anders is het te warm. Beestjes die bij de bomen zitten kun je bestrijden met vliegenspray (ahum).
Nou ik werk/paarden staan op een stal waar 60 paarden/pony's/veulens staan. De lespaarden en merries en veulens staan 24 uur per dag buiten en de sportpaarden van 8.00 tot 20.00. Ik zie al dat we elke dag alle paarden in moeten spuiten met vliegenspray. Bovendien wordt al aangegeven dat de paarden die beschikking hebben over schaduw en helemaal niet in gaan staan. Zorgen voor vers water, en als de temperatuur echt te extreem is in de zon, wat echter uiterst zeldzaam in in Nederland, ze lekker naar binnen halen, de verkoelende schuur in..
Wat bepaalde mensen hier zeggen is dat een paard eventueel keus moet hebben om in de schaduw te gaan staan, maar als dat niet het geval is, jammer dan. Meestal gaan ze toch niet in de schaduw staan
malloesje schreef:Daarbij is het idd een echt 'bokt-discussie'..
liempje schreef:Tja dat vindt ik ook niet kunnen. Ik ken een fokkerij, waar de merrie's zomer en winter buiten incl. veulens zonder een overkapping of bomen. Ze staan zomers de hele dag in de hete zon. Sommige mensen zien het als een inkomen en niet als dier.
Ashley__ schreef:Uppojono schreef:Ja hoor, weer een leuke discussie.. Volgens bokt is het volgens vele mensen niet goed je paard 24 uur per dag binnen te hebben (uiteraard), het is niet goed als je paard van 8 tot 20.00 buiten loopt, 24 uur per dag in de winter is weer teveel van het goede, dan is het te koud, en nu is schaduw een must, want anders is het te warm. Beestjes die bij de bomen zitten kun je bestrijden met vliegenspray (ahum).
Nou ik werk/paarden staan op een stal waar 60 paarden/pony's/veulens staan. De lespaarden en merries en veulens staan 24 uur per dag buiten en de sportpaarden van 8.00 tot 20.00. Ik zie al dat we elke dag alle paarden in moeten spuiten met vliegenspray. Bovendien wordt al aangegeven dat de paarden die beschikking hebben over schaduw en helemaal niet in gaan staan. Zorgen voor vers water, en als de temperatuur echt te extreem is in de zon, wat echter uiterst zeldzaam in in Nederland, ze lekker naar binnen halen, de verkoelende schuur in..
Natuurlijk is het niet goed om je paard 24 uur per dag binnen te hebben. Vindt jij van wel dan? En waarom is het niet goed als je paard van 8 tot 20.00 buiten loopt? Is hier ook nergens in het topic letterlijk gezegd.
Er is ook niet gezegd dat de schaduw een absolute must isWat bepaalde mensen hier zeggen is dat een paard eventueel keus moet hebben om in de schaduw te gaan staan, maar als dat niet het geval is, jammer dan. Meestal gaan ze toch niet in de schaduw staan
Mijn excuses
Ashley__ schreef:Sorry, heb ik er idd overheen gelezenMijn excuses
..
Kirsten1995 schreef:Ik vind dat eigenlijk wel een beetje zielig..
Want als het heel warm is willen wij toch ook graag in de schaduw ?
Wij kunnen denken, phoe, wat is het warm, lekker de schaduw in. Een paard niet