twinducklin schreef:Vervelend dat er zoveel vooroordelen zijn over stalondeugende, maar heb het zelf op stallen ook vaker meegemaakt. Ik maak er nooit een probleem van en mijn merrie staat om die reden vaak langs/tegenover paarden die luchtzuigen of weven ed. Mijn merrie heeft het nooit overgenomen en werd er ook niet onrustig van. Bovendien vind ik het ook geen reden om ergens niet te gaan staan, wie zegt dat de paarden er op die stal mee zijn begonnen? ALs je een goede indruk hebt van een stal let je zelf op of er geen verveling is voor je paard toch?
Wie zegt dat die paarden níet op die stal zijn begonnen met de stalondeugden?
In ieder geval is de stal niet dusdanig goed dat de paarden stoppen met de stalondeugden.
Het probleem is juist dat het haast onmogelijk is om een goede indruk van de stal te krijgen. Je weet pas waar je aan toe bent, als je eenmaal op de stal staat. Bovendien weet je vaak helemaal niet hoe je paard op nieuwe/andere dingen reageert. Ik wist bijvoorbeeld bij mijn nieuwe stal niet dat er zoveel paarden met stalondeugden stonden, maar óók niet dat mijn paard zelf zo reageerde op de onrust op stal, simpelweg omdat hij tot dan toe alleen op hele rustige stallen had gestaan.

)
Niet om je aan te vallen, maar om aan te geven dat de stalhouder niet alleen maar loopt te zeuren maar ook zijn punt heeft.
).