Nieuwe stal... o wat leuk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Nieuwe stal... o wat leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:20

twinducklin schreef:
Vervelend dat er zoveel vooroordelen zijn over stalondeugende, maar heb het zelf op stallen ook vaker meegemaakt. Ik maak er nooit een probleem van en mijn merrie staat om die reden vaak langs/tegenover paarden die luchtzuigen of weven ed. Mijn merrie heeft het nooit overgenomen en werd er ook niet onrustig van. Bovendien vind ik het ook geen reden om ergens niet te gaan staan, wie zegt dat de paarden er op die stal mee zijn begonnen? ALs je een goede indruk hebt van een stal let je zelf op of er geen verveling is voor je paard toch?

Wie zegt dat die paarden níet op die stal zijn begonnen met de stalondeugden?
In ieder geval is de stal niet dusdanig goed dat de paarden stoppen met de stalondeugden.

Het probleem is juist dat het haast onmogelijk is om een goede indruk van de stal te krijgen. Je weet pas waar je aan toe bent, als je eenmaal op de stal staat. Bovendien weet je vaak helemaal niet hoe je paard op nieuwe/andere dingen reageert. Ik wist bijvoorbeeld bij mijn nieuwe stal niet dat er zoveel paarden met stalondeugden stonden, maar óók niet dat mijn paard zelf zo reageerde op de onrust op stal, simpelweg omdat hij tot dan toe alleen op hele rustige stallen had gestaan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:30

Urielle schreef:
Sammie bedoelt: OO Seven zelf (de vader dus) zuigt ook lucht. Als luchtzuigen zo'n gevaarlijke besmettelijke doodzonde was (:+ ), zouden luchtzuigers niet goedgekeurd worden voor de dekdienst en bovendien zouden dan alle paarden die met een luchtzuiger op stal staan wel gaan zuigen. Dus het gaat niet zozeer om wie de vader is, maar dat OO Seven ook een bekende luchtzuiger is. Knipoog

De staleigenaar heeft dezelfde mening als mijn overburen over luchtzuigen en vindt dus dat ik een band aan moet doen Scheve mond
(op mijn opmerking dat ik liever een happy luchtzuigend paard heb staan, dan een doodongelukkig paard met een band om werd gereageerd dat ik overdreef. En bovendien was luchtzuigen nooit goed vond hij. Ik had geen zin om de discussie aan te gaan of luchtzuigers meer gevaar lopen op koliek, vond het wel weer welletjes voor vandaag. Clown )

Ik kan me ook wel enigzins inleven in de staleigenaar. Ik wil hier verder geen discussies oplaaien, maar wij hebben ook onze eigen stal en dit zijn bekende, vervelende situaties waar wij onze eigen regeling in hebben. En ik ben het met de stalhouder eens, band om of weg. Omdat het nooit écht bewezen is of het overgenomen wordt, daar zijn de meningen nog altijd over verdeelt. Hangt namelijk volledig van het paard af. Een paard wat altijd op het land heeft gestaan op een kudde en voor het eerst van zijn leven op een stal staat met naast zich een zuiger gaat dit zien als normaal gedrag en zal het eerder overnemen (eigen ervaring) en zo hebben we nog een paar situaties meegemaakt. Heel vervelende situatie voor je, maar ook enigzins begrijpelijk van de stalhouder. Ik vindt zuigers zelf ook heel irritant, dus behalve voor de paarden is het ook storend voor andere mensen. Wij hebben een contract voor nieuwe pensionklanten en hierin staat ook dat paarden met gebreken en ondeugden en dergelijke geweigerd mogen worden. Vervelend voor eigenaar, maar we hebben wel rust op stal. Lachen Niet om je aan te vallen, maar om aan te geven dat de stalhouder niet alleen maar loopt te zeuren maar ook zijn punt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:40

Vervelend zeg... Ik heb op verschillende stallen gestaan, en overal waren 'vreselijke mensen'. Ik sta nu op een stal waar dat heel erg meevalt, en ik met iedereen wel overweg kan. Geen vervelende problemen enzo. Maar m'n algemene ervaring is dat er op elke stal mensen rondlopen die je liever niet te vaak tegenkomt. En dat er in het paardenwereldje überhaupt veel gezeur is over kleine dingetjes als luchtzuigen. Ik heb eens niet met een merrie langs de stal van een hengst mogen gaan. Prima, helaas was er geen andere weg naar buiten. Heel leuk dus als je dan gezeik blijft houden. Tja, verplaats je hengst een stukje naar achter ofzo.. maar nee hoor. Scheve mond Maar zeker als de staleigenaar zo moeilijk doet is het vervelend natuurlijk.. ik hoop voor je dat het helemaal goed gaat komen daar! en idd voet bij stuk houden, daar kom je uiteindelijk vaak het verste mee.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:20

Ik zou daarwegwezwen Bloos

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:11

Loennalover, waarom?

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:32

Pff wat een gezeur zeg...het is echt zooo lastig om een goede en fijne stal te vinden...

Mijn eerste gevoel zegt ook: als het al zo begint, wat volgt er dan nog, meestal is het wel een aanwijzing zeg maar. Maar ik heb zelf ook heul lang naar een goede stal gezocht en overal is wel wat, dus ik snap je dat je niet zomaar wil verhuizen.

Een paar lastige stalgenoten moet je denk ik op de koop toenemen, want face it, die zijn er overal...nooit zijn er ergens alleen maar 'leuke' mensen. Ik vind een goed contact met een staleigenaar daarentegen veel belangrijker. Als je niets bespreekbaar kunt maken en beide partijen willen of kunnen geen water bij de wijn doen kom je altijd een keer problemen tegen, is het niet nu, dan is het later wel een keer.

Ik zou mijn paarden denk ik in die buitenstal zetten, op de meeste stallen zijn dat de meest gewilde plekjes! Is ook heerlijk voor je paard een frisse neus en tja, die dikkere deken is dan de concessie die je moet doen...kijk het een tijdje aan en kijk in de tussentijd rustig verder..wellicht kom je nog iets anders tegen... (Plus dat als je aan de eigenaar laat zien dat jij wel geneigd bent water bij de wijn te doen, doet hij dat op een later moment wellicht ook wel. En een groot voordeel is dat je die ontzettende gezellige overburen niet meer zo vaak hoeft te zien, lijkt me heerlijk rustig! Kun je je lekker focussen op je paarden en op de mensen die wel oke zijn!)

Als jij echt voelt dat je je paard geen band om wil doen ook echt NIET doen, daar zal je je nooit prettig bij voelen dan!

Succes er mee...er is niks aan, zo naar een nieuwe stal te moeten verhuizen...klinkt zweverig, maar luister naar je gevoel,. als het niet goed voelt, dan maar weer verhuizen, uiteindelijk komt je paard daar echt ook wel weer overheen hoor!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:48

Ik heb zelf een luchtzuiger en zij staat met 3 andere paarden op stal, geen
van de andere paarden is begonnen met luchtzuigen hoor. Ik geloof echt niet
dat paarden het zo maar van elkaar overnemen eerlijk gezeg. Een band is heel leuk
bedacht, maar mijn merrie zuigt gewoon door die band heen, hoe strak je hem ook vastmaakt en
geloof me hij heeft aardig strak gezeten (ze liep nog net niet blauw aan Haha! ).
Ik vind het dus raar dat mensen zo reageren op luchtzuigers en dat is niet alleen omdat
ik er nu toevallig zelf eentje heb Lachen
Ik zou van deze situatie behoorlijk de balen hebben en al op zoek zijn geweest naar andere stalling, maar
ik begrijp ook dat je lang gezocht hebt en eigenlijk verder tevreden bent met de accommodatie dus kan
me wel voorstellen dat je niet direct weer weg wilt.

Ik wil je in ieder geval stekte wensen en hoop dat je er toch uitkomt met de stalhouder en er
toch een paar leuke mensen op stal staan waar je het mee kunt vinden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:03

Ik kan me jouw punt voorstellen maar ook die van de staleigenaar. Het was balen dat er niets overlegd was tussen staleigenaar en pensionklanten over het plaatsen van jouw voertonnen, gelijk al een slechte start.
De staleigenaar wist niet dat je een luchtzuiger had en zal daar best van geschrokken zijn. Had je dit eerder met hem overlegd dan was dit probleem al voor je verhuizing aan de orde gekomen. Hij voelt zich op dit moment waarschijnlijk wat voor het blok gezet. Er zijn pensionklanten die klagen en voor de rust biedt hij de buitenstallen aan. Dat lijkt mij best een goed compromis.

Op onze stal staat ook een wever en een luchtzuiger. Ik heb zelf niet het idee dat de andere paarden daar iets van overnemen en er last van hebben. Mijn paard is onrustig van aard, en ik zou het daarom wel vervelend vinden wanneer een paard met dit probleem naast haar zou komen te staan. Dat betekent voor haar nog meer onrust.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:36

Ik heb ook wel eens luchtzuigers gezien op een stal maar daar namen de andere paarden het niet van over, dus ik vind het een beetje gezeik.
Ik denk dat veel stalhouders het zichzelf vaak een beetje moeilijk maken.
Daarbij lopen er mensen op die stal rond, die vetellen waar wat moet staan, dit zijn ook gewoon klanten en waar bemoeien ze zich mee.
Anders had de stalhouder een plek voor de nieuwe klant vrij moeten houden en anders er voor zorgen dat de rest zich er niet zo mee bemoeit.
Na wat je hier in twee dagen hebt meegemaakt zou ik toch weer eens op zoek gaan, maar het blijft altijd de vraag: wat kom ik nu weer tegen?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:08

mijn paard ging wel spontaan tanden schrapen aan de tralies, toen er een luchtzuiger naast gezet werd, en mijn merrie had nog nooit last gehad van stalondeugden.

Ik denk dus wel degelijk dat ondeugden van elkaar over te nemen zijn.. bij een paard dat daar gevoel voor is.. of het was misschien frustratie van de merrie??

het blijft een moeilijk punt..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:27

en hoe gaat het nu Urielle ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:50

Heb het doorgelezen en vindt het maar vaag van de staleigenaar. Als er zoveel luchtzuigende paarden staan dan rinkelt er bij mij een belletje dat de stallen niet helemaal in orde moeten zijn. Niet aanvallend bedoeld, ik weet niet hoe het daar uit ziet natuurlijk.

Hopelijk vindt je snel een andere stalling, of een betere overeenkomst. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:58

Gosh wat een situatie zeg! Balen joh! En weer die al-oude, conventionele kortzichtigheid dat luchtzuigers een band om moeten en t overgenomen wordt! Maak je maar flink hard hoor! Enne...als ze je niet geloven, laat ze mij maar mailen! Zal alles over luchtzuigen haarfijn uit de doeken doen! Knipoog

Voor de mensen die er niets van weten: kijk eens in t luchtzuigtopic hier op bokt! Hoe meer mensen weten hoe t werkelijk zit, hoe beter de wereld voor onze luchtzuigende vriendjes wordt! Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:43

potverdikkie schreef:
en hoe gaat het nu Urielle ?

Het gaat prima!
Ik heb verder (nog) niks gehoord, overbuurpaard is nog steeds niet aan het luchtzuigen ( Knipoog ) en ik sta momenteel wel prima Haha! Alleen is Wrangler weer terug aan het staken, maar ook dat komt vanzelf wel weer goed.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:44

super!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:45

magda_90 schreef:
Heb het doorgelezen en vindt het maar vaag van de staleigenaar. Als er zoveel luchtzuigende paarden staan dan rinkelt er bij mij een belletje dat de stallen niet helemaal in orde moeten zijn. Niet aanvallend bedoeld, ik weet niet hoe het daar uit ziet natuurlijk.

Niet zoveel hoor Lachen Maar dit is echt een hele grote stal dus ja, allicht staan er een paar tussen Knipoog
Verder heeft iedereen zijn eigen 'formule', op volpension of doe het zelf met alles er tussenin dus de paarden staan er heel wisselend bij Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:59

Dan heb ik je verkeerd begrepen, excuus Lachen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:31

vaak zijn mensen erg verdedigend en nemen ze een onaardige houding aan als je nieuw komt, dit omdat ze gewend zijn aan hun manier van doen op stal en draaien ze na verloop van tijd wel bij als ze merken dat je een aardige meid bent. kwestie van wennen. en als het echt zo blijft kun je of een bord voor je kop doen of vertrekken en ook zeggen waarom je vertrekt. succes ermee.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:00

Urielle, fijn dat het nu wat beter gaat op je nieuwe stal. Hopelijk blijft dat zo en hoef je niet weer te verhuizen Lachen

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:02

Pfff ik weet hoe moeilijk het is een fijne pensionstalling te vinden waar het écht mee klikt. (met zowel jou als je paard)

Hopelijk vind je samen met de eigenaar een oplossing Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:17

Urielle schreef:
Het gaat prima!
Ik heb verder (nog) niks gehoord, overbuurpaard is nog steeds niet aan het luchtzuigen ( Knipoog ) en ik sta momenteel wel prima Haha! Alleen is Wrangler weer terug aan het staken, maar ook dat komt vanzelf wel weer goed.

Ja jemig, dat zou wat zijn, als nu overbuurpaard tóch gaat luchtzuigen.... Haha!

Maar inderdaad een lastig probleem. Mijn Tinker zuigt ook lucht, zelfs als hij buiten staat, maar de andere paarden (6 stuks) waar hij mee staat, hebben het geen van allen overgenomen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:25

He jij was toch maar net verhuisd? Is dat toen niet goed gekomen (herinner me nog het staken)?

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:27

Ik kan me ook wel inkomen met de staleigenaar eigenlijk. Als hij de keuze moet maken tussen 5 pensionklanten tevreden houden, of eentje, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt. Wil de meerderheid dat hij een zuigbang omkrijgt, dan had ik dat gewoon gedaan, doe ik hem toch lekker los. Hij zit er in ieder geval omheen!