Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Margo0tje schreef:joyce B schreef:Dit onderdeel miste ik ook in hun site en geeft mij geen vertrouwen.
ik wil een gezicht met daarbij de kwalificaties, opleidingen (evt. controleerbaar bij opleidingsinstituut) en ervaringen met referenties.
Ken teveel gevallen van hele mooie en goede verhalen, maar geen kwalificaties... Een mooie website en een mooi verhaal en verdienen maar...
Dus dan wordt je vanzelf minder goedgelovig.
DHP is op wel heel veel gebieden expert.
Ben ook benieuwd naar andermans ervaringen en referenties, en dan het liefst bij normale bedrijven.
Beste Joyce,
Dhp is zeker niet normaal, het is namelijk een van de weinige bedrijven waar ik tevreden over ben. Om eerlijk te zijn was het feit dat personalia ontbrak voor mij geen blokkade, pas toen iemand het hier zei ging ik eens denken of het me wat leek. Nou JA, het zou leuk zijn te weten wie erachter zit. Maar is het nodig? Voor mij niet. Toen ik een uitgebreide mail terugkreeg van hen na het stellen van mijn vraag over Easter, was die professionaliteit doorslaggevend. Zeer onderbouwde argumenten, en vind ik beter dan een leuke foto;):P
Ik heb natuurlijk een goede ervaring met hen op zak, maar ja ik heb op een gegeven moment wel besloten om met ze in zee te gaan. Ik voorkom liever dan genezen.
Groetjes,
Margo
Amy77 schreef:Fijn dat ze je een mail hebben teruggestuurdAlleen zegt zij dus niet meer dan wat Kiwiko ook al zegt, dat mensen met ervaring in de paardenwereld je ook een eind op weg kunnen helpen, want zij heeft in feite niet meer aan opleidingen en cursussen dan een hoop andere paardenliefhebbers
Alleen het verschil is dat zij zich erin verdiept heeft hoe de anatomie van het paard werkt en dat hebben veel paardenliefhebbers dan weer niet, die voeren iets en kijken vaak niet wat erin zit en wat het doet..nu heb ik 3 heel lastige paarden wat voer betreft, omdat ze allen wat 'mankeren' en ik dus me juist ontzettend in voer en grond heb verdiept, nieuwsgierigheid, interesse, maar vooral omdat ik het voor mijn paarden beter wilde laten worden. Ik mag mijzelf alleen geen kundige noemen, want mijn paarden zijn het enige bewijs en niet bekende stallen voor referenties.
Zij hebben hun opgedane ervaring (mss ervaringsdeskundigen?) gebruikt om er centjes mee te verdienen en laten we het zo zeggen, heel slim gedaanen ze heeft het nog slimmer gedaan niet al haar opleidingen te vermelden, want iemand die alle takken van de paardensport heeft beoefend en de orun heeft gevolgd en paardenhouderij, hoeft niet alles van voeding te weten, das heel summier wat je daar leert.
Wat mss wel meer vertrouwen zal geven, is haar opgedane kennis en ervaringen te noteren, om nog een beetje vertrouwen te geven aan degene die de boel niet vertrouwen en het bv 'kwakzalvers' vinden..ondanks hun referentielijst.
Ik vind eigenlijk dat een bedrijf als zij, zich moeten aansluiten bj paardenverzekeringen. Nu betaal je je scheel aan advies, het is een vrij beroep, dus iedere mafketel kn zoiets beginnen als het wre..maar als het vergoed wordt, maakt het interessanter voor een groter publiek, mét daarbij, áls het vergoed wordt is er een strenge controle en moet je door een aantal punten heen om een goedgekeurd bedrijf te worden..dat zou ze meer sieren en hun centjes krijgen ze dan toch ook wel..alleen geeft het meer vertrouwen voor veel mensen om bij hun terecht te kunnen.
Pff, sorry, heel verhaal, haha.
moniekk schreef:tja van mij hoeven ze niet alles te vermelden enz..
hoe vaak zijn er mensen die veel diploma's hebben maar gewoon niet echt gevoel hebben voor de dingen.. al weten ze er theoretisch alles vannaf.
ik wil gewoon waarde voor mijn geld, dus als ik hun in dienst neem wil ik gewoon dat ik goede resultaten boek en dan is t voor mij goed.
KiWiKo schreef:Citaat:imo is het gewoon basiskennis
Je komt over alsof jij zelfs universitaire opleidingen als 'basis' beschouwd
Citaat:...ik zit niet in die branche.....
Nee, dat verbaasd mij niets en was ook al opvallend.Citaat:Ik zet slechts mijn vraagtekens bij de prijs/kwaliteit verhouding......... en imo is die wat tja, uit balans zeggen we maar
Dat mag je denken maar zelf vind ik dat je hierover helemaal niet kan oordelen zónder dat je uberhaupt een offerte hebt gehad/gezien in combinatie met een rapport. Maar over prijzen kan men wel eeuwig discussiëren.Citaat:en hoe weet jij dat DHP grote stallen begeleid? omdat hun het zeggen?
Rianneke schreef:om eerlijk te zijn vind ik het een prutsverhaal![]()
maar goed dat is mijn mening. ik vind dat als je zoiets doet je juist met diploma's moet wapperen en juist dingen over jezelf online moet zetten... dan weten mensen waar ze aan toe zijn
Rianneke schreef:madamx -> een goede paardenhouder beschikt over zulke basiskennis ja!
als ik kijk hoeveel ik door de jaren heen aan kennis op heb gedaan in de praktijk en uit vakbladen, dan is dat meer als dat ik op school heb geleerd (agrarische opleiding...) dus opleidingen zeggen mij ook erg weinig dat je een opleiding met goed gevolg afrond wil niet zeggen dat je er ook goed in bent
er bestaat ook nog zoiets als nuchter boerenverstand en gevoel voor paarden
Lynn_25 schreef:Rianneke schreef:om eerlijk te zijn vind ik het een prutsverhaal![]()
maar goed dat is mijn mening. ik vind dat als je zoiets doet je juist met diploma's moet wapperen en juist dingen over jezelf online moet zetten... dan weten mensen waar ze aan toe zijn
Waarom zeg je dit dan....Rianneke schreef:madamx -> een goede paardenhouder beschikt over zulke basiskennis ja!
als ik kijk hoeveel ik door de jaren heen aan kennis op heb gedaan in de praktijk en uit vakbladen, dan is dat meer als dat ik op school heb geleerd (agrarische opleiding...) dus opleidingen zeggen mij ook erg weinig dat je een opleiding met goed gevolg afrond wil niet zeggen dat je er ook goed in bent
er bestaat ook nog zoiets als nuchter boerenverstand en gevoel voor paarden
...Als je vervolgens hier gaat beweren dat opleidingen je weinig zeggen?
Zij geven in hun verhaal aan dat wat jij nu ook zegt hun motivatie is geen opleidingen en dergelijke te vermelden, waar jij op reageert dat dat een prutsverhaal was. Vervolgens beweer je nu hetzelfde als dhp in feite doet.
Lynn
moniekk schreef:tja KiWiKo jij kunt heel mooi vertellen maar je kwam ook met adviezen aan waar ik zelf ook al aan had gedacht maar die niet werken, ik denk dat jij net zo weinig van weidebeheer af weet als ik![]()
Ik heb dhp gemaild en kreeg in de mail terug dat mijn paard zeer waarschijnlijk kobalt (met die stof maakt hij vitamine B12 aan)te kort heeft en daarom zand eet en poep en eczeem heeft.
Ik ben hem nu dan ook biergist aan het bijvoeren, dit doe ik nu ongeveer 3 weken en ik zie dat de manen aangroeien, eczeem lijkt te verdwijnen!
ik ga nu nog even door met de biergist, maar ga rond midden augustus het land toch laten bewerken zodat ik m dalijk niks meer hoef bij te voeren.
Nikka schreef:Bedrijven willen overigens vaak wel als referentie dienen. Soms wordt ze wat korting toegekend om als referentie te dienen. Dat heet reclame.
Misschien zijn ze heel kundig, maar met name het antwoord gaf me weinig vertrouwen.